تابناک گیلان بررسی می کند ؛
به گزارش تابناک گیلان،در یک سال اخیر که زمزمه های مدیرکل شدن امیر محمدپور گیلانی و پیشی گرفتن وی بر اسمائیل پوری که مورد اقبال مدیران این نهاد در استان بوده می گذرد که ما هم از نحوه روی کار آمدن وی می گذریم!
کد خبر: ۸۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 29 August 2015
تابناک گیلان: مدت زمان زیادی است که در گیلان، نهاد های فرهنگی به یک ابزار لطف و دستگاهی برای ادای دین و رفع بدهکاری های مدیران ارشد به نزدیکان خود بدل گشته است.

یکی از نهاد های حساس فرهنگی که می توانست تاثیر فوق العاده ای بر رشد و توسعه استان در تمام زمینه ها و مادر پیشرفت های زیربنایی گیلان باشد،نهاد کتابخانه ها است که همیشه این نهاد در گیلان، مظلوم و برای ادای دین به کار گرفته شده است.

اهالی فرهنگ و رسانه و قشر دانشگاهی استان، به خوبی می داند یکی از مهمترین دلایلی که طی 37،38 سالی که از انقلاب اسلامی میگذرد و ما یکی از استان های عقب مانده در توسعه سیاسی و اقتصادی و از حداقل جذب سرمایه گذار در گیلان محرومیم،نبود مدیران متخصص و درون سازمانی و کارکشته در نهادهای فرهنگی است.


وقتی جنس مدیرکل کتابخانه های گیلان از تدبیر و امید نیست!

به گزارش تابناک گیلان،در یک سال اخیر که زمزمه های مدیرکل شدن امیر محمدپور گیلانی و پیشی گرفتن وی بر اسمائیل پوری که مورد اقبال مدیران این نهاد در استان بوده می گذرد که ما هم از روی هم دلی و هم زبانی از نحوه روی کار آمدن وی می گذریم!

از اینکه چگونه ممکن است کسی که حتی یک روز هم کتابدار نبوده و مواضع سیاسی و نگاه خاص فرهنگی وی قبل از دوران تصدی بر کتابخانه های گیلان هیچ همخوانی با تغییر فضای کشور پس از انتخابات خرداد 92 ندارد و مدیرکل این نهاد فرهنگی بشود هم می گذریم! ؛ اما از آنچه که ممکن است وضعیت فرهنگی و کتابخوانی گیلان را وخیم تر از حال کند نمی توان گذشت.


وقتی جنس مدیرکل کتابخانه های گیلان از تدبیر و امید نیست!

متاسفانه آنچه که بیش از همه چیز در این یک سال گذشته به چشم می خورد افزایش تعداد کتابخوان و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیست؛ بلکه مصاحبه های فراوان مدیرکل این نهاد و معرفی خود به عنوان یک برند فرهنگی در استان است که اگرچه سودی عائد اهل کتاب گیلان نمی شود اما برای این مدیرکل جوان و اهل رسانه بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه این گزارش توجه شما را به یادآوری یکی از نکات مهمی که حضرت امام(ره) تا اواخر عمر سیاسی اجتماعی خود بسیار روی آن حساس بودند جلب می کنیم:

جایگاه برجسته فکری و عملی حضرت امام خمینی(س)، در تحولات اجتماعی نیم قرن اخیر ایران بر کسی پوشیده نیست. در همین راستا، اساس طراحی ساختار سیاسی مبتنی بر اسلامیت و جمهوریت را بایستی نقطه عطف تحولات تاریخی کشور دانست. بدون شک اندیشه سیاسی امام که در نگاه فقاهتی ایشان ریشه دارد، بانی این ساختار گردید. ساختاری که با فاصله زمانی بسیار اندک از پیروزی انقلاب اسلامی در معرض رأی ملت قرار گرفت و مردم ایران با رأی قاطع بالای 98 درصدی خود، موجب تثبیت آن شدند که نشان از مقبولیت چهره حضرت امام بود.

مبحث مقبولیت گویا مدت زمان زیادی است که از خاطر مدیران ارشد گیلانی در عزل و نصب ها رفته است که حضرت امام اهمیت مقبولیت در نظام اسلامی را اینگونه توصیف کرده است: مقبولیت شرط تحقق مشروعیت در نظام اسلامی است.

به گزارش تابناک گیلان از شواهد موجود مدیران استانی، دستگاهی مظلوم تر از نهادهای فرهنگی پیدا نکرده اند که می خواهند سن بالای کابینه یازدهم را با جوان گرایی و آن هم نه از روی استدلال و  منطق در گیلان توجیه کنند.

در پایان گزارش متذکر می شویم که تابناک گیلان سعی دارد برای جلوگیری از آسیب های فرهنگی و مدیریتی و حرکت به سمت توسعه همه جانبه در استان ،تحلیلی واقع بینانه از مجموعه های سیاسی-فرهنگی-اجتماعی و اقتصادی استان داشته باشد که در آینده نیز این سلسله گزارش ها ادامه خواهد داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار