هندبالیست‌های استان قم امسال با 15 تیم حاضر در فصل جدید مسابقات لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۸۴۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳ 13 May 2020

به گزارش تابناک قم، هندبال قم که بعد از هفت سال بار دیگر مجوز حضور در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی هندبال ایران یعنی لیگ برتر این رشته را به دست آورده، باید خود را برای حضور در فصل جدید این رقابت‌ها و مصاف با 15 تیم دیگر لیگ برتری آماده کند.

این در حالی است که استان قم سال 1398 تعداد دو تیم در مسابقات باشگاهی کشور داشت، یک تیم به نام دانشگاه آزاد اسلامی قم در لیگ دسته دوم ایران به میدان رفت که نتوانست از این رقابت‌ها به دسته اول صعود کند اما تیم هیأت‌ هندبال قم که در لیگ دسته اول بود به سطح بالاتر یعنی لیگ برتر راه یافت.

این تیم متشکل از بازیکنان مستعد و نخبه قم و همچنین چند بازیکن غیر بومی در لیگ دسته اول هندبال ایران حضور یافت و بعد از نتایج درخشان در مرحله مقدماتی و عبور از مرحله دوم، به جمع چهار تیم برتر راه یافت اما به دلیل شیوع ویروس کرونا بازی‌های مرحله نهایی برگزار نشد.

تداوم شیوع این ویروس موجب شد تا فدراسیون هندبال در جلسه هیأت رئیسه خود تمام لیگ‌های نیمه تمام سال 1398 را تمام شده اعلام کند، بدین‌ترتیب لیگ برتر هندبال تنها پس از 14 هفته نیمه تمام ماند و تیم مس به عنوان قهرمان این رقابت‌ها معرفی شد، ضمن اینکه تیمی از لیگ برتر به رده پایین‌تر سقوط نکرد.

همچنین چهار تیم حاضر در مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته اول هندبال باشگاه‌های کشور یعنی تیم‌های پرسپولیس بهبهان، کیمیا کاشت کردستان، هیأت‌ مشهد و هیأت‌ هندبال قم مستقیما به رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر صعود کردند تا اینکه رئیس کمیته مسابقات هندبال ایران اعلام کرد فدراسوین برای حضور در لیگ امسال به 16 تیم اجازه حضور داده است.

بدین‌ترتیب تیم هیأت‌ هندبال قم امسال با 15 تیم دیگر حاضر در لیگ برتر به رقابت می‌پردازد اما این تیم که با مشکلات عدیده مالی دست به گریبان است باید قبل از ثبت‌نام بدهی‌های خود به فدراسیون هندبال را تسویه کنند، همچنین تمام مطالبات بازیکنان، مربیان و نفراتی که در سال ۹۸ با آنها قرارداد داشته را بپردازد.

این در حالی است که طبق بخشنامه جدید، باشگاه‌های هندبال کشور باید تضامینی را به عنوان ورودیه و حضور در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور پرداخت و به سازمان لیگ ارائه کنند، در حالی که بر اساس ماده کمیسیون ماده پنج قوانین باشگاه‌داری باید به عنوان یک باشگاه رسمی ثبت شده و در لیگ برتر حضور یابند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار