اعتراض دیرهنگام نایب رییس زنِ فدراسیون به تبعیض در دورانِ تاج؛ ژستی برای مجمع انتخابات بعدی؟
کد خبر: ۸۵۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 17 May 2020
 
 
عجیب است که نایب رییس بانوان فدراسیون، این همه مدت هیچ مصاحبه‌ای در رسانه‌ها علیه بی توجهی مهدی تاج و هیات رییسه به تیم ملی بانوان نکرده بود و حالا از تبعیض بین تیم‌های ملی آقایان و خانم‌ها دم می‌زند! گویا صوفی زاده انتظار دارد مدیران موقت فعلی، در همین فرصت یک ماهه، جور وعده‌های عمل نشده دو سال پیش تاج را بکشند.
 
دو سال از وعده پاداش ناچیز ۲۱ میلیونی فدراسیون مهدی تاج به بازیکنان تیم ملی بانوان فوتسال ایران در پی کسب عنوان قهرمانی آسیا با عبور از تیم‌های مجهزی، چون ژاپن و چین با وجود همه محدودیت‌ها گذشت؛ اما فدراسیونِ رییسِ مستعفی، هیچ گاه بازیکنان قانع تیم زنان را در حد همان جایزه اندک هم قابل ندید.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ دوره چهارساله ریاست تاج تمام شد، اما فوتبال زنان هیچ گاه در اولویت چندم فدراسیون او نیز نبود و سهمشان از پاداش ۱۰ میلیون دلاری فیفا «صفر ریال» بود. مدیرانی که برای قهرمانی در آسیا به تیم ملی بانوان قول پاداشی ناچیز داده بودند، هیچ گاه به وعده شان جامه عمل نپوشاندند و حالا در آستانه انتخابات و نیاز به رای این قشر فراموش شده فوتبال، زبانشان را خسته می‌کنند.

دو سال تمام کسی در فدراسیون حرف حق زنان را نشنید حتی لیلا صوفی زاده نیز سکوت کرد و حاضر نشد از کرسی اش در هیات رییسه برای گرفتن حق بچه‌های تیم ملی استفاده کند و برای نمایش هم که شده تهدید به استعفا کند.

داستان انتظار دوساله یک تیم برای ۲۰۰میلیون / کل پاداش ریالی قهرمانی تیم زنان درآسیا فدای پول توجیبی دلاری یک بازیکن میلیاردر مردان!

حالا با خروج کامل تاج از فدراسیون فوتبال، تازه صدای لیلا صوفی زاده به عنوان نایب رئیس فدراسیون فوتبال و مدافع حقوق بانوان فوتبال درآمده و او امروز در مصاحبه‌ای گله قدیمی تیم ملی فوتسال بانوان را پیش کشید! عجیب است که نایب رییس بانوان این همه مدت هیچ مصاحبه‌ای در رسانه‌ها علیه بی توجهی تاج نکرده بود و حالا از تبعیض بین تیم‌های ملی آقایان و خانم‌ها دم می‌زند! حالا هم خیلی از بازیکنان تیم ملی می‌گویند دیگر بیست میلیون دوسال پیش به کارشان نمی‌آید چرا که با تورم این مدت، جای ماشین می‌توان با این پول یک گوشی موبایل خرید.

تیم ملی فوتسال بانوان ایران در دو دوره پیاپی موفق شد عنوان قهرمانی آسیا را بالاتر از همه مدعیان به خود اختصاص دهد، اما آن‌ها در این مدت از ناکارآمدی نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال به ستوه آمدند و حالا سرکار خانم صوفی زاده در آستانه انتخابات فوتبال و تعیین تیم مدیریتی بعدی فدراسیون، لب به سخن گشوده و از مشکلات گفتند تا احیانا دست خالی وارد مجمع بعدی فدراسیون نشود!

صوفی زاده البته روز‌های آشفته‌ای را برای گرفتن ژست دفاع از حقوق بچه‌های تیم ملی بانوان انتخاب کرده است، چرا که نه آهی در بساط است و نه رییسی که به حرف هایش توجه کند. او آن زمان که باید حرفش را به گوش تاج و ساکت و اسلامیان می‌رساند، سکوت و از تذکر موضوع در رسانه‌ها خودداری کرد، اما حالا که در ساختمان فدراسیون، رییسی دیده نمی‌شود و همه درگیر اصلاح اساسنامه و ایجاد مقدمات مدنظر فیفا هستند، یاد حقوق تضییع شده این قشر افتاده است.

صوفی زاده که یکی از افراد حاضر در جمع مدیران عیادت کننده از مهدی تاج بعد از بازگشتش از اروپا بود، نشان داد که اهل انتقاد از رییس اصفهانی سابق نبود و احتمالا با توجه به رابطه نه چندان خوب تاج با نقد، ترجیح داد سمت اعتراض و انتقاد و گرفتن حق فوتسالیت‌های زن نرود و سر جایش تا پایان دوره چهار ساله بنشیند.

از ماست که برماست/ لیلایِ فوتبال دخترانش را تنها می گذارد ...

جالب اینکه صوفی زاده حتی در روز‌هایی که تیم ملی فوتبال مردان ایران، انواع و اقسام پاداش‌های دلاری و یورویی مربوط به کسب برد و تساوی در جام ملت‌ها و جام جهانی را نقدی و با اسکناس‌های داخل پاکت دریافت می‌کرد، ترجیح داد همچنان سکوت کند و میانه اش با رییس را برهم نزند. شاید از نظر او ۲۰۰ - ۳۰۰ میلیون تومان پاداش بازیکنان و مربیان تیمی که قاره را فتح کرده بود، (معادل پاداش یک بازیکن تیم ملی مردان) ارزش پیگیری و آزردن خاطر رییس را نداشت. به هر حال از عکس مورد نیاز صوفی زاده روی سکوی قهرمانی آسیا دو سال گذشته است و این جور چیزها شامل مرور زمان می شود.

نویسنده: لیلا جدیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار