کد خبر: ۸۵۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 22 May 2020

تابناک/لایحه الحاق دو هزار هکتار اراضی صنعتی و فرودگاهی گیلان به محدوده منطقه آزاد انزلی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد و محدوده منطقه آزاد انزلی به بیش از ۱۰هزار هکتار رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هادی تیزهوش تابان، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: خبر لایحه الحاق دوهزار هکتار از اراضی صنعتی و فرودگاهی استان گیلان به محدوده منطقه آزاد انزلی و تصویب آن توسط نمایندگان مردم در خانه ملت یک خبر بسیار مسرت‌بخش در اواخر ماموریت ۴ ساله مجلس دهم برای توسعه گیلان بود که امیدواریم شورای محترم نگهبان با دقت نظری که دارند نسبت به لایحه دولت توجه و آن را مورد تصویب قرار دهند.

وی افزود: با اضافه شدن شهرک‌های صنعتی و همچنین اراضی با مالکیت دولتی به محدوده فوق زمینه جذب و توسعه سرمایه‌گذاران تولیدی داخلی و خارجی فراهم خواهد شد و در سالی که به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است بستر جهش سرمایه‌گذاری نیز فراهم خواهد شد.

تیزهوش تابان اظهار کرد: دستیابی به اقتصاد بدون نفت و توجه به تولید محصولات صادرات محور با نگاه به فرصت‌های موجود در کشور و استفاده از پتانسیل‌های داخلی گیلان و فراهم کردن فرصت‌های شغلی پایدار از مزیت‌های این مصوبه ارزشمند نمایندگان مجلس است.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه اظهار کرد: بازار مصرف کشورهای CIS یک فرصت طلایی برای تولید داخل است، در سال جاری می‌باید از همه فرصت‌ها برای تحقق جهش تولید استفاده کنیم و این دیدگاه ما را، به جهش اقتصادی متصل خواهد کرد وجود حمل و نقل ترکیبی از جمله فرودگاه بین‌المللی رشت، نزدیکی به پایتخت، بنادر و کشتیرانی منطقه آزاد، حمل و نقل و ترانزیت به واسطه داشتن مرز زمینی با آذربایجان نزدیکی به مراکز صنعتی و پرجمعیت تداعی گر چشم انداز روشن است.

وی ادامه داد: این مصوبه انگیزه و زمینه سرمایه‌گذاری را در گیلان با افزایش روبه‌رو خواهد کرد و با ایجاد این مزیت محدوده‌های برخوردار از مزایای مناطق آزاد می‌توانند فرصت‌های اقتصادی، تولیدی و اشتغال‌زایی مناسبی را خلق کنند.

 تیزهوش تابان گفت: اتاق بازرگانی گیلان و اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با داشتن کارشناسان و صاحب‌نظران برجسته اقتصادی و بازرگانی عمیقا به دنبال خلق فرصت‌های طلایی برای رشد و بالندگی اقتصاد گیلان هستند چرا که گیلان همیشه یکی از دروازه‌های مهم روابط با دنیای خارج بوده است و خوشبختانه هم‌اکنون حاکمیت به دنبال سرمایه‌گذاری ارزشمندی بر روی مزیت‌های اقتصادی و بازرگانی گیلان است و آینده گیلان آینده‌ای بسیار درخشان نه تنها برای گیلان بلکه برای ایران خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار