کد خبر: ۸۴۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 10 May 2020
 
تابناک/سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۵۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از میان ۱۰۶۲۲۰ مورد ابتلای قطعی این بیماری در کشور، خوشبختانه تا کنون ۸۵۰۶۴ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.
 
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور در تشریح آخرین وضعیت بروز و مرگ و میر ناشی از کروناویروس جدید در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۵۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۶۲۲۰ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ جهانپور همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵۸۹ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۸۵۰۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. ۲۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۷۳ هزار و ۲۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۳۶۲نفر تا۱۰اردیبهشت    
2 آذربایجان غربی ۴۸ ۱۸۲ ۱۵۱۰ ۳۲۶۱
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۷۵ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا۱۰اردیبهشت    
6 ایلام ۱۸ ۵۵   ۶۶۰
7 بوشهر ۱۴ ۱۲ ۱۶۷ ۳۵۸
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۷ ۲۸ ۴۱۱ ۴۵۳
10 خراسان جنوبی ۱ ۴۴ ۵۴۵ ۵۹۳
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۱۵ ۹۶   ۱۲۵۵
13 خوزستان ١٨١ ۲۷۹ ۳۴۸۱ ۴۲۸۳
14 زنجان ۶ ۱۱۰ ۸۶۳ ‭۱۰۵۶
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان   ۵۶نفر تا ۱۹ اردیبهشت   ۸۰۷‬تا ۱۹ اردیبهشت
17 فارس ۷۳ ۹۸ ۳۵۸۰ ۴۱۱۴
18 قزوین        
19 قم ۱۳      
20 کردستان ۲۷ ۱۳۳ ۹۶۹ ۱۷۹۵
21 کرمان ۱۸ ۵۶    
22 کرمانشاه ۱۱۱ ۸۳   ۱۹۴۸
23 کهگیلویه و بویراحمد ۸ ۹   ۵۶۱
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۸۴ ۱۳۵ ۲۲۴۳ ۲۴۰۳
27 مازندران ۶۸      
28 مرکزی ۱۲ ۱۶۱ ۱۴۰۲ ۱۷۶۴
29 هرمزگان ۳۳ ۳۰  ۳۸۹  ۱۲۶۳
30 همدان   ۳۰نفر تا ۱۹ اردیبهشت   ۱۲۳۰نفر تا ۱۹اردیبهشت
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

شناسایی ١٨١ مورد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان

تا کنون ۳۴۸۱ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان بهبود یافته اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شناسایی ١٨١مورد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان گفت: ۳۴۸۱ بیمار مبتلا در خوزستان بهبود یافته اند.

دکتر ابول نژادیان با بیان اینکه تا کنون موارد به ۴۲۸۳ نفر افزایش یافت افزود: موارد جدید به تفکیک شهرستان اهواز ۴۵ مورد دزفول ۸۰ مورد شوشتر ۱۴ مورد کارون ۸ مورد هفتکل ۷ مورد حمیدیه ۵ مورد خرمشهر ۵ مورد آبادان ۴ مورد شوش ۳ مورد امیدیه ۳ مورد ایذه، باوی، بهبهان، رامهرمز، اندیمشک، شادگان و گتوند هر کدام ۱ مورد بوده است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در خوزستان جان باختند تا فوت شدگان به ۲۷۹ مورد برسد.

در حال حاضر ۵۲۳ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه ۳۴۸۱ بیمار با تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

کرونا در هرمزگان| ۳۳ مبتلای جدید

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شمار مبتلایان به کرونا در این استان با شناسایی ۳۳ مورد جدید به ۱۲۶۳ نفر رسید.

حسین فرشیدی در گفت‌وگو با بخش خبر سیمای مرکز خلیج فارس اظهار شبکه تلویزیونی خلیج‌فارس اظهار کرد: تا به امروز (۲۰ اردیبهشت‌ماه) از ۸۵۷۲ نفر تست کرونا گرفته شده است که ۳۳ مورد جدید شناسایی شده امروز، شمار کل مبتلایان به ۱۲۶۳ نفر رسید.

وی افزود: ۳۳ مورد جدید شامل ۳۲ نفر در بندرعباس و یک نفر در بندرخمیر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: از بین افراد مبتلاشده تاکنون ۳۸۹ نفر پس از بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌‌اند، ۷۸۴ نفر تحت مراقبت خانگی قرار دارند، ۲۵ نفر در نقاهت‌گاه‌ها حضور دارند و ۳۵ بیمار هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دکتر فرشیدی همچنین گفت: شمار فوت‌شدگان در استان نیز بدون تغییر نسبت به دیروز ۳۰ نفر است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: در ۱۹ اردیبهشت ۹۹ در آذربایجان غربی از میان ۳۶۴ آزمایش انجام شده از افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا، نتیجه ۴۸ نفر مثبت گزارش شده است.

دکتر آقازاده در خصوص آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان غربی گفت: در ۱۹ اردیبهشت امسال، ۳۴۶ مورد از نظر ابتلا به ویروس کرونا مورد آزمایش قرار گرفتند که از این تعداد ۴۸ مورد مثبت گزارش شد که ۳۳ نفر بصورت سرپایی مداوا و ۱۵ نفر نیز بستری شده اند که با این آمار جدید، آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا را در آذربایجان غربی به ۳۲۶۱ مورد رساند.

دکتر آقازاده در مورد افراد بهبود یافته نیز گفت: تا به این تاریخ ۱۵۱۰ نفر نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

او گفت: با جان باختن دو بیمار دیگر در آذربایجان غربی، تعداد افرادی که تا به ۱۹ اردیبهشت از ابتلای به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند به ۱۸۲ نفر رسیده است.

بستری شدن ۷۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان 

در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ بیمار جدید با علائم کرونا در مراکز درمانی ۲۲ شهرستان استان اصفهان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین در این مدت ۴۴ بیمار بهبود یافته از کووید ۱۹ هم از مراکز درمانی استان اصفهان مرخص شده اند.

آرش نجیمی افزود: اکنون ۴۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان (به جز کاشان و آران وبیدگل) ۴۷۷  تحت درمان هستند.

وی تعداد بیماران با درمان سرپایی در این استان را رو به افزایش دانست و گفت: مرگ ومیر مبتلایان به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان تک رقمی شده است. مردم از تردد غیر ضروری  در اماکن عمومی پرهیز کنند تا سریعتر از این حالت بحرانی خارج شویم.

ثبت ۱۸ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از افزایش شمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان به ۶۶۰ نفر خبر داد.

دکتر محمد کریمیان با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی ازثبت ۱۸ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ در ایلام کرونا در استان گزارش شده است افزود: مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا ویروس در استان به ۵۵ نفر افزایش یافت.

وی یادآور شد: از عموم مردم شریف استان درخواست می‌کنیم که با رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تردد‌های غیر ضرور مانع تداوم طولانی مدت حضور این ویروس منحوس در استان باشند.

شناسایی ۱۴ مورد جدید کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: آزمایشگاه تشخیص کرونا در بوشهر ابتلای ۱۴ مورد جدید به این بیماری را تایید کرد.

شناسایی ۱۴ مورد جدید کرونا در استان بوشهربه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، دکتر سعید کشمیری بیان کرد: از ۱۴ مورد مثبت جدید، ۸ مورد در دشتستان، ۳ مورد در تنگستان، ۲ مورد در جم و یک مورد در دیلم به ثبت رسیده که همه بیماران به صورت سرپایی در مراکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی افزود: ۸ بیمار جدید شهرستان دشتستان، آقایانی ۳۶، ۳۱، ۲۹، ۲۱ و ۲۱ ساله و خانم‌هایی ۷۰، ۴۹ و ۲۵ ساله هستند که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و همه بیماران به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: سه بیمار جدید شهرستان تنگستان، آقایی ۷۵ ساله، خانمی ۵۰ ساله و کودکی ۸ ساله با سابقه تماس با بیمار کرونایی هستند که همه بیماران به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی ادامه داد: سه بیمار جدید دیگر نیز آقایی ۴۷ ساله ساکن شهرستان دیلم و آقایی ۳۲ ساله و کودکی ۴ ساله از شهرستان جم هستند که در مرکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

کشمیری گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۳۵۸ نفر شامل ۲۰۳ مرد و ۱۵۵ زن) تا کنون ۱۶۷ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۷۵ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۴ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از حضور در تجمعات بپرهیزند و فقط برای انجام کار‌های ضروری در اجتماعات تردد کنند گفت: برخی از مردم بدون قصد خرید در بازار‌ها رفت‌وآمد می‌کنند که این موضوع باعث ابتلای افراد زیادی به ویروس کرونا خواهد شد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تصریح کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی عده‌ای از مردم خطرناک است.

وی بابیان اینکه رعایت نکردن فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد عنوان کرد: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع به‌جد خودداری کنند.

ابتلای ۷ مورد جدید به ویروس کرونا

۷ موردابتلای جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع ۱۲۹۳ نفر با علایم بالینی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردندکه از این تعداد ۲۵ نفر بستری هستند.

مجد شیرانی افزود: با ثبت ۷ مورد مثبت قطعی تعداد مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۴۵۳ مورد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون ۴۱۱ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند ولیکن تا مدتی ناقل بیماری هستند. تعداد فوتی‌های بیماری کرونا همان ۲۸ نفر است.

تا کنون از ۳۰۲۰ نفر نمونه گیری ویروس کرونا انجام شده است.

شناسایی ۱ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی

آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی با شناسایی ۱ مورد جدید به ۵۹۳ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون از ۳ هزار و ۸۸۰ موردآزمایش انجام شده، ۳ هزار و ۲۸۷ نفر تست شان منفی و ۵۹۳ نفر تست شان مثبت شد.

مهدی زاده افزود:از این تعداد ۵۴۵ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۴ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال عمومی یک نفر از این بیماران وخیم است.

وی با اشاره به شناسایی ۱ مورد جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته از بین ۵۷ آزمایش انجام شده، گفت: این مورد مربوط به شهرستان درمیان است.

مهدی زاده با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم، افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی همان ۴۴ نفر هستند.

افزایش بی سابقه آمار مبتلایان به کرونا در لرستان

طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ نفر به آمار مبتلایان اضافه شد.

دکتر نیکبخت گفته: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۹ نمونه به آزماشگاه‌های تشخیص کووید ۱۹ در خرم آباد و بروجرد ۸۴ نفر مثبت بوده است.

در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مرگیبر اثر کرونا در لرستان ثبت نشده است. تا کنون تعداد ۱۳۵ نفر از هم استانی‌ها به علت کووید ۱۹ جان باخته اند. ۲ هزار و ۴۰۳ نفر در لرستان تا کنون به کرونا مبتلا شده اند. ۱۲ هزار و ۳۱۷ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا تست شدند. ۲۵ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی تحت مراقبت هستند. ۲ هزار و ۲۴۳ نفر هم بهبو یافته اند.

کرونا در کردستان پنج قربانی گرفت

با شناسایی ۲۷ بیمار دیگر تعداد مبتلا به کرونا در استان به هزار و ۷۹۵ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از تعداد ۵ هزار و ۳۰۵ آزمایش انجام شده هزار و ۷۹۵ مورد مثبت، سه هزار و ۲۸۳ مورد منفی و ۲۲۷ مورد هم تا کنون اعلام نشده است. کرونا در کردستان پنج قربانی گرفت.

دکتر فرزین رضاعی افزود: آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در سنندج ۵۰۵، سقز ۳۸۷، بانه ۲۱۸، قروه ۱۴۵، دیواندره ۱۲۷، مریوان ۱۰۹، دهگلان ۸۶، کامیاران ۸۷، بیجار ۱۰۶ و سروآباد ۲۵ نفراست. از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون متاسفانه ۱۳۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند که پنج فوتی در شبانه روز گذشته ثبت شده و از این تعداد ۴ نفر آنان در سنندج و یک نفر در سقز بوده است. به گفته رضاعی تاکنون ۹۶۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته اند.

تداوم سیر صعودی تعداد مبتلایان در استان کرمانشاه/ شناسایی ۱۱۱ بیمار جدید

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه را یک هزار و ۹۴۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۸۳ نفر جان باخته اند.

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی افزود: طی شبانه روز گذشته، ۱۱۱ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد، که ۶ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۱۰۵ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است.

وی اظهار داشت: با شناسایی بیماران جدید، تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در استان کرمانشاه به ۱۹۴۸ نفر رسید که متاسفانه از این تعداد، ۸۳ نفر جان باختند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز نیز ۲۹۶۶ نفر بستری شدند که از این تعداد ۲۷۱۷ نفر ترخیص شده و ۱۶۶ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی با اعلام اینکه از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۶۰۶ نفر جزو بیماران بستری و ۱۳۴۲ نفر نیز جزو بیماران سرپایی می‌باشند گفت: با انجام ۳۸۸ نمونه آزمایش شده در روز گذشته، تا کنون ۸ هزار و ۹۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.

جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کرونا کهگیلویه و بویراحمد را در بیستمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹، اعلام کرد.

دکتر پرویز یزدان پناه افزود: از ۷۹ جواب دریافتی، هشت مورد مبتلا شناسایی و شمار مبتلایان کوئید ۱۹ استان به ۵۶۱ نفر رسید.  دو بیمار مرد و یک بیمار زن در کهگیلویه، سه بیمار مرد در بویراحمد، یک بیمار زن در چرام و یک بیمار مرد در شهرستان لنده شناسایی شده است. در مصلا‌ها و مساجد وسایل مشترکی بین افراد توزیع نخواهد شد و پس از پایان نماز نیز خادمان باید محیط و وسایل مورد استفاده را ضدعفونی کنند. در چنین شرایطی باید حتی الامکان در منزل بمانیم و با رعایت کامل نکات بهداشتی و بنا به ضرورت از خانه بیرون برویم.مردم با توجه به بازگشایی اصناف از حضور بی مورد و تجمع در بازار پرهیز کنند چرا که این بی احتیاطی می‌تواند برای جامعه خطر آفرین باشد.

ابتلای ۱۸نفر دیگر به کرونا در استان کرمان

با ارسال ۱۷۱نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۱۸نفر در ۲۴ساعت گذشته مثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متاسفانه در ۲۴ساعت گذشته ۳نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان کرمان جان خود را از دست داده اند.

شفیعی افزود: مجموع جان باختگان ابتلا به کووید۱۹ در استان کرمان به ۵۶نفر رسیده است.

ابتلای ۱۳ مورد جدید و ترخیص ۱۵ نفر مبتلا به کرونا در قم

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر به جمع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های قم افزوده شد.

دکتر قدیر افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند که ۱۳ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شدند. در شبانه روز گذشته، ۱۵ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.در حال حاضر ۱۴۰ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری بوده که ۴۵ نفر آن‌ها بدحال هستند.

شناسایی ۷۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس

آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به چهار هزار و ۱۱۴ مورد افزایش یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پرشکی شیراز با اشاره به بررسی هزار و ۸۶۲ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۷۳ مورد مثبت اعلام شده است.

علی اکبری افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۵ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است.

به گفته این مقام مسوول، با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به چهار هزار و ۱۱۴ مورد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از مجموع ۷۳ مورد جدید شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ مورد مربوط به شیراز؛ ۴ مورد مربوط به کوار؛ ۲ مورد مربوط به زرین دشت؛ مرودشت و داراب هر کدام یک مورد و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس بوده است. خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۹۸ نفر است.اکبری مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را نیز سه هزار و ۵۸۰ نفر اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پرشکی شیراز از مردم خواست تا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹، استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، پرهیز از تردد‌های غیر ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

شناسایی ۱۲ مورد کرونا مثبت در ۲۴ ساعت گذشته

از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز (شنبه ۲۰ اردیبهشت) ۱۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری به ۱۷۶۴نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز (شنبه ۲۰ اردیبهشت) ۱۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری به ۱۷۶۴نفر رسیده است.

دکتر جمالیان افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۱۴۰۲نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته اند.در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنند و ۱۸۰ نفر از مبتلایان به کروناویروس نیز در منزل بستری و قرنطینه می‌باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در ادامه گفت: ۱ مورد فوتی جدید در این مدت در اثر کرونا ویروس در استان گزارش شده است که بدین ترتیب تعداد فوتی‌های این بیماری ۱۶۱ نفر شده است.

جمالیان در مورد موارد جدید کووید۱۹ در استان گفت: از ۱۲ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۹مورد مربوط به شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۱ مورد هم مربوط به دانشکده علوم پزشکی ساوه و ۲ مورد هم مربوط به دانشکده علوم پزشکی خمین بوده است.

فوت ۱۱۰ فرد مبتلا به کرونا در زنجان

از ظهر دیروز تا کنون ۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

دکتر قزلباش، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ازآغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۱۰ نفر در استان جان خود را از دست داده اند.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، درمجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۵۶ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۸۶۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

ثبت ۱۵مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان شمالی/مردم مراقب باشند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با شناسایی ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان آمار مبتلایان به ۱۲۵۵ نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی با اشاره به اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر امروز (۲۰ اردیبهشت) اظهار داشت: ۱۲۵۵ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده که به نسبت روز قبل آمارها از افزایش ۱۵ نفری در تعداد مبتلایان خبر می‌دهد و تعداد آمار فوتی‌ها متأسفانه با ۱ نفر افزایش نسبت به روز قبل به ۹۶ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در توضیح آمار مبتلایان قطعی کرونا به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۵۹۴ نفر، شیروان ۱۶۴ نفر، فاروج ۸۶ نفر، مانه و سملقان ۱۱۵ نفر، جاجرم ۴۰ نفر، گرمه ۲۸ نفر، راز و جرگلان ۶۷ نفر و اسفراین ۱۶۱ نفر به طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. ️

وی آمار بهبودیافتگان را بدون تغییر نسبت به روز گذشته همان ۵۳۷ نفر اعلام کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به عدم رعایت فاصله گزاری اجتماعی هشدار داد و تصریح کرد: اگر بخواهیم به سمت نزولی شدن آمار مبتلایان پیش برویم، رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت، همکاری همه جانبه مردم، پرهیز از تشکیل و شرکت در تجمعات و رعایت فاصله گزاری اجتماعی بخصوص در صنوف ضروری است.متأسفانه موارد بستری در بیمارستان به دلیل بیماری کووید ۱۹ در استان رو به افزایش است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
کرونا در استان خراسان شمالی شیوع بالایی داره و تعداد آزمایشات انجام شده نسبت به میانگین کشوری خیلی کمتره لطفا دقیق تر بررسی کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار