کد خبر: ۸۵۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ 17 May 2020

توصیه قلعه نویی به هاشم بیک زاده؛ اصل ماجرا را به همه بگو!

تابناک/سرمربی تیم فوتبال سپاهان پیرامون شایعات ماندن و یا جدایی‌اش از این تیم و موضعش نسبت به ادامه مسابقات لیگ برتر به اظهار نظر پرداخت.

تیم فوتبال سپاهان از ۲۱ بازی گذشته خود در لیگ نوزدهم با ۳۷ امتیاز و در فاصله ۱۰ امتیازی پرسپولیس در جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گرفته. البته سه امتیاز پرسپولیسی‌ها بابت رای کمیته انضباطی صادر شده است. امیر قلعه‌نویی که امسال یکی از اهدافش قهرمانی در لیگ برتر بود تا اواسط نیم فصل دوم تیمش را در صدر جدول نگه داشت، اما لغزش این تیم باعث شد تا پرسپولیس جای زردپوشان را در صدر جدول بگیرد با این وجود سرمربی تیم فوتبال سپاهان معتقد است این تیم راهش را پیدا کرده و با وجود مشکلاتی که از نظر بودجه نسبت به چند تیم دیگر از جمله استقلال و پرسپولیس داشته، تا به این جا نتایج خوبی کسب کرده است.
به بهانه نتایج سپاهان، اتفاقات رخ داده در لیگ برتر به خاطر شیوع ویروس کرونا شایعه جدایی این مربی از زردپوشان در پایان فصل و ... گفت‌وگوی مفصل با امیر قلعه‌نویی انجام شده که متن آن را در زیر می‌خوانید.

ابتدا از روزهایی که در ایام کرونا پشت سر گذاشتید صحبت کنید و توضیح دهید که این روزها را چگونه پشت سر گذاشتید؟
قبل از هر چیز ایام سوگواری امیر مومنان را به تمام مسلمانان جهان تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند بزرگ با شفاعت امام اول شیعیان سرنوشت همه مردم ایران را در سال جدید به خوبی بنویسد و دغدغه‌ها و مشکلات کشورمان به زودی برطرف شود. ویروس کرونا مشکلی بود که تا به حال دنیا آن را تجربه نکرده بود و شما دیدید تمام کشورهای جهان با این مشکلات دست و پنجه نرم کردند، اما باز هم غیرت و همیت ایرانی‌ها زبانزد شد و دیدید که انسان‌های بزرگ چه کارهایی در این ایام انجام دادند.

تیم پزشکی و درمان و سلامت با حداقل امکانات به داد مردم رسیدند و این‌ها همان مسائلی است که مردم ایران را از کل دنیا متمایز می‌کند. از این موضوع بسیار خرسندم و خوشحالم مردم در شرایط سخت به یکدیگر کمک می‌کنند. شاید حدود یک دهه این نوع اتحاد در مردم ما گم شده بود، ولی ویروس کرونا باعث شد همیت در تمامی اقشار جامع پررنگ شود و فکر می‌کنم بیشترین سهم را از این ویروس طبیعت برد و باعث شد که این نعمت الهی از نبود مردم در جامعه بیشترین بهره‌مندی را داشته باشید.

تمرینات را چگونه پیگیری کردید؟
واقعیت این است که تمرین باید در زمین فوتبال باشد. تمرین کشتی در تشک است و فوتبال هم در مستطیی سبز. ما هم مثل بقیه از طریق همکاران بازیکنان را کنترل کردیم و جا دارد از همه آن‌ها تشکر کنم که در این مدت تمرینات خوبی را برای بازیکنان در نظر گرفتند و حداقل یک آمادگی نسبی در بازیکنان‌مان ایجاد شده است. حالا هم باید ببینیم شرایط به چه شکل پیش می‌رود.

اگر فردا اعلام کنند مسابقات لیگ برتر از ۲۲ خرداد آغاز می‌شود شما آماده هستید؟
در این خصوص صحبت‌های زیادی دارم. اول بگویم آن‌ها که خواستار تعطیلی مسابقات بودند و در این زمینه بیانیه صادر می‌کردند دغدغه سلامت جامعه را در نظر داشتند. وضعیت اقتصادی مردم هم که کاملا مشخص است. آن کسانی که بیانیه دادند نه حرفی از قهرمانی زدند و نه به دنبال این مسائل بودند. دوستانی که روی این مسائل حساس شدند خوب توجه کنند متاسفانه برخی‌ها از بیانیه باشگاه‌ها برداشت‌های دیگری می‌کنند یا حرف‌های مدل جدید می‌زنند. آیا در بیانیه باشگاه‌ها تیمی در باره قهرمانی صحبت کرد؟ من به مصاحبه افراد و اشخاص کاری ندارم. ولی در هیچ کدام از بیانیه‌ها ندیدید باشگاهی بگوید فلان تیم قهرمان شود یا نشود. آیا توهینی به کسی صورت گرفت؟ همه یک بیانیه کلی دادند، اما نمی‌دانم چرا برخی‌ها همچنان حرف خودشان را می‌زنند. الان هم میگویم اگر قرار باشد مسابقات برگزار شود ما تابع هستیم و تمکین می‌کنیم. مگر در این یک سال و نیم هر رفتاری که با ما کردند ما حرفی زدیم؟ سپاهان در این یکسال و نیم بارها مظلوم واقع شد، ولی جز تمکین کردن کاری انجام ندادیم. الان هم همین است.

متاسفانه برخی دوستان (تاکید می‌کنم برخی از آقایان) گفتند دغدغه ما قهرمانی تیم‌های دیگر است، ولی اصلا اینگونه نیست. شما دیدید معاونت محترم وزارت بهداشت جناب آقای حریرچی در مصاحبه‌اش رسما اعلام کرد شرایط کشور ما در پائیز به خاطر کرونا بدتر و بحرانی‌تر خواهد شد. آیا باشگاه‌ها نباید دغدغه سلامتی بازیکنان، مربیان و یا هوادارانشان را داشته باشند؟ اگر حرفی زده شد به خاطر عدالت بود وگرنه ما اگر قرار باشد مسابقات برگزار شود به قانون احترام می‌گذاریم.

طی روزهای گذشته محمود فکری که شما هم با او هم بازی بوده‌اید صحبتی را در یکی از شبکه‌های تلویزیونی پیرامونی قهرمانی پرسپولیس انجام داد و کلی به او هجمه وارد شد...
اتفاقا می‌خواستم در این موضوع هم صحبت کنم. واقعا برایم جای تعجب است که چرا چنین رفتاری با محمود فکری صورت گرفت. فکری کسی بود که سال‌ها برای استقلال زحمت کشیده و شاید خیلی‌ها یادشان نیاید او از چه سالی کارش را با استقلال شروع کرد. اینکه کسی نظرش را گفته آیا باید به او ایراد گرفت؟ شما بروید سابقه محمود فکری را دربیاورید و ببینید چقدر برای فوتبال ملی این مملکت و باشگاه استقلال زحمت کشیده است. او در بدترین شرایط در استقلال حضور داشت و خدمت کرد. من یادم هست که خیلی از تیم‌ها دنبال فکری بود، ولی او استقلال را انتخاب کرد. اما سؤالم این است مگر می‌شود کسی نظرش را نگوید؟ در مملکتی حضور داریم که ادعا می‌کنیم باید در آن دموکراسی وجود داشته باشد، اما آیا اگر یک نفر نظرش را گفته باید در فضای مجازی به او هتاکی شود؟

همه نظراتشان را می‌گویند، یک نظر درست است و یک نظر هم شاید غلط. اما همین گفتمان‌ها باعث پیشرفت می‌شود. مثلا در مجلس لایحه می‌دهند و هم موافق دارد و هم مخالف، اما وقتی آن لایحه به تصویب می‌رسد مخالفان جنجال می‌کنند؟ طبیعتا باید آن چیزی که تصویب شده را قبول کنند، از این مثال‌ها زیاد است، ولی ایرادم از فضای مجازی است که در آن رفتارهایی صورت می‌گیرد که در شان و شخصیت ما ایرانی‌ها نیست.

‌البته این هتاکی‌ها فقط مختص محمود فکری نبوده و مسبوق به سابقه است.
من هم حرفم این است. خواهش می‌کنم نگرش افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند تغییر کند. آقایان! تو را به خدا بس کنید. این گونه فحاشی به افراد در فرهنگ ایران جایی ندارد. این درست نیست که اظهار نظر یک نفر که باب میل برخی نیست با توهین و فحاشی همراه شود. محمود فکری جزو ۵ نفر اول یکی دو دهه اخیر استقلال است که خدمات شایانی به این باشگاه کرده، منِ امیر قلعه‌نویی آدم بدی بودم، ولی نمی‌دانم چرا به دیگران فحاشی می‌کنند. اگر خیلی‌ها نمی‌دانند من می‌دانم زمانی که استقلال مشکلات زیادی داشت و خیلی‌ها از ۵۰ کیلومتری این باشگاه رد نمی‌شدند فکری در استقلال ماند. در این زمینه خیلی حرف‌ها دارم. خیلی آقایان که ادعایشان می‌شود، زمانی که استقلال ریالی پول نداشت از ۵۰ کیلومتری ساختمان این باشگاه رد نمی‌شدند. تا حداقل یک گوشه کار را بگیرند. اما محمود فکری افتخارش این است که در اوج جوانی به استقلال آمده و فوتبالش را با این تیم تمام کرده است.

اتفاقا نوع ادبیات فکری به شکلی بود که نشان داد از چه خانواده بزرگ شده ودر چه جایگاه و باشگاهی تربیت شده است. به نظرم برخی از دوستان که شاید جوان‌تر هم هستند زحمات افرادی که در گذشته برای استقلال تلاش کردند را یادشان نمی‌آید.

این صحبت‌های شما نشان می‌دهد که در مورد فضای مجازی اصلا فرهنگسازی صورت نگرفته است.
باید فرهنگ درست استفاده کردن را یاد بگیریم. یکی دو روز پیش در مورد جوان فوتبالیستی که به رحمت خدا رفته یک پستی را منتشر کردم. آقایان حرف‌هایی در فضای مجازی زدند که در شان و شخصیت خودشان بود. خدا را شکر که پدر آن جوان مرحوم آمد و صحبت کرد و توضیح داد، ولی بعضی‌ها باید این رفتارها را کنار بگذارند. البته این را هم بگویم یکسری آدم‌ها در این نوع به انحراف کشیدن آدم‌ها تاثیر دارند که در شان و شخصیت من نیست اسم آن‌ها را بیاورم. این افراد دنبال خود شیرینی هستند و می‌خواهند از این طریق محبوبیت کسب کنند که مطمئن باشید گذشت زمان ثابت خواهد کرد اینکارها جواب نمی‌دهد.

از این مباحث که بگذریم این روزها شایعه شده که محمد محبی از یکی از باشگاه‌های اسپانیا پیشنهاد دارد. آیا شما با این انتقال موافق هستید یا خیر و اینکه این پتانسیل را در او می‌بینید که بتواند موفق شود؟
در مورد محبی و اینکه آیا باشگاه موافق یا مخالف این انتقال است، باید از خود مسئولان باشگاه سؤال کنید، اما من خوشحالم از اینکه خدماتی که گروه ما انجام داده رفته رفته به بار می‌نشیند. محبی سال گذشته این شرایط را نداشت، ولی تلاش گروه ما به شکلی به بار نشسته که حالا او چنین پیشنهاد دارد. یک صحبتی هم می‌خواهم انجام دهم. در مورد ما در این ۱۵ سال خیلی حرف‌ها درآمد، اما رفته رفته دست‌ها دارد رو می‌شود. آنجایی که اشاره کردم (تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ) بالاخره یک روز مشخص خواهد شد. بارها گفته‌ام بدون اذن پروردگار برگی از درخت نمی‌افتد و خدا به هر کسی بخواهد عزت می‌دهد.

ما گروهی داریم که لیگ یک را رصد می‌کند و بازیکنانی که پتانسیل بالایی دارند شناسایی می‌کند. بعد از شناسایی در نیم فصل دوم لیگ یک روی آن‌ها زوم می‌کنم و محبی هم دقیقا یکی از آن بازیکنان بود که اگر همین مسیر را ادامه دهد مطمئن باشید یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران خواهد شد.

 

یعنی واقعا اینقدر جای پیشرفت دارد؟
من به خاطر تجربه ۴۰ ساله‌ام در فوتبال این حرف را می‌زنم اگر محبی این رویه را ادامه دهد تبدیل به بازیکنی مثل حمید علیدوستی خواهد شد. علیدوستی جزو تنها بازیکنان خوب ایران بود که همه چیز را یک جا داشت. او دریبل، سرعت، ضربات هوایی، و همه پتانسیل بازیکن خوب را داشت و شاید اگر در استقلال و پرسپولیس حضور داشت یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران می‌شد. شاید اسم او کمتر مطرح می‌شود، چون در تیم‌های بزرگ فوتبال ایران حضور نداشت و معمولا در استقلال و پرسپولیس رسانه‌ها روی بزرگ شدن یک بازیکن تاثیر بیشتری دارند. بدون تعارف بگویم نسل ما نسل سوخته بود و اگر امکانات امروز در زمان ما وجود داشت ۹۰ درصد بازیکنان آن نسل در اروپا زندگی می‌کردند. ما در آن سال‌ها درگیر جنگ بودیم و نه تغذیه درست و حسابی وجود داشت و نه توجهی که الان به بازیکنان می‌شود.
کارهای بدنسازی ما هم برای گرم کردن، تپه‌های داودیه و این مسائل بود. در مجموع این‌ها را گفتم که بگویم اگر محبی درست به راهش ادامه دهد یکی از ستاره‌های آینده فوتبال ایران خواهد شد.

حدود ۵ سال پیش مصاحبه‌ای با شما انجام دادیم که در آن اشاره کردید امسال به اندازه ۱۰ سال پیر شدید. شما امسال در استقلال حضور داشتید حالا چه سالی را پشت سر گذاشتید؟
فکر می‌کنم خود شما در جریان خیلی مسائل و پشت پرده‌های آن سال هستید. من از هاشم بیک‌زاده خواهش می‌کنم بقیه آن چیزها که می‌داند را بگوید. من خودم به آن مسائل رسیده‌ام و شاید خیلی از هواداران فوتبال هم به آن رسیده باشند. وقتی شما ۱۲ امتیاز از رقبا جلو باشید، ولی در هفته‌های آخر یا ببازید یا مساوی کنید خبرهایی بود که هاشم بیک‌زاده به آن اشاره کرده است، اما من از او می‌خواهم اصل قضیه را باز کند. او بگوید چه کسانی به بعضی از بازیکنان خط می‌دادند که طوری بازی کنند که فلانی زمین بخورد. شنیده‌ام او گفته می‌خواهد این‌ها را در کتابش بنویسد، اما من می‌گویم آقای بیک‌زاده این صحبت‌ها را در کتابت ننویس و خیلی زود حقایق را به مردم بگو.

البته او یکسری از حقایق را به صورت درد و دل به کریم بوستانی گفته و خیلی مسائل دیگر هم باقی مانده است. این را هم بگویم این آقایان به من ضرر نزدند بلکه به استقلال ضرر زدند. بیک‌زاده همه چیز را بگوید و اگر اسمی از بازیکنی نیاورد اشکال ندارد، ولی نوع رفتارها و کارها را که می‌شود گفت.


ظاهرا آن سال‌ها خیلی اتفاقات رخ داده بود.
در آن سال به برخی‌ها گفته بودند ما در فلان جا شما را ساپورت می‌کنیم و خیلی اتفاقات هم پشت پرده انجام شد. یک گروهی خارج از طرفداران استقلال اتاق فکری تشکیل داده بودند که کاری کنند ما از استقلال دور شویم. البته آن‌ها به هدفشان رسیدند. ولی من آن سال خیلی اذیت شدم و حرف شما درست است. باز هم می‌گویم بیک‌زاده اصل قضایا را بگوید و همه را راحت کند. خوشحالم حالا به روزهایی رسیدیم که ۱۰ سال از حضور ما در استقلال می‌گذرد، اما به یک باره یک بازیکن می‌اید و مسائلی را مطرح می‌کند و همه هاج و واج می‌مانند. یک بخشی از آن اتفاقات را یک بازیکن گفت و یک بخشی هم من به همراه میرشاد ماجدی در برنامه نوروز فوتبالی مطرح کردیم. بقیه را هم هاشم بیک‌زاده یک روز می‌گوید.

این روزها صحبت‌های بسیاری در مورد ادامه همکاری و یا جدایی شما در سپاهان در پایان فصل مطرح می‌شود و هر روز هم یک شایعه در مورد پیوستن شما به تیم دیگری منتشر می‌شود. صادقانه در مورد این سؤال پاسخ دهید.
من در این مدت یکسری واقعیت‌ها را می‌گویم و خواهش می‌کنم عینا آن را بنویسید. ما سپاهانی را تحویل گرفتیم که شرایط خوبی نداشت و وقتی تیمی شرایط خوبی ندارد چند سال زمان می‌برد تا به وضعیت ایده‌آل برسد. یک زمان استقلال و پرسپولیس از نظر مالی شرایط خوبی نداشتند، ولی همین الان بودجه آن‌ها حدود ۴۰ درصد از سپاهان بالاتر است. من از طریق رسانه شما از مسئولان خواهش می‌کنم کاری کنند تا قراردادها منتشر شود. مطمئن هستم بودجه باشگاه سپاهان ۶۰ درصد بودجه ۳-۴ تیم دیگر است. تازه توجه وزیر و وکیل و رسانه ملی و این مسائل را کنار بگذارید. به هر حال این مواردی که اشاره کردم یک حمایت‌هایی هم انجام می‌دهند. آقایان قراردادها را منتشر کنند تا حقانیت امیر قلعه‌نویی ثابت شود. شما فکر می‌کنید قرارداد محمد محبی، مهدی کیانی یا پیام نیازمند چقدر است؟ من از شما سؤال می‌کنم فکر می‌کنید چرا احسان حاج‌صفی و علی کریمی که مسئول آکادمی باشگاه سپاهان هستند راضی نشدند به این تیم بیایند؟

طبیعتا آن‌ها پول بیشتری دریافت کرده‌اند...
خدا پدر شما را بیامرزد. این دو بازیکن هر دو دوستان من هستند و حقشان است که هر چقدر دلشان می‌خواهد پول بگیرند به هر حال آن‌ها باید به فکر زندگی‌شان باشند؛ و به جایی رفتند که شرایطش بهتر بوده است. یک زمان استقلال و پرسپولیس پول نداشتند، ولی حالا بودجه آن‌ها بالاتر است. خدا را شکر می‌کنم با همه این شرایط که گفتم تیمی را تحویل گرفتیم که تا لحظه آخر مدعی است. از ته دلم می‌گویم سال گذشته واقعا در حق سپاهان اجحاف شد؛ و امسال هم چندین مشکل داشتیم. مثلا کی‌روش استنلی یک ماه ونیم دیر به تمرینات ما اضافه شد و از نظر بدنی عقب بود. دو سه مدافع تیم ما هم در کوران بازی‌ها آسیب دیدند و خیلی ظلم‌ها هم به ما صورت گرفت، ولی با همه این توضیحاتی که دادم شرایط مان در جدول نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر است و در جام حذفی هم حضور داریم و در آسیا هم نماینده خوبی بودیم.

تکلیف پایان فصل را نگفتید؟
باید ببینم خدا چه می‌خواهد. ما کاری که ۵-۶ سال طول می‌کشید انجام دهیم را در عرض یک سال و نیم انجام دادیم. محبی را که خودتان اشاره کردید شرایط امروز پیام نیازمند رات هم خودتان ببینید و بقیه بازیکنان هم که پیشرفت داشتند در جای خود کارشناسان در مورد اوج گیری آن‌ها نظر می‌دهند. این صحبت‌ها که مطرح می‌شود همیشه بوده، اما اخلاق من این است تا زمانی که مسئولیت دارم و به سپاهان متعهد هستم از نظر اخلاقی و شرعی درست نیست به تیم دیگری فکر کنم. تا آخرین لحظه تلاشم خودم را انجام می‌دهم و خیلی خوشحالم که فونداسیون خوبی درست کرده‌ایم.

شما به منچستر و دو تیم پرطرفدار میلان نگاه کنید که چندین سال است نتوانسته‌اند خودشان را پیدا کنند، اما سپاهان به دوران اوجش برگشته است. این وسط هم یکسری آقایان می‌گویند باشگاه‌ها بودجه‌شان را اعلام کنند. این حرف‌ها را پیشکسوتان این آقایان می‌زنند. ما هم می‌گوییم بودجه را اعلام و قراردادها را منتشر کنند و آن وقت ببینیم آیا رقابت عادلانه است یا خیر.

به گفته مدیران این باشگاه‌ها بودجه آن‌ها بالای صد میلیارد تومان است. کسی که نمی‌تواند این موضوع را منکر شود. حالا با این شرایط سپاهان به آرامش رسیده و راه طلایی‌اش را پیدا کرده و مهم این است که راهی که پیدا شده به ثبات برسد. در این بین مشکلاتی هم وجود داشت و یک سری امتیازات هم دادیم که بیشتر آن‌ها تقصیر من امیر قلعه‌نویی است، ولی برای من مهم این است که این تیم آرامش خود را پیدا کرده است. چه من باشم و چه نباشیم سپاهان راه خودش را می‌رود. ما در این یکسال و نیم دو کار خوب انجام دادیم که از کارگران کارخانه تا هیأت مدیره و مدیرعامل و طرفداران سپاهان با هم متحد شدیم و کار دوم ما این بود که با بودجه‌ای که کمتر از سایر رقبا بود تیم را به آرامش رساندیم.

طی هفته‌های اخیر صحبت‌های زیادی در مورد ادامه لیگ مطرح شده و آیا شما سپاهان، استقلال، فولاد یا تیم‌های دیگر را هنوز مدعی می‌دانید یا اینکه معتقدید پرسپولیس قهرمان می‌شود؟
در مورد قهرمانی که نمی‌شود صحبت کرد و اگر یادتان باشد در زمان مربیگری آقای فرکی چنین اتفاقی افتاد. من همینجا می‌گویم چه لیگ برگزار شود و چه برگزار نشود هر تیمی قهرمان شد مبارکش باشد. من قلعه نویی حرف خودم را می‌زنم نه حرف شخصی دیگر را. اگر قرار است لیگ برگزار نشود از حق مس رفسنجان که برای صعود کلی تلاش کرده نباید نادیده گرفته شود. از آن طرف تیم‌های صعود کننده هم باید تکلیف‌شان روشن شود. یکسری تیم‌ها هم مدعی کسب سهمیه آسیا هستند پس تکلیف آن‌ها چه می‌شود؟

من ۸ روز پیش پیشنهادی دادم و گفتم یک کمیته با حضور نفراتی مثل آقایان:‌مصطفوی، دادکان، محصص و ... که تجربیات زیادی دارند تشکیل دهند و از تجارب این عزیزان استفاده کنند. الان هم می‌گویم سلامت و دغدغه جان مردم و قشر آسیب پذیر برای ما بسیار مهم است. این روزها هم بازیکنان ارورپای را که در قرنطینه هستند مثل رونالدو با بازیکنان ایرانی قیاس می‌کنند. رونالدو خودش مدعی شده در بهترین دورانش ساعت ۱۱ شب مادرید را ندیده است پس چطور او را با بازیکن ایرانی قیاس می‌کنید؟ بازیکنی که سه ماه خوابیده و فقط در خانه تمرین کرده قطعا نمی‌تواند آن آمادگی همیشگی را داشته باشد. باز هم تاکید می‌کنم اگر لیگ شروع شد و تیمی قهرمانی را به دست آورد، مبارکش باشد. ما هم وظیفه داریم تمکین کنیم و هر تصمیمی که عزیزان بگیرند تمکین کنیم.

صحبت خاصی باقی مانده؟
می‌خواستم از طریق شما از جناب آقای تابش تشکر کنم، چون او انسان بسیار فرهیخته‌ای است. من قبلا در خدمت او بودم و در این دوره مستقیما با وی همکاری کردم. از دوستی با مهندس تابش افتخار می‌کنم و معتقدم در حق او هم اجحاف صورت گرفت و در حق سپاهان هم این اتفاق افتاد، ولی باز هم اشکالی ندارد و این مسائل هم در آینده مشخص خواهد شد. در یکسال و نیم اخیر در حق سپاهان کم لطفی صورت گرفته و در همین حکم آخری که صادر شد معتقدم شاید از لحاظ قانونی درست تصمیم گرفته باشند، ولی آن خدای بالای سر می‌داند که نیت ما بازی مقابل پرسپولیس بود و اینکه به طرفدارانمان آسیبی نرسد.

در این حکم کم لطفی صورت گرفته و این موضوع هم در آینده مشخص خواهد شد. ویروس کرونا باعث شد که اخلاق و معرفت را یاد بگیریم، به بزرگترها احترام بگذاریم و برای بزرگ شدن دست به هر کاری نزنیم. از این قهرمانی‌ها می‌آید و می‌رود و مهم این است که خداوند ما را چگونه قضاوت خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار