کد خبر: ۸۵۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 21 May 2020

 

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: استدعا می‌کنم که دولت ارائه کارت هوشمند غذا را جدی بگیرد و غذای مردم را تضمین سازد و گفته نشود که این کوپنیسم است.
 
                                                   توکلی: دولت ارائه کارت هوشمند غذا را جدی بگیرد

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، احمد توکلی در دیدار سیاسیون با رییس‌ جمهور با بیان این‌که «علم اقتصاد سرمایه‌داری غرب در ماجرای کرونا به نوعی اظهار ناتوانی کرده است»، اظهار کرد: تمام راه‌حل‌هایی که آنان می‌دهند از سهمیه‌بندی، کنترل قیمت تا ملی‌کردن هولدینگ‌هایی که شرکت‌های ورشکسته را اداره کنند، همه رویکردهایی دولت‌سالارانه است.

وی افزود: غربی‌ها می‌گویند درست است که این کار تصدی دولت را زیاد می‌کند اما باید هرکاری که می‌توانیم برای غلبه به این مشکل انجام دهیم.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: حال اگر ما هم در کشورمان به شرایط آنان رسیدیم، وحدت ملاک ایجاب می‌کند کسانی که در داخل اصرار به انجام روش‌های لیبرال سرمایه‌داری دارند و به دنبال تقلید از غرب هستند، اینجا هم از آنان تقلید کنند.

توکلی ادامه داد: اگر ما گفتیم که دولت کارت هوشمند تهیه کند و غذای مردم را تضمین سازد، گفته نشود که این کوپنیسم است. آمریکا از سال ۱۹۳۹ این کار را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۳ حدود ۴۷ میلیون و ۵۳۶ هزار نفر آمریکایی کارت یا کوپن غذا دریافت می‌کردند.

وی تصریح کرد: این‌ها ابزارهایی است که نه تقدسی دارد نه شیطانی است. اگر دیدیم که به درد می‌خورد باید استفاده کنیم و من مخصوصاً استدعا می‌کنم که دولت ارائه کارت هوشمند غذا را جدی بگیرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار