کد خبر: ۸۵۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲ 16 May 2020

 

استاندار گیلان گفت: مردم گیلان می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی در مناطقی که طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا کم‌خطر تشخیص داده شده است روز قدس را گرامی بدارند.

 
مراسم روز قدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق کم‌خطر گیلان برگزار می‌شود

تابناک/، ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا و ستاد بزرگداشت روز قدس اظهار داشت: روز قدس روز ایستادگی در برابر مستکبران و متجاوزان است و امام خمینی(ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام این روز موجب زنده نگه داشته شدن تفکر مقاومت شدند.

استاندار گیلان به شرایط ویژه پیش آمده ناشی از شیوع کرونا و نحوه برگزاری روز قدس اشاره کرد و بیان داشت: مردم مومن و روزه‌دار گیلان امسال می‌توانند در مناطقی که طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا کم‌خطر تشخیص داده شده در نماز جمعه و با رعایت نکات بهداشتی روز قدس را گرامی بدارند.

زارع با اشاره به اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی برای گرامیداشت روز قدس و اعلام انزجار از اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی استفاده کرد افزود: نماز عید فطر امسال نیز در فضای باز و مساجد با رعایت موارد ایمنی برگزار می‌شود اما امکان برپایی نماز در مصلی‌های بزرگ وجود ندارد. 

وی بازگشایی اماکن مختلف در شرایط کرونایی را تدریجی عنوان کرد و ابراز داشت: ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با در نظر گرفتن شرایط هر منطقه و به‌صورت تدریجی اماکن تعطیل را بازگشایی کرد اما همچنان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ضرورت دارد.

زارع با اشاره به برپایی کمک‌های مومنانه و اجرای رزمایش مواسات جهت کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: بسته‌های معیشتی برای کمک به نیازمندان استان توزیع شد و این امر خیرخواهانه با دلسوزی و همراهی نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جماعات رخ داد و قرار است در روز عید سعید فطر نیز این کمک‌ها انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به فرهنگ ایرانی اسلامی مردم اشاره کرد و با بیان اینکه کم بودن تعداد سالمندان آسیب دیده از کرونا در ایران نسبت به کشورهای غربی به فرهنگ والای جامعه برمی‌گردد بیان کرد: اکثر افراد سالخورده در ایران کنار خانواده‌های خود زندگی می‌کنند اما شرایط خوبی نیز در سرای سالمندان جهت مراقبت از آنها حاکم است.

وی از صدا و سیمای مرکز استان گیلان خواست که با پوشش مراسمات لیالی مبارک قدر در حفظ روحیه معنوی مردم سهیم باشد و تصریح کرد: در برگزاری و شرکت در مراسمات ایام شهادت امیرالمومنین امام علی(ع) رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار ضرورت دارد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: سامانه درون استانی «بیهین» به‌منظور خرید اینترنتی مردم طراحی شده است که هم‌اکنون 70 کسب و کار اینترنتی در این سامانه فعالیت می‌کنند و تعداد مذکور قابل افزایش نیز است چرا که در ایام شیوع کرونا در خانه ماندن و کاهش ترددها امری مهم در پیشگیری از کرونا محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار