کد خبر: ۸۵۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 22 May 2020
 
امت اسلامی حمایت از فلسطین را وظیفه دینی و ملی و انسانی می داند

تابناک/ نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر ضرورت هوشیاری و تداوم انتفاضه ملت فلسطین، گفت: امت اسلامی حمایت از فلسطین را وظیفه دینی و ملی و انسانی می داند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر امروز در پیام جمعه که بدون حضور نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد با تبریک در پیش بودن ایام عید فطر با اشاره به اینکه رمضان فرصتی مناسب برای خودسازی است، اظهار کرد: توجه به اخلاق انسانی یکی از مواردی است که باید در ایام ماه رمضان به آن توجه شود.

وی اخلاق نیکو را بهترین همنشین برای انسان‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه نشاط فردی و اجتماعی یکی از مشخصه‌های انسان‌های مؤمن در برخورد با مردم است، افزود: داشتن حسن خلق در روابط اجتماعی یکی از وظایف مؤمن است.

امام جمعه رشت با اشاره به روز جهانی قدس و با تأکید بر اینکه امت اسلامی حمایت از فلسطین را وظیفه دینی، ملی و انسانی می‌داند، تصریح کرد: با گذشت زمان شاهد ضعف رژیم صهیونیستی هستیم و بسیاری از کشورهای عربی سازش کار در سایه قدس محو شده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری و تداوم انتفاضه ملت فلسطین، اظهار کرد: حضور مردم مسلمان در صحنه جهانی و کمک به مردم فلسطین واجب کفایی و خروش امت اسلامی در برابر ستمگری صهیونیست مهم و حائز اهمیت است.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به مشکلات و آسیب‌های ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت: متأسفانه در این ایام شاهد بودیم عده‌ای سو استفاده گر زمینه گرانی در کالاها و اقلام مورد نیاز مردم را فراهم کردند.

وی همچنین به موضوع تعطیلی اقامه نماز جمعه و عدم پاسخگویی مشخص مسئولان اشاره و با بیان اینکه به دنبال سیاه نمایی نیستیم، اظهار کرد: نظام اسلامی هیچ گاه درجا نخواهد زد، تمام دولت‌ها تلاش کرده‌اند اما باید برای رفع مشکلات مردم تلاش‌ها را مضاعف شود.

امام جمعه رشت با اشاره به عدم برگزاری نماز عید فطر در مصلاها، گفت: علت این تدبیر که نماز عید فطر باید در مساجد برگزار و در مصلاها برگزار نشود چیست؟

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به افزایش چندین برابری قیمت کالا و اقلام مورد نیاز مردم، بیان کرد: مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار