کد خبر: ۸۵۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 14 May 2020
در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر رشت نامه استعفای رییس شورای شهر رشت قرائت شد اما به دلیل غیاب وی، مورد بررسی اعضا قرار نگرفت.
 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر رشت که عصر امروز(چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت) در غیاب رییس شورا تشکیل شد، نامه استعفای اسماعیل حاجی پور قرائت شد اما به دلیل حضور نیافتن وی زمان اعلام نامه، مورد بررسی اعضا قرار نگرفت.


حاجی پور در این نامه، دلیل درخواست استعفای خود از مسئولیت ریاست شورا را مشکلات جسمی و ضعف جسمانی عنوان کرده بود که توسط نایب رییس شورا قرائت شد.
 

در ادامه این جلسه «رضا رسولی » از تاخیر در بررسی نامه ارسالی شهرداری درباره تراموای رشت در بدنه شورا و کمیسیون حمل و نقل انتقاد کرد.


این عضو شورا با اشاره به تلاش های مکرر برای پیگیری اجرای پروژه تراموا در رشت طی ۲سال گذشته، از کلنگ زنی تراموای شیراز خبر داد و گفت: با اینکه شیراز کمتر از یک سال است که خواستار اجرای ترامواست اما از رشت پیشی گرفته و عملیات عمرانی آن را آغاز کرده است.


وی تصریح کرد: قرار شده بود که طبق تفاهمنامه با بانک شهر، پروژه تراموای رشت مراحل اجرایی خود را آغاز کند اما بی توجهی به نامه شهرداری در بدنه شورا و بررسی آن در کمیسیون های مربوطه منجر به عقب‌گرد رشت از شهر شیراز در اجرای تراموا شده است.


رسولی خواستار بررسی موضوع شد و تاکید کرد: شورا باید در قبال رفتار خود نیز پاسخگو باشد.

 

در نطق پیش از دستور این جلسه، عضو دیگر شورا با بیان اینکه نظارت بر عملکرد شهرداری از اختیارات قانونی شوراست گفت: اینکه یک عضو شورا با تکیه بر نقش نظارتی خود در اجرای یک مناقصه متوجه ایراد و اشکال می شود نباید منجر به دلخوری مدیران شهرداری شود.


اشاره احمد رمضانپور نرگسی به انتقاد و شفاف سازی حجت جذب( عضو شورا) به مناقصه شهرداری برای پروژه کارخانه کودآلی بود که طی هفته های گذشته منجر به اختلاف بین شورا و شهرداری شده است.


وی افزود: فصل کنونی، مناسب ترین زمان برای اجرای پروژه های عمرانی است و نباید چنین فرصتی را با استعفای مدیران شهرداری به دلیل دلخوری از انتقاد نسبت به عملکردشان از دست بدهیم.

 

رمضانپور تاکید کرد: در وضعیت کنونی که رکود اقتصادی و عدم تحقق درآمدها منجر به فشار اقتصادی مضاعف شده است باید با وحدت رویه نسبت به اجرای وظایف مان در مقابل شهروندان و شهر مکلف باشیم.

 

عضو دیگر شورا نیز در این جلسه خواستار همکاری و همراهی بیشتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان با نیروهای کادر درمان به ویژه پرستاران شد.

 

«بهراد ذاکری» در این باره با اشاره به تلاش پرستاران در شرایط حاد شیوع ویروس کووید ۱۹ گفت: به دور از انصاف است که در زمان بحرانی، خواستار حضور پرستاران باشیم و هم اکنون که وضعیت کمی آرام تر شده نسبت به جذب این نیروهای فداکار بی‌توجهی کنیم.


وی که خود پزشک است از تلاش های فداکارانه پرستاران در بیمارستان های رشت و استان گیلان طی ۲ماه گذشته تقدیر کرد و خواستار همراهی بیشتر دولت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پرداخت حقوق و استخدام رسمی با این کارکنان کادر درمان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار