کد خبر: ۸۵۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 24 May 2020

 

حزب دموکرات آمریکا امروز گزارش داد که جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده، برنده این حزب در مرحله مقدماتی انتخابات هاوایی شده است.
 
                                                   بایدن برنده شد

 

به گزارش تابناک به نقل از سی ان ان، بایدن ۶۳.۲ درصد آراء نهایی را در آراء انتخابی رتبه‌بندی شده در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در هاوایی به دست آورد. این در حالی است که برنی ساندرز، سناتور ایالات متحده از ورمونت، ۳۶.۸ درصد آراء را از آن خود کرد.

بایدن، نامزد نهایی احتمالی دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تنها نامزد مطرح این انتخابات پس از اعلام کنار گیری سندرز از صحنه رقابت‌ها در ماه گذشته است. سندرز با وجود کناره‌گیری اعلام کرده هم‌چنان در رقابت‌های درون حزبی شرکت می‌کند.

براساس تخمین نمایندگان که سی ان ان انجام داده، معاون رئیس جمهور پیشین برای تضمین‌ نامزدی نهایی حزب دموکرات به تقریباً ۴۴۰ نماینده حزبی دیگر احتیاج دارد.

مرحله مقدماتی انتخابات حزب دموکرات هاوایی ابتدا قرار بود ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) برگزار شود، اما این حزب رأی‌دهی حضوری را به خاطر بیماری کرونا لغو و سیستم رأی‌دهی از طریق ایمیل را جایگزین آن کرد.

به گزارش وب سایت حزب دموکرات، برگه‌های اخذ رأی به هر دموکرات ثبت شده در ایالت که در حزب دموکرات هاوایی نیز عضو شده بود، ارسال شد.

روز جمعه به عنوان ضرب‌الاجل بازگرداندن برگه‌های رأی به حزب در ایالت تعیین شد. بر اساس اعلام روز شنبه، بیش از ۷۹ هزار رأی ارسال شده بود و حدود ۳۵ هزار رأی نیز از طریق ایمیل فرستاده شد.

حزب دموکرات هاوایی طی بیانیه‌ای در اواخر ماه مارس اعلام کرد: "به خاطر بیماری همه‌گیر کووید ۱۹، رأی‌گیری حضوری ۴ آوریل لغو شده است.

برنده شدن بایدن در هاوایی پس از آن رخ می‌دهد که او طی روزهای گذشته در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ایالت اورگان آمریکا نیز پیروز شد. رقابت مقدماتی ایالت اورگان حدود ۲۰ سال است که از طریق ایمیل برگزار می‌شود؛ بنابراین برگزاری آن تحت تأثیر بیماری کرونا قرار نگرفت و طبق برنامه قبلی پیش رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار