کد خبر: ۸۵۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 22 May 2020

تنها راه آزادی قدس مبارزه، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است/ تحریم کالاهای اسرائیلی اقتصاد صهیونیست ها را زمین می زند

تابناک/امامان جمعه گیلان با فرارسیدن روز جهانی قدس به بیان اهمیت این روز در جهان اسلام پرداختند.

 به گزارش 8دی، به نقل از 8دی، امامان جمعه گیلان به بیان اهمیت روز قدس در جهان اسلام پرداختند و بر اهمیت تدبیر امام خمینی(ره) در انتخاب روز قدس در حفظ هویت جوامع اسلامی تأکید کردند.

 

امام جمعه رضوانشهر:

روز قدس، روز اتحاد میان مسلمین در حقانیت بیت المقدس و فلسطین است

حجت الاسلام لطف الله عبداللهی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان بنام روز قدس، اظهارکرد: ما مسلمان و تابع دستور قرآنیم و دین ما دین عزت، اتحاد، وحدت، مجاهدت، مواسات، برادری و برابری است.

وی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را انتخاب روز قدس توسط معمار کبیر انقلاب دانست که فرمودند: «روز قدس روز نمایش قدرت جهان اسلام است.

امام جمعه رضوانشهر ابا بیان اینکه برای تحت الشعاع قرار دادن روز قدس طرح های شیطانی مانند «معامله قرن» ارائه داده اند، گفت: روز قدس، روز اتحاد میان مسلمین در حقانیت بیت المقدس و فلسطین است.

عبداللهی تصریح کرد: در خصوص نقش تدبیر امام راحل در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: این یک روند بسیار جالبی است زیرا روز قدس امروز به  نماد مقاومت و مجاهدت تبدیل شده است.

وی افزود: روز قدس، میراث ماندگار حصرت امام است و به تعبیر امام راحل روز اسلام و روز مقابله مسلمین بر علیه مستکبرین قرن است.

امام جمعه رضوانشهر افزود: جمهوری اسلامی همراه با کشورهایی است که مظلوم واقع شده اند و دست کمک به سوی کشورهای اسلامی بلند کرده اند و ما با حمایت معنوی، تجهیزاتی و کاربردی پایه کار هستیم.

وی ادامه داد: امروز با تبلیغ و با فعالیت در عرصه با جنگ نرم از طریق تولید محتوا، روز قدس را کاملا گرامی می داریم.

 

امام جمعه انزلی در گفتگو با 8دی:

تنها راه آزادی "قدس" مبارزه، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان بنام روز قدس و تاثیر آن بر حفظ هویت فلسطین و فلسطینی ها، اظهار کرد: قدس به عنوان قبله اول مسلمین، در دین مبین اسلام و در بین مسلمانان اهمیت دارد و همچنین بعنوان وطن اسلامی برای جهان اسلام محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اشغال فلسطین ۷۰ سال است که ادامه دارد، گفت: دشمنان با شیوه های مختلف و با ظاهر مذاکره و تفاهم، ظلم بی حدی را نسبت به مسلمین و فلسطینی ها انجام دادند و این روند را پیش می بردند برای اینکه این کشور را تصاحب کنند تا آن اهداف توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه اجرا شود.

امام جمعه انزلی با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی که یک پدیده بسیار مهم در عصر حاضر بود، گفت: انقلاب بسیاری از نقشه های دشمنان را نقش بر آب و توطئه های آنها را ناکام کرد، تنها راه آزادی قدس مبارزه، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است و مذاکره و در باغ سبز نشان دادن های دشمنان هم هیچ تأثیری در احقاق حقوق مسلمانان ندارد و نقشه های آنان ناکام خواهد ماند‌.

وی ادامه داد: سعی دشمنان در این است که آخرین جمعه ماه رمضان که بنام روز جهانی قدس است از بین برود و ما هم می بینیم در دنیای اسلام سال به سال این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند و مردم به چنین روزی توجه بیشتری نشان می دهند و حضور گسترده تری دارند.

حجت الاسلام شمس الدین یکی از دلایل بسیار مهم فراموش نشدن قدس و مسئله فلسطین که مقام معظم رهبری هم فرمودند مسئله اصلی جهان اسلام محسوب می شود همین روز قدس و جمعه آخر ماه رمضان عنوان کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه امسال با توجه به شیوع کرونا در کشور و دنیا شاید در اجرای برنامه های متداول روز قدس ممانعت شود و شرایط فراهم نباشد اما با شیوه های مختلف مثل فضای مجازی و فعالیت های دیگری که افراد در جهان اسلام انجام می دهند، انشاءلله این روز پر رنگ تر از گذشته اجرا و در تاریخ نمایان خواهد شد و بزودی زود نابودی رژیم صهیونیستی را در دنیا شاهد خواهیم بود.

 

دشمنان از وحدت مسلمانان می ترسند

امام جمعه انزلی در خصوص تدبیر امام در انتخاب روز قدس و نقش آن در جهان اسلام، با بیان اینکه این انتخاب کارکردهای متعدد و متفاوتی همچون جلوگیری از توسعه طلبی رژیم صهیونیستی داشته است، گفت: این مسئله در جهان اسلام بین همه فرق اسلامی یک وحدت ایجاد کرده و محوریت قدس در اجتماع مسلمانان با هر مذهب و دین از آثار بسیار مهم نامگذاری روز قدس است و دشمنان از این هراس دارند چرا که آنها از مسلمانان نمی ترسند بلکه از وحدت آنها می ترسند.

حجت الاسلام شمس الدین خاطرنشان کرد: قدس مهمترین محور وحدت مسلمانان است وان شاءلله به همین قوت باقی خواهد ماند.

 

امام جمعه منجیل در گفتگو با 8دی:

امام خمینی در زمانی به روز قدس هویت بخشید که جوامع اسلامی در خواب بودند

حجت الاسلام سید علی خضری در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان بنام روز قدس، اظهار کرد: یکی از تدبیرهای امام راحل (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس و همچنین بستن سفارت رژیم غاصب اسرائیل که مستکبر عالم است، بود.

وی تصریح کرد: اسرائیل ادعای تصرف نیل تا فرات را دارد، گفت: امروز اسرائیل همان سرزمین اشغالی است که تا فرات عقب نشینی کرده و واقعا به زودی شاهد مرگ این غده سرطانی خواهیم بود و بزودی فلسطینی های آواره به سرزمین اسلامی و مادری خود باز می گردند.

حجت الاسلام خضری در خصوص نقش تدبیر امام خمینی در انتخاب این روز، گفت: امام راحل آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامگذاری کردند آن هم در زمانی که جهان اسلام واقعا در خواب بود.

امام جمعه منجیل با بیان اینکه قدس مایه عظمت فلسطین بعنوان اولین قبله اسلام‌ است و اکثر ۱۲۴ پیغمبر از فلسطین مبعوث به رسالت شده اند، خاطرنشان کرد: مسلمین غافل بودند برخی از کشورها همچون سعودی ها از غفلت مسلمین عالم استفاده می کردند و با اسرائیل عنود، لجوج و خبیث ارتباط داشتند و اسرائیل هم بدنبال هدف خود بود که کشورهای اسلامی را بصورت یک سرزمین بزرگ زیر چتر خود بگیرد.

حجت الاسلام خضری ادامه داد: کشورهای اسلامی پس از پیروزی انقلاب از خواب بیدار شدند و امروز زیر لوای رهبر انقلاب و مقاومت پیش می روند.

 

امام جمعه رودبار در گفتگو با 8دی:

فلسطین با ابتکار امام خمینی به مسئله اول جهان اسلام تبدیل شد

حجت الاسلام سید محمدی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص تأثیر روز قدس در حفظ هویت فلسطینی ها، اظهارکرد: کم کم قضیه فلسطین در حال فراموشی بود که با ابتکار امام راحل(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی و واگذاری سفارت رژیم غاصب اسرائیل به فلسطین و برافراشتن پرچم فلسطین مجدد نام فلسطین در دنیا مطرح و به مسئله اول جهان اسلام تبیدل شد.

وی ادامه داد: با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنام روز قدس توسط رهبر انقلاب، نه تنها در ایران بلکه در سطح بین المللی نام فلسطین و موضوع اشغال آن مجدد مطرح شد و باعث زنده شدن مجدد قضیه اشغال آن شد.

امام جمعه رودبار در خصوص نقش تدبیر امام در جهان اسلام، افزود: هرچند حاکمان سازشکار برخی کشورها می خواستند قضیه فلسطین تمام شود، اما ملت ها منتظر جرقه ای بودند تا مجدد به آرمانخواهی خود برسند.

 

امام جمعه کوچصفهان در گفتگو با 8دی:

وحدت و هم صدایی امت اسلامی از تأثیرات روز قدس است

حجت الاسلام احمد حکیمی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه انتخاب روز قدس ابتکاری بود که امام راحل (ره) انجام دادند و شاید در آغازین سالی که امام آن سال را روز جهانی روز قدس معرفی کرد تاثیر آن برای مردم آزادیخواه دنیا اینقدر بارز، مبرم و آشکار نبود که امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام دنیا به این باور و یقین می رسند که این نامگذاری ابتکار خیلی به جا و خوبی بود.

وی ادامه کرد: امام راحل (ره) یک ابتکاری را مطرح و ابداع کردند که می توان گفت پیامبرگونه است که امیدواریم خدا کمک کند هر چه زودتر شاهد نابودی اسرائیل غاصب باشیم و ان شاءلله فلسطین آرمان ها و اهدافی که بدنبال آن است محقق شود.

امام جمعه کوچصفهان در خصوص نقش نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روزقدس در حفظ هویت جهان اسلام، گفت: از جمله فواید ابتکار امام یکی وحدت بین امت اسلامی است که باید بهانه هایی برای ایجاد وحدت و با هم بودن و همراه بودن امت های اسلامی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: به نظر من بزرگترین اثر "روز قدس" وحدت امت اسلامی و همراهی و یک صدایی همه امت اسلام در دنیاست.

 

امام جمعه رستم آباد در گفتگو با ۸دی:

تحریم کالاهای اسرائیلی اقتصاد صهیونیست ها را زمین می زند

حجت الاسلام‌حسین مالکی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص آخرین جمعه ماه رمضان بنام روز قدس اظهار کرد: روز قدس روزی است که ریشه در دین، اعتقادات و قرآن مسلمانان دارد که خداوند در قرآن به مسلمین می فرمایند نه حرف زور بشنوید و نه زور به کسی بگویید.

وی ادامه داد: هر کس در مقابل مسلمانان ایستاد و ظلم کرد باید با آن مبارزه کرد، آنقدر باید مبارزه کرد تا دشمن نتواند تجاوز، تعدی و تهدیدی برای امت اسلام داشته باشد.

 

تدبیر امام راحل(ره) در انتخاب روز قدس سرمنشأ مبارزه ریشه ای با فساد شد

امام جمعه رستم آباد تصربح کرد: با این رویکرد و با این سنت الهی امام راحل(ره) با دیدگاه بسیار عمیق، جهانی و آینده نگری آخرین هفته ماه رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این حرکت امام راحل(ره) سرمنشأ مبارزه ریشه ای با فساد شد.

وی ام الفساد جهان را صهیونیست ها و اسرائیلی ها نام برد و افزود: امام راحل(ره) دست روی نقطه فساد انگیز کل امت اسلام و جهان فعلی گذاشتند و برای از بین بردن این غده سرطانی جمعه آخر ماه مبارک رمضان به این نام نامگذاری شد.

حجت الاسلام مالکی تصریح کرد: در قرآن که نگاه می کنید بیشترین پیامبران از قوم بنی اسرائیل بوده این درحالی است که اگر اینها به صراط مستقیم توجه داشتند این همه پیامبر را از بین نمی بردند و با آنها مخالفت نمی کردند که در روایت بین الطلوعین است که ۸۰ پیغمبر را کشتند و فردایش در بازار به کسب و کار پرداختند و زندگی طبیعی خود را آغاز کردند.

امام جمعه رستم آباد خاطرنشان کرد: این مسائل نشان می دهد که قوم بنی اسرئیل بسیار عنود، خشن، مستبد، خودخواه و خودرأی است و عامل فساد فردی، اجتماعی و جهانی است.

وی با بیان اینکه اسرائیل مثل تار عنکبوت سست است و از بین می رود، گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم‌ رهبری که چندی پیش ایراد کردند ۲۵ سال دیگر اسرائیلی ها هویت و موجودی ندارند و ما صدای شکسته شدن‌ و از بین رفتن خود اسرائیل را از درون می شنویم.

امام جمعه رستم آباد افزود: وقتی بین آنها فساد اخلاقی، مالی و اختلاف طبقاتی شکل گرفته است این نقطه آغاز فروپاشی آنهاست و این صدا را در حال حاضر از قلب اسرائیل می شنویم و قطعا با همین رویکرد قبل از ۲۵ سال اسرائیل از بین می رود.

 

تحریم کالاهای اسرائیلی اقتصاد صهیونیست ها را زمین می زند

حجت الاسلام مالکی وظایف مسلمانان را دعا، اتحاد، یکپارچگی و همدلی عنوان کرد و گفت: دست در دست هم در مقابل ابزاری که باعث می شود اسرائیل روی پای خود بایستد مقابله می کنیم و در مقابل در یک کار فرهنگی می توان تولیداتی که باعث می شود صهیونیست ها و اسرائیلی ها از نظر مالی روی پای خود باشند را به امت مسلمان و مردم آزادی بخش دنیا شناسایی و معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه با عدم خرید از محصولات صهیونیست ها پایه های مالی آن ها سست می شود، گفت: سرمایه دار ترین مردم دنیا صهیونیست ها هستند آن هم فقط بدلیل حمایت مالی و خرید کالاهای آنهاست که اگز خریدی از آن ها صورت نگیرد آنها زمین می خورند و همین باعث از بین رفتن آنها می شود.

 

"روز قدس" جوامع و ملت های اسلامی که از هم گسسته بودند را یکپارچه کرد

امام جمعه رستم آباد تأکید کرد: انتخاب روز قدس جوامع و ملت های اسلامی که از هم گسسته بودند را یکپارچه کرد و همه امت های اسلامی یک صدا شدند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت امام موجب انسجام امت اسلامی و کل دنیا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار