کد خبر: ۸۵۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 22 May 2020
حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: سردارحاج قاسم سلیمانی که راهبرد دفاع در نهضت انتفاضه را به راهبرد هجوم تبدیل کرد، افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونستی را باطل کرد.
 

 

تابناک/ حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» ظهر امروز(جمعه، 2خرداد) در خطبه‌های مجازی جمعه این شهر با اشاره به آخرین جمعه ماه رمضان و روزهای پایانی ماه ضیافت الهی و روزجهانی قدس اظهار کرد: پس از یک ماه حضور در مدرسه تربیتی ماه رمضان، یک ارزیابی ازعملکرد و دستاوردهای خودمان داشته باشیم که چقدر توانستیم از درس‌های تربیتی آن استفاده و دگرگونی معنوی در خود ایجاد کنیم.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه مهمترین ویژگی این ماه، ریاضت نفس، تمرین مخالفت با هواهای نفسانی و کسب صفات پسندیده است افزود: باید ببینیم چقدر در عبادت و اطاعت، توبه و انابه، شستشوی دل و جان از هر چه بدی و بدرفتاری و بداخلاقی است، چقدر در توجه به همنوعان و نیازمندان، ایثار و گذشت وعفو و بخشش و... موفق بودیم.

 

وی با بیان اینکه باید ببینیم در این ماه کاری نکردیم که اعمال و صفات شایسته خودمان را ضایع وتباه کنیم؟ گفت: قرآن کریم صریحا بیان می‌کند: مومنین، ازخدا و پیامبر اطاعت کنید و اعمالتان را باطل و بی‌حاصل و بی‌نتیجه نکنید زیرا صفاتی مانند ریا وعُجب و منّت‌گذاری، بخل، حسادت، فسق و بی بندوباری، بیحرمتی به والدین و... ازعوامل حبط اعمال و تباه کردن اعمال خوب است.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: از آثار و فواید روزه داری، تقویت و بیداری عواطف انسانی است و در ماه رمضان امسال مردم شریف توانستند با شرکت گسترده و کم نظیر در رزمایش همدلی و مواسات، عالیترین درجه همدلی و جلوه‌های عواطف انسانی را در خود بروز بدهند.

 

* تقویت روحیه تعاون از آثار روزه‌داری

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: یکی از آثار روزه‌داری تقویت روحیه تعاون و همکاری و توجه به مشکلات مردم و مسلمانان است، چنانچه که علی (ع) در روایتی فرمود: مِن کَفّارات الذّنوب العظام، اِغاثهِ الملهوف و التّنفیسُ عن المکروب، ازعوامل مهم آمرزش گناه، فریادرسی از ستمدیدگان و برطرف کردن غم اندوهگینان است.

 

وی اظهار کرد: بر اساس فرمایش رسول اکرم(ص): مَن سمع رجلا ینادی للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم، اگر فریاد یاری طلبی انسانی را مسلمانی بشنود و پاسخش را ندهد مسلمان نیست.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری افزود: اسلام به عنوان دینی که سعادت و خوشبختی و رفاه همه انسان‌ها را می‌خواهد، هر جایی فریاد مظلومی بلند باشد و مردم مسلمان را به یاری بطلبد باید به کمکش بشتابد تا چه رسد به مسلمانان.

 

وی گفت: ‌امروز مردم مسلمان فلسطین که بیش ازهفتادسال تحت شدیدترین نوع ظلم و نسل کشیِ صهیونیست‌ها با حمایت قدرت‌های استکباری و استعماری و با سکوت سازمان‌های مدعی حقوق بشری بین‌المللی قراردارد، فریاد یاری طلبی‌اش بلند است.

 

وی امام جمعه صومعه‌سرا بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و نام‌گذاری جمعه آخرماه رمضان بعنوان روز جهانی قدس توسط بنیانگزار جمهوری اسلامی و حمایت همه جانبه ایران از قدس شریف، مردم مظلوم فلسطین روحی تازه گرفتند و با الگوگیری ازمقاومت و مجاهدت ملت ایران و با ایجاد نهضت انتفاضه و مقاومت و با یقین به پیروزی، از پرتاب سنگ به تولید و پرتاب موشک نقطه زن، ارتقاء پیدا کردند و پنجمین ارتش جهان را درجنگ‌های ۲۲روزه و هشت روزه به زانو در آوردند و با سرافکندگی و شکست مفتضانه از غزه اخراجشان کردند.

 

*سردار سلیمانی راهبرد دفاع در نهضت انتفاضه را به راهبرد هجوم تبدیل کرد

وی تصریح کرد: در این پیروزی‌های عزتمندانه باید یادی کنیم ازشهید بین المللی اسلامی، سردارحاج قاسم سلیمانی که راهبرد دفاع در نهضت انتفاضه را به راهبرد هجوم تبدیل کرد وعملیات مقاومت اسلامی را در لبنان، فلسطین، سوریه و عراق، برعهده گرفت و افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونستی را باطل کرد و جریان انحرافی تکفیری داعش را که با حمایت و تقویت امریکا و با هدف سرنگونی دولت قانونی سوریه و عراق وارد منطقه شد با برچیده شدن بساط ارتجاعی تکفیری داعش، امریکا را در رسیدن به اهدافش درمنطقه ناکام کرد و به گفته دبیرکل جنبش حماس فلسطین،، شهیدسلیمانی: شهید قدس است.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با قدردانی از ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستگاه متولی، در مهار و کنترل کرونا درکشورکه باعث افتخاراست خاطرنشان کرد: با توجه به درماندگی کشورهای مدعی، طبق توصیه مقام معظم رهبری، مراسم شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد و طبق آمارهیچ مشکلی هم به وجود نیامد و این نشان دهنده رعایت کردن متدینین و اهالی مساجد و مصلی‌ها دارد که ایکاش همین برنامه در رابطه با برگزاری روزجهانی قدس نیز انجام می‌گرفت.

 

* سرگرم بودن مسئولان به امر مبارزه با کرونا، باعث غفلت نسبت به وضعیت بازار شده است

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه سرگرم بودن مسئولان به امر مبارزه با کرونا، باعث غفلت نسبت به وضعیت بازار و افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها شده است اظهار کرد: از یکطرف رزمایش مواسات برای کمک به افراد آسیب دیده، که یادآور پشتیبانی دوران دفاع مقدس است و از طرفی افزایش سرسام آور قیمت کالاها که افزایش نجومی است که البته برای حقوق بگیران نجومی اثری ندارد.

 

وی افزود: در این میان سودا گران و دلالان ارز و سکه و خودرو و سایر کالاها که عموما هم دولتی هستند، باعث ضربه سنگینی به اقتصاد کشور و عموم مردم شده است که ناشی از تفکر و سیاست لیبرالی درعرصه اقتصادی است و با تغییر دفعی برخی مدیران، سیاست تغییرنمی‌کند بلکه باید این تفکر در عرصه مدیریت کشور تغییر کند که البته تصمیم با مردم شریف برای سرنوشتشان است.
 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: فصل کشاورزی و مشکل تامین سوخت و سایر ملزومات کشاورزی و وضعیت آبیاری آن گرچه فعلا به‌خاطر بارندگی مشکلی نیست اما در صورت غفلت دستگاه‌های مربوطه و گرم شدن هوا مانند سال گذشته مشکل تامین آب کشاورزی خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار