کد خبر: ۸۵۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 19 May 2020

 

زمانی که کارلوس برای احقاق حقوق خود به فدراسیون ایمیل می‌فرستد، یکی از مدیران سابق فدراسیون طی دو یا سه ایمیل به ایشان جواب درستی نمی‌دهد و با جملاتش به کارلوس توهین می‌کند. این موضوع هم برای کارلوس قابل قبول نبود
 
یکی از چهره های مرموز و پر از ابهام در کنار تیم ملی طی سالیان گذشته یک تاجر ایرانی ساکن امارات به نام هوشنگ مقدس بود که حتی به سمت سرپرست تیم‌ملی فوتبال نیز رسید.
 

به گزارش تابناک ورزشی، مقدس که در دوره کفاشیان بروبیای زیادی در فدراسیون داشت، سرپرست کاروان ایران در جام جهانی برزیل هم شده بود و سال‌ها کنار دست کی روش کار کرد و خاطرات زیادی از او به یاد دارد. مقدس در گفتگویی به مرور خاطراتش پرداخت.

او یکبار در ماجرای جابجایی ارز فدراسیون فوتبال از فیفا به ایران که گفته می شد از طریق حسابش انجام شده ، متهم شد اما کفاشیان و خود وی این موضوع را بارها تکذیب کردند و هنوز هم صحت و سقم آن ادعا نامعلوم مانده است. 

افشای توهین مدیر فدراسیون به کی‌روش و عصبانیت او

او درباره روحیات کی روش اینگونه حرف می زند: « همانطور که می‌دونید حدود ۵ سال در کنار کارلوس کی روش به تیم ملی خدمت کردم و شناخت خوبی از ایشان پیدا کردم و می‌توانم بگویم او مردی مدیر، مدبر، دلسوز و عاشق شغلش و بازیکنانش بود. همیشه می‌گفت بازیکنان من باید با بهترین پرواز و بهترین شرکت هواپیمایی مسافرت کنند و در بهترین هتل اسکان داشته باشند. بهترین غذا و بهترین زمین و بهترین البسه ورزشی با مارک خوب را بپوشند. نظر کی روش طوری بود که می‌گفت این بازیکنان هستند که وارد زمین می‌شوند و باید از نام ایران و پرچم ایران دفاع کنند تا مردم ایران شاد باشند و اگر امکانات برای بازیکنان مهیا باشد حتما با جان و دل در زمین می‌جنگند و نتیجه می‌گیرند. اگر تیمی نتیجه بگیرد افتخاری برای کشورش، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و شخص رئیس فدراسیون و مربی خواهد بود بنابراین ما باید در خدمت بازیکنان باشیم تا هیچ کمبودی احساس نکنند.»

وی درباره ماجرای حقوق‌های کی روش می گوید: کارلوس هیچگاه درخواستی برای خود نداشت و با وجود اینکه در قرارداد چهار سال اولش ذکر شده بود هر سه ماه حقوقش پرداخت شود یعنی معادل ۳۷۵ هزار دلار، ولی همیشه با تاخیر دستمزدش پرداخت شد. گاهی اوقات نه ماه طول می‌کشید تا حقوقش به حساب واریز می‌شد. با این حال همیشه می‌گفت پول تو جیبی و پاداش بازیکنان را باید سر موقع پرداخت کنید تا آن‌ها راضی باشند، چون بازیکنان باید بجنگند و از نام ایران دفاع کنند. کارلوس یک مدیر به تمام معنا بود و با هیچکس شوخی نداشت. حتی با من. یادم می‌آید اولین سفری که با هم داشتیم برای اردوی خارج از کشور، به من گفت اگر می‌خواهید با ما باشید و سر یک میز بنشینید باید ۴ تا ۵ کیلو وزن کم کنید! اتفاقا خیلی خوشحال شدم و تا سفر بعدی که یک ماه طول کشید، پنج کیلو وزن کم کردم و از شکم خبری نبود. در اردو هم زیر نظر بدنساز تیم ملی کار می‌کردم تا به فرم ایده آل کارلوس برسم.

مسئول فدراسیون به کی‌روش توهین کرد

مقدس درباره دلیل رفتار تند کارلوس کی روش با فدراسیون ایران بعداز جدایی گفت: با شناختی که من از اخلاق و رفتار کی‌روش دارم، او اهل شکایت نیست. باید از مدیران سابق فدراسیون بپرسید چه برخورد بدی با کی‌روش داشتند که مجبور شد از ایران به فیفا شکایت کند. تا آنجایی که من اطلاع دارم، زمانی که کارلوس برای احقاق حقوق خود به فدراسیون ایمیل می‌فرستد، یکی از مدیران سابق فدراسیون طی دو یا سه ایمیل به ایشان جواب درستی نمی‌دهد و با جملاتش به کارلوس توهین می‌کند. این موضوع هم برای کارلوس قابل قبول نبود و به فیفا پناه برد. طبق قرارداد چهار سال اول و دوم من اطلاع دارم که پاداش جام ملت‌ها در آن گتجانده شده بود. پاداش هم این بود؛ در صورتی که قهرمان شویم ۵۰۰ هزار دلار، دوم ۳۰۰ هزار دلار و سوم ۲۰۰ هزار دلار بگیرد. من در جریان جزئیات قرارداد شش ماه آخر او که بعد از قرارداد چهارساله اش امضا شد، نیستم.‌ ای اف سی بعد از جام ملت‌های استرالیا ۲۰۱۵ استرالیا بخشنامه کرد که در جام ملت‌های آینده مسابقه رده بندی حذف شده و وجود ندارد. باید کسانی در این باره پاسخگو باشند که قرارداد را تنظیم کردند. تا آنجایی که من کارلوس را می‌شناسم فکر نکنم بخواهد پولی که حقش نیست را از فدراسیون تقاضا کند. حتما در این رابطه با مسئولان سابق فدراسیون فوتبال به نتیجه رسیده اند که چنین درخواستی کرده. ایشان دنبال پولی نیست که حقش نباشد و سالیانه میلیون‌ها دلار برای فقرا و ایتام هزینه می‌کند و احتیاجی به پول حرام ندارد. باید کسانی که قرارداد ایشان را تنظیم کردند و امضا کردند جوابگو باشند.

زمانی که کارلوس برای احقاق حقوق خود به فدراسیون ایمیل می‌فرستد، یکی از مدیران سابق فدراسیون طی دو یا سه ایمیل به ایشان جواب درستی نمی‌دهد و با جملاتش به کارلوس توهین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار