بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: با این شرایطی که مدیران ایرانی دارند، بهتر است فعلا سراغ جذب بازیکن خارجی نرویم.
کد خبر: ۸۴۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ 11 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: علی موسوی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران درخصوص قانون جدید پیرامون ممنوعیت جذب بازیکن خارجی برای استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که در این چند ساله رخ داده، وارد نبودن مدیران در بحث انعقاد قرارداد با خارجی‌ها و تسلط نداشتن آن‌ها به زبان انگلیسی در بند‌هایی که به نفع خارجی‌هاست، باعت چنین تصمیمی شده است. خارجی‌ها به راحتی پول این مملکت را می‌برند. تصور می‌کنم بهترین تصمیمی که در این موضوع گرفته شده، همین تصمیم اخیر و ممنوع شدن جذب مربی و بازیکن خارجی است.

به جای عقد قرارداد با خارجی‌ها  سراغ مدارس فوتبال برویم

موسوی ادامه داد: تا زمانی که افراد پخته و اینکاره را در باشگا‌های مان نداریم، نباید سراغ عقد قرارداد با خارجی‌ها برویم. چرا که بیشتر به نفع خارجی‌ها قرارداد را می‌بندیم و باشگاه‌های ایرانی می‌توانند مدارس فوتبال را ایجاد کنند و بازدهی بیشتری هم داشته باشند. کار خوبی کردند و تا زمانی که بدهی‌ها برطرف نشده است، نباید اجازه عقد قرارداد جدید با خارجی‌ها به باشگا‌های ایرانی داده شود.

باید مدیرانی داشته باشیم که نحوه انعقاد قرارداد با خارجی‌ها را بلد باشند

او درباره تضعیف تیم‌های ایرانی در صورت نبودن بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: اصلا مسئله کمک کردن بازیکن خارجی به تیم‌های ایرانی مهم نیست، موضوع اصلی این است که ما بلد نیستیم با آن‌ها قرارداد ببندیم. بلد نیستیم پول خارجی‌ها را بدهیم. وقتی بازیکن خارجی می‌آوریم و با ندادن پولش اعصاب او را خراب می‌کنیم، بازدهی این بازیکنان را پایین می‌آوریم. چند بازی می‌کنند، درخشش دارند، اما پولشان را نمی‌دهیم، خب این چه فایده‌ای برای فوتبال ایران دارد؟ باید مدیرانی داشته باشیم، که نحوه انعقاد قرارداد با خارجی‌ها را بلد باشد.

باید دور بازیکن خارجی را خط بکشیم

موسوی با اشاره به دوران فوتبالش در آلمان ادامه داد: باید بلد باشیم با خارجی‌ها قرارداد ٢ و یا چند ساله ببندیم. زمانی که من در آلمان بودم، اعتقاد قرارداد با یک خارجی، موضوعی عادی بود. یکم به یکم هر ماه حقوق داشتیم، ماشین و خانه در اختیارمان بود و کاملا این موضوع یک بحث عادی بود. باید تمرکز بازیکن حفظ شود، اما در ایران فلان مدیر به وزارت ورزش می‌رود که پول فلان بازیکن خارجی را تهیه کند. اصلا این سیستم درست نیست و باید با این اوضاع، دور جذب بازیکن خارجی را خط بکشیم و انتظاراتمان را از تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، پایین بیاوریم.


بیشتر بخوانید:درودگر: فقط سهام استقلال و پرسپولیس در بورس عرضه می‌شود/ برنامه‌های مختلفی برای اتمام لیگ برتر فوتبال وجود دارد


مدیران واقعی فوتبالی، بیرون از گود نشسته اند

بازیکن اسبق استقلال درباره موفق نبودن تیم‌های ایرانی در سال‌های اخیر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: علت مشخص است. ما سال‌ها درجا زدیم. ما با این برنامه‌ریزی که داریم موفق نمی‌شویم. مدیران واقعی فوتبال بیرون از گود نشستند و کسانی برای فوتبال ایران تصمیم‌گیری می‌کنند، که اصلا با فوتبال حرفه‌ای میانه‌ای ندارند. کشور‌های عربی خرج می‌کنند و برنامه‌ریزی می‌کنند، اما ما هیچ بازدهی نداریم. حالا کار به جایی رسیده که تیم‌های کشور‌های عربی وارد ایران می‌شوند و ما را در ورزشگاه آزادی می‌برند، ما فقط منتظر اتفاقات خوب نشسته‌ایم.

در ایران ٨٠ درصد حاشیه داریم، ٢٠ درصد فوتبال!

موسوی درمورد صحبت‌های اخیر پیرامون خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس و احتمال موفقیت این باشگاه‌ها در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، بیان کرد: ابتدا بدهی‌ها باید پرداخت شود و بعد برنامه‌ریزی کنیم. منظورم این است که لقمه‌ای برداریم که اندازه دهانمان باشد. وقتی بلد نیستیم بازیکن خارجی جذب کنیم، با همین بازیکنان ایرانی کارمان را ادامه دهیم. درآمد و بودجه سالیانه باشگاه‌ها باید مشخص شود و طبق همین بودجه‌ها، خرج کنیم. این بحث درهمه جای دنیا مشخص است و در ایران تنها نام فوتبال حرفه‌ای را یدک می‌کشیم. در ایران، ٨٠ درصد حاشیه داریم، ٢٠ درصد، فوتبال!

////موسوی:

جام، باید با عرق ریختن به دست بیاید

بازیکن اسبق استقلال درباره نظر شخصی‌اش از تعیین تکلیف نهایی لیگ برتر نوزدهم، خاطرنشان کرد: حرف من این است که بازیکن با ریختن عرق باید جام را به دست بیاورد. مثل همان قضیه سوپرجام که پرسپولیس قهرمان شد، اما روی سکو رفتن و خوشحالی پرسپولیسی‌ها خیلی مصنوعی بود. نه به بازیکنان و نه به هواداران‌شان آن جام نچسبید. فقط یک حالت کری داشت.

 

موسوی بیان کرد: اصل فوتبال، به انجام شدن آن است. باید در زمین بازی قهرمان شد و در آن صورت می‌شود بالای سکو رفت. شاید پرسپولیس شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشد، اما برای اینکه بتوانیم لیگ سال آینده را برگزار کنیم، بهتر است با توجه به شرایط فعلی، لیگ نوزدهم را کنسل کرد و سال آینده لیگ را از ابتدا آغاز کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار