کد خبر: ۸۵۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 22 May 2020
 

تابناک/شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۵ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۸۳ نفر افزایش یافته و شمار بهبودیافتگان به ۲ میلیون و ۹۳ هزار و ۸۲۰ نفر رسیده است.

 
    به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور‌های جهان به بیش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.
پایگاه اینترنتی وورد مترز اینفو (worldometers.info) که شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان را به صورت لحظه‌ای منتشر و به روز رسانی می‌کند، اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۵ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۸۳ نفر افزایش یافته و شمار بهبودیافتگان به ۲ میلیون و ۹۳ هزار و ۸۲۰ نفر رسیده است. شمار جان باختگان هم ۳۳۴,۹۸۹ نفر اعلام شد.
 
آخرین آمار شیوع ویروس کرونا در جهان
آمار مبتلایان به کرونا از ۵ میلیون و دویست نفر گذشت
 
جدیدترین خبر‌ها درباره شیوع ویروس کرونا در جهان و تحولات مربوط به آن به شرح زیر است:
 
هشدار خالد مشعل به رژیم صهیونیستی از تعطیلی مسجد الاقصی به سبب کرونا
"خالد مشعل"،رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در پیامی تصویری خطاب به مدافعان مسجد الاقصی که برای دفاع از این مسجد در آن حضور دارند، گفت مسجد الاقصی با تصمیم طرف فلسطینی و اردنی با توجه به شیوع کرونا تعطیل شده است، اما امکان دارد دشمن از آن بهره برداری کند و شهرک نشینان به مسجد الاقصی حمله کنند بنابراین همه باید آمادگی کامل داشته باشیم. تعطیلی مسجدالاقصی با توجه به مسائل بهداشتی و کرونا یک موضوع است و رهاسازی آن در اختیار دشمن یک موضوع دیگر است.
 
بازگشت گروه دیگری از ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان به کشورمان
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از باکو گزارش داد، یکصد و بیست نفر دیگر از ایرانیان مقیم باکو که به علت مسدود بودن مرز‌ها به خاطر مقابله با ویروس کرونا امکان بازگشت به جمهوری اسلامی ایران را نداشتند امروز به کشورمان منتقل شدند.
این هموطنان با پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و هماهنگی مقامات دو کشور از طریق زمینی و با همراهی پلیس جمهوری آذربایجان باکو را به مقصد گذرگاه مرزی آستارا ترک کردند تا از طریق این گذرگاه مرزی وارد کشورمان شوند.
این چهارمین گروه است که در مدت ممنوعیت تردد بین مرز‌های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به کشورمان منتقل می‌شوند و پیش از این ۴۱۴ نفر درقالب سه گروه به کشور منتقل شده اند.
گذرگاه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از ۱۱ اسفند سال گذشته برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مسدود شده و این ممنوعیت تردد تاکنون تا ۱۱ خرداد تمدید شده است.
 
ویروس جدید، بیشتر جوانان برزیلی را می‌کشد
شمار جوانان برزیلی به ویژه در میان اقشار فقیر و محروم جامعه این کشور که بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست می‌دهند به مراتب بالاتر از دیگر کشور‌ها است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریو دو ژانیرو، در کشور دویست و ده میلیون نفری برزیل، ۶۹ درصد از قربانیان کووید ۱۹ را افراد بالای شصت سال تشکیل می‌دهند در حالی که در کشور‌های اسپانیا و ایتالیا ۹۵ درصد قربانیان این بیماری را افراد بالای شصت سال تشکیل می‌دهند.
قبل از هر چیز این اختلاف ناشی از وضع هرم جمعیتی برزیل است: فقط ۶/۱۳ درصد برزیلی‌ها بالای شصت سال دارند در حالی که این رقم در کشور اسپانیا ۲۵ درصد و در ایتالیا ۲۸ درصد است. با این حال عوامل دیگری نیز در این مسئله دخیل هستند.
مائورو سانچز متخصص بیماری‌های همه گیر در دانشگاه برازیلیا می‌گوید:" از آن جا که جمعیت کشور ما جوانتر است طبیعی است که درصد مرگ و میر‌های ناشی از ابتلا به کرونا در میان افراد کمتر از شصت سال بیشتر از کشور‌هایی مثل ایتالیا و اسپانیا باشد. اما مسئله دیگر این است که جوانان برزیلی تدابیر قرنطینه و پیشگیرانه را کمتر رعایت می‌کنند. "
مقامات برزیل می‌گویند بررسی سیگنال‌های تلفن همراه شهروندان نشان می‌دهد که از یک ماه پیش به این طرف درصد افرادی که قرنطینه و تدابیر پیشگیرانه را رعایت می‌کنند، رو به کاهش است این در حالی است که ژایر بولسونارو رئیس جمهور راست افراطی برزیل همواره تدابیر پیشگیرانه سختی را که دیگر کشور‌ها به اجرا گذاشته اند، زیر سوال می‌برد.
درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در رده سنی زیر شصت سال در برزیل که اوایل آوریل تنها ۱۹ درصد بود در هفته گذشته به ۳۱ درصد رسید این در حالی است که سه شنبه این هفته آمار روزانه قربانیان کووید ۱۹ در این کشور از مرز یکهزار نفر هم فراتر رفت و شیوع کووید ۱۹ سرعت بیشتری پیدا کرد. طبق آمار رسمی ۲۰ هزار و ۴۷ نفر در برزیل بر اثر کووید ۱۹ جان باخته اند.
 
شناسایی ۵۴۲ بیمار جدید کووید نوزده در افغانستان
در شبانه روز گذشته ۵۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید نوزده در افغانستان شناسایی شدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل، وزارت بهداشت و درمان افغانستان اعلام کرد: با ثبت ۵۴۲ فرد جدید آلوده به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در افغانستان تعداد کل افراد مبتلا به بیماری کووید نوزده به ۹۲۱۶ نفر در این کشور رسید.
همچنین وزارت بهداشت و درمان افغانستان، افزود: با فوت ۱۲ بیمار مبتلا به کووید نوزده، تعداد جان باختگان به ۲۰۵ نفر افزایش یافت. تعداد بهبود یافتگان نیز به ۹۹۳ نفر رسیده است.
از سوی دیگر کابینه دولت افغانستان طرح کاهش تدریجی محدودیت‌های وضع شده برای مبارزه با ویروس کرونا را تایید کرد.
کاهش تدریجی محدودیت رفت و آمد قرار است پس از تعطیلات عید فطر اجرایی شود.

فیلیپین/ ۱۶۳ مورد جدید ابتلا به کرونا
وزارت بهداشت فیلیپین روز جمعه از ۱۶۳ مورد جدید ابتلا به کووید - ۱۹ در این کشور خبر داد که با این آمار جدید، شمار مبتلایان به ۱۳ هزار و ۵۹۷ نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مانیل، وزارت بهداشت فیلیپین همچنین اعلام کرد ۱۱ مورد جدید تلفات ناشی از ابتلا به کووید - ۱۹ نیز گزارش شده است که به این ترتیب شمار قربانیان به ۸۵۷ نفر افزایش یافت.
۹۲ نفر دیگر از بیماران نیز در فیلیپین بهبود یافتند و شمار افراد بهبود یافته به ۹ هزار و ۶۴۸ نفر افزایش یافت.


مالزی/ ۷۸ مورد جدید ابتلا به کرونا
مقامات بهداشتی مالزی روز جمعه اعلام کردند ۷۸ مورد جدید ابتلا به کووید - ۱۹ در این کشور گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات بهداشتی مالزی همچنین اعلام کردند یک مورد جدید تلفات ناشی از ابتلا به کووید - ۱۹ نیز در کشور گزارش شده است.
 
یونان/ تمدید قرنطینه اردوگاه‌های مهاجران تا ۷ ژوئن
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آتن، یونان روز جمعه از تمدید قرنطینه اردوگاه‌های مهاجران تا هفتم ژوئن خبر داد.
 
روسیه/ افزایش قابل توجه موارد مرگ ناشی از کرونا
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، مقامات روسیه روز جمعه اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ مورد مرگ ناشی از ابتلا به «کووید-۱۹» در این کشور ثبت شد که افزایشی قابل توجه را نشان می‌دهد.
به گفته مقامات روسیه، شمار موارد فوتی ناشی از این بیماری تا کنون در مجموع به سه هزار و ۲۴۹ نفر رسیده است.
همچنین با ثبت هشت هزار و ۸۹۴ مورد جدید ابتلا، مجموع موارد ابتلا به ویروس کرونا به ۳۲۶ هزار و ۴۴۸ نفر رسید.
 
۵۸ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ در ونزوئلا به ثبت رسید
با شناسایی شدن ۵۸ بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹، تعداد کل افراد مبتلا به این بیماری در ونزوئلا به ۸۸۲ نفر رسید.
به گزارش پایگاه اینترنتی کوبایی پرنسا لاتینا، دِلسی رودریگز، معاون اجرایی رئیس جمهور ونزوئلا از کاخ "میرا فلورِس" (مقر دولت) از آخرین گزارش‌های مربوط به همه گیری ویروس کرونا در کشور خبر داد. به گفته رودریگز، ۲۶۲ بیمار پس از دریافت درمان رایگان از بیمارستان مرخص شدند، که این تعداد، آمار ببهبود یافتگان را به ۲۹ ممیز ۷ دهم درصد می‌رساند.
علاوه بر این، رودریگز اعلام کرد تا این تاریخ ۶۱۰ مورد فعال مبتلا به ویروس در این کشور وجود دارد و تعداد کل فوت شدگان ۱۰ نفر است.
از سوی دیگر، معاون رئیس جمهور ونزوئلا اذعان داشت در مجموع ۴۵ هزار و ۹۰۵ شهروند ونزوئلایی از طریق پایگاه‌های مرزی به کشور بازگشته اند. وی افزود در این مکان‌ها طرح سختگیرانه‌ای برای تشخیص بیماری برقرار است تا افراد مبتلا شناسایی شوند. لازم به ذکر است که از این تعداد شهروند ونزوئلایی که به کشور خود بازگشته اند، ۵۱۰ نفر به ویروس کرونا آلوده بوده اند.
 
جریمه تا هزار پوندی در انتظار ناقضان محدودیت‌های کرونایی در انگلیس
رسانه‌ها در انگلیس به نقل از دولت انگلیس اعلام کردند مسافرانی که از خارج انگلیس وارد این کشور می‌شوند باید ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند و در صورت رعایت نکردن ان تا هزار پوند جریمه در انتظار آنان است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ بنا بر گزارش رسانه‌های انگلیسی این محدویت‌ها شامل همه مسافرانی می‌شود که از راه هوایی، زمینی و دریایی وارد این کشور می‌شوند.
در این گزارش نیامده است که ایا مسافرانی که از جمهوری ایرلند و فرانسه هم وارد می‌شوند مشمول این جرایم می‌شوند یا خیر. پیش‌تر این دو کشور مستثنی شده بودند.
امروز قرار است دولت انگلیس جزئیات طرح کاهش محدودیت‌های کرونایی را اعلام کند که قرار است به صورت مرحله‌ای اجرا شود.
 
گفتگوی تلفنی امیر قطر و پادشاه اردن درباره کرونا
عبدالله دوم شاه اردن و تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیروز (پنج شنبه) در گفتگویی تلفنی درباره تحولات منطقه و تلاش‌های مربوط به مقابله با کرونا با یکدیگر گفتگو کردند.
به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، دفتر پادشاهی اردن در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری آناتولی قرار گرفت اعلام کرد، دو طرف در این تماس تلفنی، حلول عید فطر را به یکدیگر تبریگ گفتند.
تا دیروز (پنجشنبه) شمار مبتلایان به کرونا در اردن ۶۸۴ نفر بود که از این میان ۹ نفر فوت کرده و ۴۲۸ نفر بهبود یافته اند. این درحالیست که ۳۸ هزار و ۶۵۱ مورد ابتلا به کرونا در قطر ثبت شده است که از این میان ۱۷ نفر فوت کرده و ۷ هزار و ۲۸۸ نفر بهبود یافته اند.
امیر قطر در بیست و سوم فوریه یعنی برای نخستین بار از آغاز بحران خلیج (فارس) در سال ۲۰۱۷ و بازگشت دیپلمات‌ها به قطر و اردن در سال ۲۰۱۹، از امان دیدار کرد.
اردن در اعلام همبستگی با عربستان، امارات، بحرین و مصر در ژوئن ۲۰۱۷ در قطع روابط خود با قطر، سفیر خود در دوحه را فرا خواند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار