معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: هم ۲۲۹ پستاندار، خزنده و پرنده در قالب ۳۸ گونه جانوری در دهکده طبیعت کبودراهنگ نگهداری می‌شود که شامل ۱۷ گونه پستاندار، شش گونه خزنده و ۱۵ گونه پرنده خشکی زی، آبزی و کنار آبزی است.
کد خبر: ۸۴۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ 05 May 2020
معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: با وجود بازگشایی مرحله به مرحله برخی اماکن پس از کنترل اپیدمی کرونا، اما همچنان دهکده طبیعت (باغ وحش) کبودراهنگ تعطیل است.

به گزارش ایرنا، مهدی صفی خانی بیان کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا از حیات وحش به انسان سرایت کرده نگرانی‌هایی در این زمینه وجود داشت بنابراین زمینه حضور گردشگران در این باغ وحش و ارتباط آن‌ها با حیات وحش سلب شد.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون اطلاعات دقیق، مستند و علمی مبنی بر انتقال و سرایت بیماری از انسان به حیات وحش در دست نیست و به منظور پیشگیری از بروز این موضوع نیز دهکده طبیعت از ابتدای همه گیری کرونا تعطیل شده است.

معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: هم ۲۲۹ پستاندار، خزنده و پرنده در قالب ۳۸ گونه جانوری در دهکده طبیعت کبودراهنگ نگهداری می‌شود که شامل ۱۷ گونه پستاندار، شش گونه خزنده و ۱۵ گونه پرنده خشکی زی، آبزی و کنار آبزی است.

صفی خانی ادامه داد: گونه‌های همچون شیر آفریقایی، خرس، قوچ و میش، کل و بز، شتر، مارال، لاما، گوزن زرد، راکون، میمون، گراز، گرگ، شغال و روباه و پرندگانی نظیر فلامینگو، قوی فریادکش، طولی، انواع عقاب، کرکس و طاووس در این باغ وحش نگهداری می‌شود.

وی گفت: همچنین چهار گونه شاخص از خزندگان و مار‌ها همچون پیتون، بوآ، مار آتشی، ردتیل، اگوان در دهکده طبیعت وجود دارد.

معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: علاوه بر مدیریت باغ وحش، ورود به محیط زیست استان نیز به علت تراکم گونه‌های جانوری ممنوع شده است و این ممنوعیت به علت همزمان شدن با زاد و لد جانوران ادامه یافت.

صفی خانی اظهار داشت: حضور انسان در طبیعت در فصل زاد و ولد گونه‌های جانوری به آن‌ها استرس وارد می‌کند همچنین حیوان تازه متولد شده برای رشد و نمو نیاز به آرامش دارد.

وی بیان کرد: برخی از شهروندان هنگام تخم گذاری پرندگان و زاد و ولد گونه‌های جانوری اقدام به برداشتن تخم‌ها یا زنده گیری آن‌ها کرده و حیونات را با جدا کردن از طبیعت به خانه منتقل می‌کنند.

معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان تاکید کرد: این اقدام نادرست موجب ناتوانی گونه جانوری در فرا گیری نحوه حفاظت از خود در مواقع خطر و چگونگی به دست آوردن طعمه و شکار می‌شود.

صفی خانی ادامه داد: اینگونه شهروندان پس از مدت کوتاهی از انتقال گونه‌های جانوری به خانه به علت ناتوانی در نگهداری از آن‌ها دوباره گونه را در طبیعت رها می‌کنند که در اغلب مواقع این کار موجب زمین گیر شدن و مرگ تدریجی حیوانات می‌شود.

بگفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا نیمه اردیبهشت سالجاری ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۷۷ نفر رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار