کد خبر: ۸۴۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 05 May 2020
 

تابناک/ اگرچه عمر حمایت ها در شوراها به خصوص شورای شهر رشت کوتاه است اما انتشار چنین کلیپی در فضای مجازی، یعنی جذب دیگر آن جذب سابق نیست و شمشیر را از رو بسته است. این کلیپ حتی می تواند تاییدی بر شنیده های گذشته مبنی بر تلاش او برای استیضاح شهردار باشد. 

به گزارش خزرآنلاین، طی روزهای گذشته کلیپی از اظهارات حجت جذب در فضای مجازی منتشر شد که این عضو شورا در آن به واکاوی ابهامات یک مناقصه چند میلیاردی در شهرداری رشت اشاره کرده و از نهادهای نظارتی می خواست تا جزییات این مناقصه را مورد بررسی قرار دهند. 

اگرچه اندکی بعد، یکی از مدیران شهرداری رشت اسنادی را از نحوه برگزاری این مناقصه منتشر کرد تا به نوعی پاسخ جذب را داده باشد اما آن چه که در این کشمکش های افشاگرانه درخور توجه است، چند و چون مبالغ عنوان شده در اظهارات عضو شورا و مدیر شهرداری نیست. حتی تقلای اولی برای شریک دانستن شهردار در مناقصه ای مبهم و تلاش دومی برای ابهام زدایی از این مناقصه هم برای مردمی که مدت هاست با شنیدن اختلاس های چند هزار میلیاردی در همین رسانه های رسمی و معتبر، واکسینه شده اند، جذابیتی ندارد. آن چه که شاید در این میان، ارزش تحلیل و توجه داشته باشد افشاگرایی هایی است که شائبه به خدمت گرفتن شان در راستای منافع شخصی مطرح است. 

حجت جذب را می توان از جمله اعضای طیف حامی شهردار نام برد. اگرچه عمر حمایت ها در شوراها به خصوص شورای شهر رشت کوتاه است اما انتشار چنین کلیپی در فضای مجازی، یعنی جذب دیگر آن جذب سابق نیست و شمشیر را از رو بسته است. این کلیپ حتی می تواند تاییدی بر شنیده های گذشته مبنی بر تلاش او برای استیضاح شهردار باشد. 

در فرهنگ ما، معمولا افشاگر دست پیش را دارد. بالاخره نخستین حمله معمولا با برنده است و جذب به واسطه جایگاه خود به عنوان یک عضو شورا، تا حد زیادی در افکار همان اندک افرادی که به واسطه ارتباط شان با شهرداری رشت، هنوز هم پیگیر اخبار آن هستند، تاثیرگذار و مهم جلوه می کند. اما چرا جذب تا پیش از این دست به افشاگری های این چنینی نزده است؟ مثلا در همان قضیه معروف رهن خانه شهردار که با نامه ذاکری آغاز شده و به خوراکی مطلوب برای مخالفان شهردار از رسانه ها گرفته تا شورانشینان تبدیل شده بود، خبری از این افشاگری های جذاب نبود! 

در شورا و شهرداری همیشه سوژه برای افشاگری وجود دارد. همین تلاش های اخیر یک عضو شورا برای تبدیل وضعیت را در نظر بگیرید. تقریبا همه می دانند که او اخیرا با فشار سایر هم پیالگی های خود در شورا، سایرین را مجاب کرده تا او را به دیدار معاون عمرانی وزیر کشور هم ببرند!! حتی همین حالا که شما در حال خواندن این گزارش هستید، برخی در حال مستندسازی هستند تا بتوانند ترتیبی فراهم کنند تا این موجود با طرح شکایت در اداره کار و محکوم نمودن شهرداری بتواند قرارداد مستقیم همکاری با شهرداری رشت منعقد کند.

اگر جذب این ها را می داند و در پس چهره، شخصیتی فساد ستیز دارد باید دست به افشاگری در خصوص این موارد هم زده تا شائبه افشاگری های سفارشی به اذهان عمومی خطور نکند اگر هم این ها را نمی داند که از او به عنوان یک عضو فسادستیز شورا انتظار می رود تا بررسی کند و ببینید چه دست هایی در پس پرده با فشار بر شهردار رشت و با چه نیتی، مسببات تغییر در برخی از مهمترین معاونت های شهرداری رشت را فراهم کرده اند. کدام اعضای شورا، شهرداری مناطق را همچون گوشت قربانی در بین خود تقسیم کرده اند و برای خود از بین مدیران شهرداری خط قرمزها مشخص کرده اند. جذب باید بداند و اگر نمی داند باید تحقیق کند تا بفهمد 120 میلیون تومان برای تهیه رهن منزل کدام عضو شورا و توسط چه کسانی و در ازای چه چیزی در حال جمع آوری است. همان معدود افکار عمومی تشنه افشاگری های جذاب جذب هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار