در سال ۹۸ تنها تیم سپاهان بود که سرمربی خود را تغییر نداد و در مسابقات لیگ حاضر شد؛ در سوی مقابل استقلال بیشترین تغییر را روی نیمکت خود تجربه کرد.
کد خبر: ۸۳۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱ 25 March 2020
 
همه چیز درباره فاجعه بزرگِ لیگ در سال ۹۸؛ پای امیر قلعه‌نویی در میان است

 

در سال ۹۸ تنها تیم سپاهان بود که سرمربی خود را تغییر نداد و در مسابقات لیگ حاضر شد؛ در سوی مقابل استقلال بیشترین تغییر را روی نیمکت خود تجربه کرد.

فوتبال ایران در سال ۹۸ اتفاقات زیادی را در درون خود مشاهده کرد و اهالی این رشته پرطرفدار نیز تلخ و شیرینی‌های زیادی را تجربه کردند. در این بین مربیان زیادی شغل‌های جدیدی را به دست آوردند و مربیان فراوانی نیز شغل خود را از دست دادند. در این بین تنها یک تیم باشگاهی در لیگ برتر و در سال ۹۸ بود که سرمربی خود را عوض نکرد و با همان شخصی که سال را شروع کرده بود، به اتمام رساند و آن شخص کسی نبود جز امیر قلعه نویی در باشگاه سپاهان.

۱۸ تیم در سال ۹۸ در لیگ برتر بازی کردند. ۱۶ تیم لیگ نوزدهم به اضافه ۲ تیم استقلال خوزستان و سپیدرود رشت که در پایان لیگ هجدهم سقوط کردند. در این میان تنها تیم سپاهان بود که دست به تغییر مربی خود نزد. البته سپیدرود نیز در چند بازی باقیمانده لیگ هجدهم فقط از نادر دست‌نشان بهره برد ولی این کجا و آن کجا.

در سالی که گذشت، ۴۱ مربی در لیگ برتر تجربه این را داشتند که حداقل برای یک بار نفر اول نیمکت باشند. البته در این بین استقلال تهران در ۲ بازی هیچ نفر اولی نداشت که در نوع خود عجیب بود. این تیم پرطرفدار تهرانی در سال ۹۸ چهار بار سرمربی خود را تغییر داد. ابتدا وینفرد شفر هدایت تیم را به عهده داشت. سپس فرهاد مجیدی روی کار آمد. در ادامه استراماچونی زمام کار را به عهده گرفت. یک بازی جواد زرینچه سرمربی بود و ۲ بازی تیم بدون سرمربی بود. در نهایت دوباره فرهاد مجیدی به عنوان نفر اول فنی تیم برگزیده شد.

در پرسپولیس نیز اوضاع چندان بهتر نبود. آنها با اینکه قهرمان لیگ هجدهم  فاتح نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم شدند اما دست به تغییر مربیان خود زدند. ابتدا برانکو رفت و سپس کالدرون. در نهایت یحیی گل‌محمدی به عنوان سومین سرمربی سرخپوشان در سال ۹۸ انتخاب شد.

اما الباقی تیم‌های لیگ برتری چطور؟ آنها چند سرمربی تغییر دادند؟

پارس جنوبی جم (۴): مهدی تارتار- فراز کمالوند- عرفان جم‌رتبه- هومن افاضلی

تراکتور تبریز (۴): جورج لیکنز- مصطفی دنیزلی- احد شیخ لاری- ساکت الهامی

صنعت نفت (۳): پائولو سرجیو- دراگان اسکوچیچ- بهنام سراج

شاهین شهرداری بوشهر (۳): عبدالله ویسی- مهرداد کریمیان- میشو کریستیچوویچ

ماشین‌سازی تبریز (۳): رضا مهاجری- رسول خطیبی- احد شیخ‌لاری

نساجی مازندران (۳): مجید جلالی- محمدرضا مهاجری- محمود فکری

ذوب‌آهن اصفهان (۳): علیرضا منصوریان- حسن استکی- میودراگ رادولوویچ

پیکان تهران (۲): حسین فرکی- عبدالله ویسی

سایپا تهران (۲): علی دایی- ابراهیم صادقی

فولاد خوزستان (۲): افشین قطبی- جواد نکونام

استقلال خوزستان (۲): سیروس نعمتی‌نژاد- محمد علوی (استقلال خوزستان در تنها هشت بازی باقیمانده لیگ هجدهم این تعداد مربی را داشت و سپس سقوط کرد.)

گل‌گهر سیرجان (۲): وینگو بگوویچ- مجید جلالی

نفت مسجد سلیمان (۲): فیروز کریمی- مهدی تارتار

شهرخودرو مشهد (۲): یحیی گل‌محمدی- مجتبی سراسیایی

سپاهان اصفهان (۱): امیر قلعه‌نویی

سپیدرود رشت (۱): نادر دست‌نشان (فقط ۱۰ مسابقه. سپس سپیدرود سقوط کرد و دست‌نشان نیز جدا شد.)

در بین مربیان مذکور ۶ نفر سابقه حضور در ۲ تیم را در یک سال داشتند. احد شیخ‌لاری بعد از اینکه یک بازی سرمربی تراکتور بود؛ چند مسابقه را به عنوان نفر دوم حضور داشت و سپس به جای رسول خطیبی سکان‌دار ماشین‌سازی شد. مجید جلالی لیگ هجدهم را در نساجی تمام کرد و از اوایل نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم هدایت گل‌گهر را به عهده گرفت.

عبدالله ویسی لیگ نوزدهم را با شاهین شروع کرد ولی در نیم‌فصل دوم به پیکان پیوست. مهدی تارتار هم بعد از پایان لیگ هجدهم به عنوان سرمربی پارس جم؛ در فصل پیش رو هدایت نفت مسجد سلیمان را پذیرفت. رضا مهاجری در لیگ هجدهم سرمربی ماشین‌سازی بود و در فصل جدید مرد اول نیمکت نساجی شد. در پایان یحیی گل‌محمدی نیز در سال ۹۸ سرمربی ۲ تیم شهرخودر و پرسپولیس بود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار