رئیس فراکسیون ورزش مجلس: هواداران سرخآبی‌ها باید در واگذاری سهام این دو باشگاه حق السهم داشته باشند.
کد خبر: ۸۴۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 08 May 2020
آقای محمدرضا تابش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره طولانی شدن روند خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، تصریح کرد: با توجه به گستره طرفداران این دو باشگاه، پیش از این مقاومت‌هایی از سوی دولت برای این واگذاری وجود داشت.
وی در تشریح دلایل دیگر مقاومت در برابر این واگذاری، افزود: افرادی ذی نفوذ و ذی نفع در حاشیه این باشگاه‌ها قرار دارند که از رانت محبوبیت این تیم‌های ورزشی استفاده می‌کنند و مانع از خصوصی سازی این باشگاه‌ها می‌شدند.
آقای تابش گفت: تلاش‌های ما در دو دوره اخیر مجلس در نهایت منجر به این شد که در قانون برنامه ششم توسعه کشور و همچنین در قانون بودجه سال ۹۹ نیز مجلس دولت را ملزم به واگذاری سرخآبی‌ها کند.
رئیس فراکسیون ورزش مجلس، با اشاره به واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، خاطرنشان کرد: اخیرا رویکرد‌های دولت تا حدی واقع بینانه شده است، اما بحث‌هایی میان وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی‌سازی درباره چگونگی واگذاری سهام این دو باشگاه وجود دارد.
وی به ورود مجلس به این موضوع اشاره کرد و افزود: بنا شد کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی چگونگی واگذاری سهام این دو باشگاه را بررسی کرده و به مجلس گزارش دهد.
آقای تابش با تاکید بر لزوم اختصاص حق السهم به هواداران این دو باشگاه پر طرفدار پایتخت، خاطرنشان کرد: هواداران این باشگاه‌ها کسانی هستند که سال‌ها بدون جیره و مواجب و در سرما و گرما از این تیم‌ها حمایت کردند، اما تاکنون درآمد نصیب صاحبان قدرت و بازيکنان شده است.
رئیس فراکسیون ورزش مجلس، افزود: باید منابعی در این واگذاری پیش بینی شود، تا اگر هواداران بضاعت لازم برای خرید سهام این باشگاه‌ها را نداشته باشند، حق السهم آن‌ها به صورت وام و به عنوان آورده آنان، تعیین و سپس از سود حاصل کسر شود.
وی خاطرنشان کرد: معتقدم؛ اگر خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بدون حق السهم هواداران این تیم‌ها انجام گیرد و این باشگاه‌ها صرفا به چند صاحب قدرت و ثروت واگذار شوند، این واگذاری راه به جایی نخواهد برد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار