تابناک / «به مردم توصیه می‌کنم که با مسئولان همکاری کنند تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود، چراکه این ویروس با سایر بیماری‌ها متفاوت است پس برای حفظ سلامت خود، خانواده و دیگر افراد جامعه در خانه بمانند. فیش حقوقی بنده از مجلس شورای اسلامی حدود ۷ میلیون تومان است و البته اگر به عنوان هیات علمی در دانشگاه تدریس کنم حقوقم بیشتر خواهد بود».
کد خبر: ۸۳۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 28 March 2020

 

تابناک / «به مردم توصیه می‌کنم که با مسئولان همکاری کنند تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود، چراکه این ویروس با سایر بیماری‌ها متفاوت است پس برای حفظ سلامت خود، خانواده و دیگر افراد جامعه در خانه بمانند. فیش حقوقی بنده از مجلس شورای اسلامی حدود ۷ میلیون تومان است و البته اگر به عنوان هیات علمی در دانشگاه تدریس کنم حقوقم بیشتر خواهد بود».

این بخشی از گفت‌وگوی عیدانه باشگاه خبرنگاران جوان با سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی است که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

عباسی: ۷ میلیون تومان از مجلس حقوق می‌گیرم/ شهادت سردار سلیمانی تلخ‌ترین اتفاق سخت سال ۹۸/ به سریال پایتخت علاقه‌مندم/ در شرایط جنگی هستیم و آژیر به صدا درآمده است

باشگاه خبرنگاران جوان: خودتان رو معرفی کنید و بفرمائید چند سال دارید؟

عباسی: اسداله عباسی متولد سال ۱۳۴۷ و در حال حاضر نماینده مردم مناطق رودسر و املش، سخنگوی هیات رئیسه مجلس و در دوره‌های هفتم، هشتم و دهم نماینده مردم بوده ام.

باشگاه خبرنگاران جوان: با همسرتان چگونه آشنا شدید؟

عباسی: بنده و همسرم از طریق اقوام آشنا شدیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: چه سالی ازدواج کردید؟

عباسی: سال ۱۳۶۴. 

باشگاه خبرنگاران جوان: چند فرزند دارید؟

عباسی: من سه فرزند دختر دارم که بزرگترین آنها متولد سال ۱۳۶۵ بوده و کارشناس ارشد معماری است، دومین دخترم متولد سال ۱۳۶۷ بوده و مدرک کارشناسی ارشد حقوق دارد و آخرین فرزندم هم متولد سال ۱۳۷۹ بوده و امسال در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: مهریه همسرتان چقدر است؟

عباسی: مبلغ ۱۰۰ هزار تومان که عرف آن زمان‌ بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: معمولا به خانواده چه چیزی عیدی می‌دهید؟

عباسی: بنده هرسال برای هرکدام از فرزندانم مبلغ ۵۰ هزار تومان را میان صفحات قرآن کریم قرار داده و هنگام تحویل سال به آنها عیدی می‌دهم.

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به شیوع کرونا و قرنطینه بودن در خانه اکنون که بیشتر در منزل حضور دارید بیشتر به چه کار‌هایی می‌پردازید؟

عباسی: من به دلیل مسئولیت‌های کاری که دارم وقت کمی را به خانواده اختصاص می‌دهم و الان بهترین فرصت هست تا در کنار آنها باشم و همچنین به کار‌های عقب افتاده و مطالعه بپردازم. همچنین به پیام‌های موکلان پاسخ داده و به امور آنان می‌پردازم چرا که حدود ۵ هزار پیامک در گوشی‌ام مانده بود که فرصت نداشتم آنها را بررسی کنم و بخشی از روز هم به برقراری تماس تلفنی با مسئولان و پیگیری مشکلات مردم می‌پردازم.

باشگاه خبرنگاران جوان: در چه دانشگاه و چه رشته‌ای درس خوانده اید؟

عباسی: من دوره دکتری خود را در رشته برنامه ریزی درسی در دانشگاه علوم تحقیقات سپری کرده ام.

باشگاه خبرنگاران جوان: قبل از ورود به عرصه سیاست مشغول به چه کاری بودید و چه شد که وارد سیاست شدید؟

عباسی: من در عرصه سیاست حضور داشته ام، اما این گونه نبوده که مسئولیتی داشته باشم، قبلا در آموزش و پروش به عنوان یک فرهنگی مشغول بوده ام و با توجه به شرایطی که در مجلس ششم وجود داشت تصمیم گرفتم که در مجلس هفتم کاندید شده و به پارلمان بیایم.

باشگاه خبرنگاران جوان: فیش حقوقی شما چقدر است؟

عباسی: فیش حقوقی بنده از مجلس شورای اسلامی حدود ۷ میلیون تومان است و البته بنده اگر به عنوان هیات علمی در دانشگاه تدریس کنم حقوقم بیشتر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: حاضرید اموال خود را شفاف بیان کنید؟

عباسی: بله من اولین کسی بودم که دارایی هایم را در سامانه ثبت اموال ثبت کردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به شیوع کرونا توصیه شما به مردم چیست؟

عباسی: به مردم توصیه می‌کنم که همکاری کنند تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود، چرا که این ویروس با سایر بیماری‌ها متفاوت است پس برای حفظ سلامت خود، خانواده و دیگر افراد جامعه در خانه بمانند و اگر ضرورتی وجود داشت که ناچار شدند در فضای بیرون حضور یابند نکات ایمنی را رعایت کنند و در اماکن شلوغ حاضر نشوند.

عید نوروز رسم و رسومات خاص خود را دارد، اما باید آگاهی داشته باشیم که شرایط نوروز ۹۹ متفاوت است و از ارتباط چهره به چهره با اقوام و خویشان بپرهیزیم و از طریق تلفن حال یکدیگر را جویا شویم، البته اکثریت مردم این موارد را رعایت می‌کنند، اما برخی افراد غافل هستند و هنوز کرونا را آن قدر جدی نگرفته اند که این امر باعث ایجاد دردسر و مشکل برای خودشان و تیم پزشکان و پرستاران کشور خواهد شد، بنابراین بهتر است به فکر اشخاصی باشیم که زندگی شخصی خود را رها کرده اند و به درمان بیماران کرونایی مشغول هستند.

اکنون ما در شرایط جنگی هستیم و آژیر به صدا درآمده است، پس باید برای حفظ جان خود خانه را به عنوان پناهگاهی امن در نظر بگیریم تا از ابتلا به این ویروس در امان باشیم و مسئولان بتوانند کار خود را در مهار کرونا با موفقیت انجام دهند.

عباسی: ۷ میلیون تومان از مجلس حقوق می‌گیرم/ شهادت سردار سلیمانی تلخ‌ترین اتفاق سخت سال ۹۸/ به سریال پایتخت علاقه‌مندم/ در شرایط جنگی هستیم و آژیر به صدا درآمده است

باشگاه خبرنگاران جوان: به نظر شما سال ۹۸ چطور سالی بود؟

عباسی: سال سختی بود، با سیل آغاز شد و در برخی شهر‌ها مانند گیلان برف سنگینی بارید و آب و برق مردم قطع بود و مسئولان نمی‌توانستند راه‌ها را باز کنند. سال ۹۸ با زلزله، تحریم و کرونا همراه بود و مجموعا سال خوبی نبود، امیدوارم که سال ۹۹ پر از خیر و برکت برای مردم عزیز کشورمان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان: بهترین فیلمی که در سال ۹۸ دیدید چه بوده است؟

عباسی: بنده زیاد وقت دیدن فیلم را ندارم، اما علاقه بسیاری به «سریال پایتخت» دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان: بهترین و بدترین خاطره برای شما در سال ۹۸ چه بوده است؟

عباسی: بهترین خاطره برای بنده دیدار با رهبر معظم انقلاب و بودن در کنار مردم بوده است؛ تلخ‌ترین خاطره ام شهادت سردار سلیمانی و روز‌هایی بود که نزدیکترین دوستان و مردممان را به خاطر ویروس کرونا از دست دادیم. همچنین دوری از مردم حوزه انتخابیه به دلیل شیوع این بیماری منحوس از خاطرات تلخم در سال گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: آخرین کتابی که مطالعه کرده اید چه بوده و چه کتابی را به سایرین پیشنهاد می‌کنید؟

عباسی: آخرین کتابی که مطالعه کرده ام «فرآیندسیاست گذاری عمومی در ایران» و روایتی از «شهید سردار سلیمانی» بود که مربوط به زمانی می‌شود که ایشان در مناطق مختلف حضور داشته اند.

باشگاه خبرنگاران: آرزویتان برای سال ۹۹ چیست؟

عباسی: آرزو دارم که هرچه زودتر شر ویروس منحوس کرونا از کشور کم شده و شرایط عادی برقرار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: بهترین خبری که می‌توانید در سال ۹۹ به مردم دهید چیست؟

عباسی: بهترین خبری که دوست دارم به مردم بدهم پیدا شدن داروی درمان کروناست.

باشگاه خبرنگاران جوان: چقدر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید؟

عباسی: من سعی می‌کنم که زمان‌هایی که در تهران حضور دارم از مترو استفاده کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان: باشنیدن جملات زیر یاد چه چیزی می‌افتید؟

باشگاه خبرنگاران جوان: خیلی موفق است و اطلاع رسانی قوی دارد، از میان پیامک‌هایی که برایم ارسال می‌شود پیام‌های باشگاه خبرنگاران جوان را حتما پیگیری می‌کنم.

ایران: سربلند، مقاوم و پیروز

کرونا: شکستش خواهیم داد

شهید سردار سلیمانی: اسوه و الگوی همه مردم به ویژه مسئولان

بنفش: یکی از رنگ‌هایی که مردم این روز‌ها به آن آلرژی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان: از وقتی که در اختیار ما قرار دادید تشکر می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار