کد خبر: ۸۵۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 22 May 2020

نفرت از صهیونیسم هیچ گاه از فرهنگ و باور مسلمان پاک نخواهد شد

تابناک/ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان روز قدس را نمادی از نفرت عمومی دنیای اسلام علیه تمامی مظاهر صهیونیسم دانست و گفت: نفرت از صهیونیسم هیچ گاه از فرهنگ و باور مسلمان پاک نخواهد شد.

حجت الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در سال ۵۸ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در یک حرکت هوشمندانه و مدبرانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کرد، اظهار کرد: این روز به عنوان روز حیات اسلام نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس یادگاری ارزشمند از امام راحل در تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف نامگذاری این روز این بوده که ذهن‌ها خفته ملت‌های مسلمان از خواب غفلت بیدار شده و از ظلم و ستمی که در حق فلسطینان می‌شود غافل نشوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به گسترش این تفکر در میان بیش از ۸۰ کشور جهان، گفت: امروز شاهد هستیم بعد از این ابتکار امام راحل همه ساله ملت‌های آزادی خواه جهان با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت خود از ملت مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی را فریاد می‌زنند.

وی با تأکید بر اینکه روز قدس فریاد ملت‌های مسلمان در همه نقاط جهان است که به قدرت‌های استکباری و ستمگر اعلام می‌کنند دیگر در زیر سیطره آنها به واسطه عمال های دست نشانده آنها نیستند، ادامه داد: روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز استکبار ستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان‌های حقیقت خواه و عدالت دوست، روز گره خوردن بازوان توانای امت اسلامی و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه آزادی قدس شریف یکی از آرمان‌های جهانی انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: نامگذاری این روز از سوی امام راحل به عنوان امید ملت‌های مستضعف جهان نشان داد که انقلاب اسلامی به وسعتی فراتر از خاک ایران می‌اندیشد و هرگز در درون مرزهای خود زندانی نخواهد شد.

وی صهیونیسم پدیده‌ای را شوم و محصول مشترک استعمار کهن و غرب و عناصر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استکبار جهانی عنوان و اظهار کرد: نظام صهیونیستی با حمایت نظام استکباری آمریکا و با هدف انحراف افکار عمومی از خطر اسرائیل و ایجاد تردید و تفرقه در صفوف ملت‌های مسلمان در تمام این سال‌ها تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه نفرت از صهیونیسم، واقعیتی است که هیچ گاه از فرهنگ و باورهای مسلمانان معتقد جهان زدوده نمی‌شود، افزود: روز قدس نمادی از نفرت عمومی دنیای اسلام علیه تمامی مظاهر صهیونیسم است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت در اجرای برنامه‌های به مناسبت روز جهانی قدس در سراسر و استان گیلان، گفت: از فعالان فرهنگی و فضای مجازی خواسته شده بود با تولید محتوا با موضوع روز قدس امسال حمایت خود را در عرصه فضای مجازی به نمایش بگذراند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار