رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: یکصد پُست تخصصی و کارشناسی خالی در بخش‌های مختلف این سازمان وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 14 May 2020

ایرج موفق اظهار داشت: تاکنون کارهای خوبی برای تخصصی و فنی‌تر شدن کارها در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده اما به اصفهان کمتر توجه شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ مکاتبه از یک سال گذشته تاکنون با وزیر صنعت معدن و تجارت، معاون پشتیبانی وزیر، سازمان برنامه و بودجه و استاندار انجام داده‌ایم و بعد از این همه تلاش قرار شده تا ۳۰ مجوز استخدام به اصفهان اختصاص داده شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: تعداد کارکنان این سازمان خیلی محدود است و باید منتظر عملیاتی شدن این مجوزها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های دیگر خیلی خوب از این مزیت استفاده می‌کنند و هر زمان که مرکز مجوزی ارائه می‌دهد با سرعت نیروی مورد نیازشان را جذب می‌کنند اما این کار در اصفهان انجام نشده است.

موفق بیان کرد: بهترین حالت در این شرایط این است که کمبود تخصصی را با استفاده از متخصصان بخش خصوصی جبران کنیم.

وی با بیان اینکه متخصصان بخش خصوصی مایل به همکاری با بخش دولتی هستند و ما هم در این زمینه مشکلی نداریم، تصریح کرد: همه کارها و اقدامات ما برای خدمات رسانی به بخش خصوصی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اضافه کرد: کارهای خوبی در زمینه  صدور جواز تاسیس، جواز توسعه و جوازهای جایگزین در بخش صنعت اتفاق افتاده و این فعالیت‌ها به خوبی در حال انجام است.

به گفته وی، باید در بخش‌های بازرگانی و تجارت هم در سال جاری این کارها را با همکاری اتاق بازرگانی و انجمن عملیاتی کنیم.

موفق با اشاره به اینکه تعامل‌ و آمادگی‌ها باید دوطرفه باشد اظهار داشت: همه باید دست به دست هم دهیم تا اتفاق‌های خوبی در بخش بازرگانی و تجارت استان رقم بخورد.

وی  با تاکید بر ضرورت تخصصی شدن کارها در حوزه صادرات گفت:یک شرکت صادراتی با توجه به گستردگی حوزه‌های مختلف برای کسب نتایج مطلوب، نمی‌تواند در همه زمینه‌ها کار کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ادامه داد: اکنون هشت شرکت صادراتی در استان وجود دارد که در همه زمینه‌ها فعال هستند.  

وی بیان کرد: باید راهکارهای جدیدی برای تحول عملیاتی در صادرات استان ایجاد شود و اتفاق‌های جدید در این زمینه بر اساس برنامه‌های اصولی پیش برود.

موفق اضافه کرد: برای انجام کار اساسی ابتدا باید مولفه‌های صادراتی استان را مشخص کنیم و توانایی‌های منطقه را در بخش‌های مختلف کالا، خدمات فنی و مهندسی و مشاوره به شرکت‌های مختلف صادراتی ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: هر جایی که کارها بصورت تخصصی انجام شده، به نتیجه رسیده است و در آن بخش استان حرف‌های برای گفتن دارد.

موفق تصریح کرد: شرکت های صادراتی استان باید حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان خاطرنشان کرد: آمادگی برای واگذاری اختیارات در بخش‌های مختلف وجود دارد البته اختیارات حاکمیتی را نمی‌توانیم تفویض کنیم اما امکان واگذاری اختیارات تصدی گری‌ وجود دارد.

وی اضافه کرد: اختیارات کارگروه توسعه صادرات را می‌توانیم واگذاری کنیم و در تلاشیم تا اختیارات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را هم در کمیته‌های مختلف تفویض نمائیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار