کد خبر: ۸۵۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 22 May 2020

 

در پی شیوع مجدد ویروس کرونا در شهرستان‌های چابهار و ایرانشهر، وضعیت این دو شهرستان قرمز اعلام شد.
 
                                                   اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا در ایرانشهر و چابهار

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمدمهران امینی فرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در این رابطه اظهار داشت: به دنبال افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار، این دو شهر در ردیف شهر‌های "وضعیت قرمز" قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی همه تجمعات و مراسمات خانوادگی، مذهبی، فرهنگی و جشن‌ها و بزرگداشت‌ها و فعالیت مراکز آموزشی در تمام سطوح، نماز‌های جمعه و جماعات و نماز عید لغو و مشاغل پرریسک و پرخطر ازجمله پاساژ‌های تجاری، بازار سنتی و دکه بازار بهمراه اماکن عمومی پرتردد و پرازدحام نیز تعطیل می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: سایر مشاغل ضروری طبق پروتکل و با رعایت حفاظت فردی و به صورت محدود فعالیت خواهند داشت و در صورت مشاهده تهدید سلامت شهروندان توسط افراد و یا اصناف، با متخلفین بشدت برخورد می‌شود.

امینی فرد خاطرنشان کرد: هرگونه تردد بین شهری و ورود و خروج به شهر‌های با وضعیت قرمز ممنوع می‌شود و در صورت نیاز اقدامات کنترلی شدیدتری اتخاذ شده و همه ادارات و ارگان‌های دولتی مکلف به فعالیت با حداقل نفرات و رعایت حفاظت فردی بوده و از حضور پرسنل مشکوک نیز جلوگیری شود.

مراکز تجاری و واحد‌های خدماتی چابهار تعطیل شد

عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز در چابهار، مراکز تجاری و واحد‌های خدماتی منطقه آزاد چابهار تعطیل شد.

وی با بیان اینکه مراکز تجاری و واحد‌های خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار از دوم خردادماه تا اطلاع بعدی تعطیل است، افزود: این تعطیلی بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونای شهرستان چابهار مبنی بر پیشگیری روند صعودی بیماری کرونا مراکز تجاری منطقه آزاد، دکه بازار و بازار محلی تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار