سرهنگ ایوب شرافتی در خصوص میزان کاهش تردد ها از 25 اسفند ماه تا به امروز 5 فروردین گفت: تا به الان 59 درصد کاهش تردد داریم. انتظار ما این است که این عدد حداقل باید به 90 درصد برسد و فقط ترددهای ضروری صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۳۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ 26 March 2020

سرهنگ ایوب شرافتی در خصوص میزان کاهش تردد ها از 25 اسفند ماه تا به امروز 5 فروردین گفت: تا به الان 59 درصد کاهش تردد داریم. انتظار ما این است که این عدد حداقل باید به 90 درصد برسد و فقط ترددهای ضروری صورت بگیرد.

 

برنامه «شو پنجره بگشا» رادیو گفت و گو با سرهنگ ایوب شرافتی جانشین پلیس راه راهور ناجا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سرهنگ ایوب شرافتی با اشاره به اینکه 73 درصد در ترددها نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته ایم، گفت: قالب مردم به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه کردند و روز گذشته پیش بینی بر موج برگشت را داشتیم اما علیرغم این پیش بینی در روز گذشته 696 هزار و 261 تردد بین استانی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 2 میلیون و 540 هزار و 496 تردد بوده و یک کاهش 73 درصدی را در بین جاده های کشور شاهد بودیم.

وی در عین حال بیان کرد: عدد 73 درصد قابل ملاحظه است هرچند که انتظار ما این است که این عدد به اوج خود برسد و ترددها حداقل شود و فقط ترددهای ضروری انجام شود.

جانشین پلیس راه راهور ناجا اظهار کرد: البته برخی از ترددها اجتناب ناپذیر هستند. تردد کامیون ها، کامیونت هایی که کالاهای اساسی را جابه جا می کنند و امسال هم مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده نیز اضافه شده است و این تردد ها صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال طرحی با عنوان طرح نوروزی وجود ندارد بیان کرد: معمولا طرح نوروز سنوات گذشته از 25 و 26 اسفند ماه شروع می شد و تا 14 الی 15 فروردین پایان می یافت اما امسال با شیوع کرونا با چنین عنوانی طرح را آغاز نکردیم.

شرافتی در خصوص میزان کاهش تردد ها از 25 اسفند ماه تا به امروز 5 فروردین گفت: تا به الان 59 درصد کاهش تردد داریم و این عدد، عدد قابل توجهی است و انتظار ما این است که حداقل باید به 90 درصد برسد و فقط ترددهای ضروری صورت بگیرد تا این زنجیره قطع شود و شر این ویروس از سر مردم کوتاه شود و صحت و سلامت به جامعه برگردد.

وی در ادامه به آمار بیشترین و کمترین ترددهای جاده ای در استان ها اشاره و عنوان کرد: استان های تهران، البرز، مرکزی، قزوین، قم به ترتیب دارای بیشترین تردد نسبت به سایر استان ها بودند. استان های ایلام، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و اردبیل هم دارای کمترین تردد در ایام نوروز بودند.

جانشین پلیس راه راهور ناجا همچنین بیان کرد: در استان های گیلان، اصفهان، خراسان رضوی و شمالی به ترتیب دارای بیشترین کاهش تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده اند.

وی ضمن توصیه و تاکید به رانندگان بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: درست است که از 25 اسفند تا الان 57 درصد کاهش جان باخته داشته ایم اما تعداد خیلی زیادی از هموطنانمان باز هم در جاده ها جان خودشان را از دست داده اند. تا به امروز 117 نفر جان باخته کمتر نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم این اصلا خوب نیست و امیدواریم مردم به علاوه بر موضوع کرونا به حوادث جاده ای هم توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار