-وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه اعلام کرد: این کشور تجهیزات مقابله با ویروس کرونا شامل دستگاه‌های تشخیص سریع ویروس و کیت‌های مخصوص را از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دریافت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی تجهیزات پزشکی با فن‌آوری هسته‌ای را جهت مقابله با ویروس کرونا در اختیار پاکستان قرار می‌دهد.

"عایشه فاروقی" اظهار داشت: به زودی چند دستگاه تشخیص سریع ویروس کرونا (PCR)، تجهیزات حفاظت شخصی کاربران دستگاه، تجهیزات مربوط به راه اندازی و ارتقاء و کالیبره کردن و کیت های مخصوص تشخیص ویروس کرونا به پاکستان ارسال می شود.

وی با قدردانی از مشارکت آژانس برای کمک به کشورهای عضو جهت مقابله با پدیده همه‌گیر کرونا افزود: همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در تامین تجهیزات مبارزه با کرونا ظرفیت‌های ملی پاکستان برای غلبه بر بحران ویروس کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: این کشور به عنوان یکی از بنیانگذاران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مشارکت با این نهاد جهانی در ترویج استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ادامه می‌دهد.

تاکنون چند نهاد بین‌المللی و همچنین چین، امارات متحده عربی و ژاپن از طریق ارسال اقلام و تجهیزات پزشکی و یا مساعدت مالی به برنامه های مقابله با شیوع کرونا در پاکستان کمک کرده‌اند.