کد خبر: ۸۵۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 22 May 2020
 
نماینده ولی فقیه در گیلان: همه جای دنیا  فلسطین را پاره تن اسلام می دانند

تابناک/ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: امروز مسلمانان در همه جای دنیا فلسطین را پاره تن امت اسلام دانسته و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را تکلیف الهی می دانند.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در سخنان خود در پیام جمعه این هفته اظهار داشت:آخرین ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس نام گرفته که این روز بزرگ از یادگارهای بزرگ امام راحل و عظیم شان است.

وی با بیان اینکه روز فلسطین از ابتکارات معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) است، افزود: قبل از انقلاب اسلامی روز قدس و مسئله فلسطین در دست افراد لیبرال منش بود، مقدس و مذهبی نبود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطر نشان کرد: دنیای عرب با روش های ناسیونالیستی و لیبرال منشانه مسیر قدس و فلسطین را غیرمذهبی کردند اما انقلاب اسلامی و با ابتکار امام راحل،  فلسطین دوباره رنگ مذهبی و اسلامی گرفت.

وی با بیان اینکه فلسطین و قیام آنها و مقاومت رنگ اسلامی، ملی و جهانی دارد و این از ابتکارات امام راحل است، اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی هر چه در زمان پیش می رویم صهیونیست های غاصب سست تر می شوند.

وی درباره وظایف ملت های اسلامی به ویژه ملت ایران در حمایت از آرمان های مردم فلسطین اظهار داشت:  اولین وظیفه ملت ها، دولت ها و دانشمندان جهانی که مقام معظم رهبری بارها بر این مطلب اصرار داشتند ادامه انتفاضه و مقاومت فلسطین و لزوم حفظ وحدت در همه جنبش های فلسطین است که البته در سایه رهبری های رهبر معظم انقلاب این وحدت به وجود آمد.

آیت الله فلاحتی در ادامه سخنانش در پیام جمعه با تبریک فرارسیدن سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر خاطر نشان کرد: روز آزادسازی خرمشهر از روزهای شاد، زیبا و طلایی برای رزمندگان و ملت ایران است ، امام راحل در آن روزها فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خداوند متعال ماه مبارک رمضان را برای خودسازی و تقویت انسانها قرار داد، اظهار داشت: خداوند بسترهایی را برای تکامل انسان فراهم کرده که ماه مبارک و پرفضیلت رمضان یکی ار آن بسترها است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان بیان داشت: آنچه  در تعالیم دین و در روایات پیرامون ماه مبارک رمضان آمده این است که در این ماه مبارک باید اخلاق و رفتارمان را بسازیم.

وی اظهار داشت: در روایات از امیرالمومنین آمده که نشاط مومن دائمی است و همواره در زندگی و در مواجهه با مردم بانشاط بوده و عبوس نیست ضمن اینکه در تعالیم دین آمده اگر از حسن اخلاق مومنی سوء استفاده شود و مومن در دنیا متوجه نشود، خدای متعال او را به عذاب دردناکی گرفتار می کند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطر نشان کرد: بنابراین وظیفه همگان به ویژه در ماه مبارک رمضان این است که اخلاق نیک داشته باشند و از اخلاق نیک مردم بهره سوء نبرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار