استاندار تحلیل سیاسی مسائل اقتصادی استان را ناصحیح خواند و گفت: تحقق جهش تولید تنها و بهترین راه مقابله با خسارت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا است.
کد خبر: ۸۴۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 12 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: سال گذشته بهبود شاخص هایی چون فضای کسب و کار که ناشی از تلاش دستگاه‌ها بود را شاهد بودیم اگرچه برخی می‌خواهند مسائل اقتصادی استان را سیاسی تحلیل کنند که آب در هاون کوبیدن است و نتیجه‌ای نخواهد داشت. با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید است امید است اتاق بازرگانی پرچمدار جهش تولید و تحقق این شعار باشد و همه باید آن را در دستور کار قرار دهیم البته تاثیرات کرونا ما را به سمت جهش تولید سوق می‌دهد.

 

وی با تاکید بر استفاده از بازار سرمایه برای تحقق جهش تولید در استان، تصریح کرد: انتظار داریم بحث آزادسازی سهام عدالت هم به سمت جهش تولید حرکت کند، از اتاق می‌خواهیم بین زنجیره تولید و بازار مصرف هماهنگ کند، بهبود فضای کسب و کار هم در رونق تولید و اقتصاد بسیار مهم است و رهبری بار‌ها بر این موضوع تاکید کردند. بحث اشتغال‌های زود بازده را باید در دستور کار قرار دهیم و شرایط استان هم ایجاب می‌کند، ۲ هزار میلیارد تومان خسارت‌  اولیه براورد شده و به نظر می‌آید رقم بیش از اینهاست.

 

استاندار کرمانشاه در ادامه بیان داشت: بحث رونق مسکن هم بسیار مهم است و باید آن را به صورت مداوم بررسی کرد، مردم منتظر همکاری دولت در مسکن هستند دولت هم باید کمک کند، اقدام روز گذشته که در جلسه شورای عالی مسکن انجام شد بسیار می‌تواند تاثیر گذار باشد، اما نکته قابل توجه در طرح‌های تفضیلی شهر‌ها یا از اینطرف بام می‌افتیم یا از آن طرف بام، کارشناسی طرح تفضیلی را اعلام کرده و می‌توانیم در این طرح تغییراتی ایجاد کنیم مطابق با ماده ۵ می‌توانیم این تغییرات را فراهم کنیم، اگر جلسات تفضیلی زیاد است ناشی از عدم تایید طرح تفضیلی است و این طرح دارای مشکل استو نظر مردم در آن اخذ نشده است.

 

بازوند تاکید کرد: در حوزه ساخت و ساز و فضای شهری هزینه کار‌های قانونی را افزایش دهیم و هزینه کار‌های غیر قانونی را افزایش دهیم تا مشکلات کمتر شود، لازم است بروکراسی‌های موجود را کاهش دهیم تا مشکلات حل شود. هجوم مردم به سمت ماده صد ناشی از مشکلات و عدم پذیرش طرح تفضیلی از سوی مردم است، در جلسه‌ای من گفتم طرح اقدام ملی را اگر بررسی نکنیم سرنوشت مسکن مهر را خواهد داشت، اما مطمئن باشید پکیجی که دارید می‌گویید بسیار مهم است و حدود ۹ هزار تا از آن را شناسایی کردیم.
ضمن اینکه طراحی‌های ساختمان ما باید با سبک زندگی ما مطابقت داشته باشد و ما را دچار مشکل می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار