جانشین فرمانده ناجا:
جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ایثار سردار سلیمانی نبود امروز داعش در ایران بود، گفت: ایران به برکت چنین ایثارگری‌هایی امن‌ترین کشور منطقه است.
کد خبر: ۸۵۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 18 May 2020

سردار قاسم رضایی دقایقی قبل در آیین تکریم و معارفه فرماندهان پیشین و جدید نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد پیش از انقلاب، حین انقلاب و پس از پیروزی آن نقش تعیین کننده‌ای داشته اظهار داشت: استان یزد در دوران دفاع مقدس، مبارزه با ناامنی‌های شمال غرب، جنوب شرق و در دفاع جانانه نسبت به متجاوزین بعثی حضور بسیار ارزنده‌ای داشته است.

وی به چهار هزار شهید استان یزد اشاره کرد و گفت: این موضوع کمی نیست که بگوییم یک استانی چهارهزار نفر از جوانان و دلاورمردان خود را تقدیم کرده تا انقلاب حفظ شود؛ شهدا و اشک یتیمان آنها این استان و انقلاب را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه کرده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمام پیرامون مرزهای ایران با ناامنی روبه‌رو است گفت: با این وجود امروز یکی از امن‌ترین کشورهای جهان ایران اسلامی است و هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران این امنیت را ندارد.

رضایی تصریح کرد: وقتی به کشورهای اروپایی که خودشان را کشور امن جلوه می‌دهند می‌رویم، هوا که تاریک می‌شود تردد برای خانم‌ها محدود می‌شود ولی در ایران اسلامی، هر لحظه‌ای که یک خانم بخواهد از شمالی‌ترین مرز ایران تا جنوبی‌ترین نقطه برود هیچ اتفاقی نمی‌افتد، این شاخص امنیت است که در هیچ کجای دنیا نداریم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که می‌خواهیم به جایگاه ولایت پی ببریم، باید به رویش‌های این جایگاه نگاه کنیم گفت: سردار والامقام سپهبد شهید قاسم سلیمانی یکی از رویش‌های ولایت فقیه است که رهبر عظیم الاشانمان می‌فرمایند که من به خلوص و فداکاری این شهید غبطه می‌خورم.

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ارتش آمریکا از لحاظ ساز و برگ نظامی ممکن است یک توانی داشته باشد ولی در مقابل، ایران بیش از 80 میلیونی، همه ندای مکتب حاج قاسم، امام راحل و ولی امر مسلمین را دارند، این یک مکتب است و نماد آن شهید بی سر حاج قاسم سلیمانی است.

رضایی ادامه داد: حق این شهید والامقام بود که با رفتنش هم یک وحدت ماندگار در ایران اسلامی به وجود آورد و گویی که آیات الهی را تفسیر و تعبیر کرده باشد، ضربه محکمی بر پیکره استکبار وارد کرد.

وی ادامه داد: روح حاکم بر مکتب حاج قاسم سلیمانی، اطاعت بی چون و چرا از ولایت فقیه است و اگر سربازی تحت امر ولایت فقیه این شهید والامقام نبود، امروز ما در اینجا نبودیم و غده سرطانی داعش همه جا را گرفته بود.

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بخش‌هایی از جنایت‌های داعش گفت: اگر خدای ناکرده پای این تروریست‌های ظالم به ایران هم می‌رسید قطعا چنین جنایت‌هایی که در حق کودکان و زنان و مردم سوریه کردند به مردم ایران هم تحمیل می‌کردند.

رضایی ادامه داد: هر جرمی یک ریشه و علتی دارد و امروز همه متولیان و متخصصین به این موارد پی برده‌اند اما نسخه علت‌یابی و برطرف کردن این علت می‌تواند خیلی از معلول‌ها را برطرف کند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی مردم سرقت، مواد مخدر و بعضا عرض اندام اوباش و یکی دیگر از دغدغه‌های مردم حجاب و عفاف است گفت: همه  این دغدغه‌ها و معلول‌ها را می‌دانند ولی نکته مهم علت‌یابی و رفع آن است. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در ارتباط با پیشگیری از جرایم، هزینه جرم است، باید این هزینه برای مجرمان به گونه‌ای افزایش پیدا کند که به هیچ عنوان کسی جرات انجام جرم نداشته باشد.

جانشین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بخشی از این موضوع نیازمند تدوین قوانین محکم است گفت: اگر کسی جرمی انجام داد و دستگیر شد باید هزینه جرم خود را به صورت کامل پرداخت کند تا درس عبرتی برای دیگر افراد شود.

رضایی افزود: در گام دوم انقلاب این حق یک انقلابی است که خواهان بازنگری در قوانین و وضع قوانین جدید باشد که منجر به بازدارندگی برای جرم شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار