فرماندار لنگرود خبر داد؛
تابناک / "مهندس شفقی " در جلسه شورای سلامت در راستای ستاد مبارزه با کنترل بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری که روز چهارم فروردین در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید، از تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری در شهرستان خبر داد و گفت: شورای سلامت شهرستان لنگرود با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور و با هدف قطع زنجیره انتقال این ویروس و حفظ سلامت مردم اقدام به این کار کرد.
کد خبر: ۸۳۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 24 March 2020

تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری تا ۱۵ فروردین به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا

 
 

تابناک / "مهندس شفقی " در جلسه شورای سلامت در راستای ستاد مبارزه با کنترل بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری که روز چهارم فروردین در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید، از تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری در شهرستان خبر داد و گفت:  شورای سلامت شهرستان لنگرود با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور و با هدف قطع زنجیره انتقال این ویروس و حفظ سلامت مردم اقدام به این کار کرد.

 

فرماندار لنگرود خاطرنشان کرد: فعالیت کلیه واحدهای صنفی به غیر از واحدهای عرضه کننده مواد غذایی و تجهیزات پزشکی و داروخانه ها تا ۱۵ فروردین تعطیل می باشد.

 

مهندس شفقی با تاکید بر اینکه برای کنترل کرونا باید مردم علاوه بر بهداشت فردی، زنجیره انسانی را قطع کنند، تصریح کرد: وقتی قرار است این زنجیره قطع شود پس بهترین کار آن است که مردم از خانه خود بیرون نیایند و ترددها را به حداقل برسانند تا این زنجیره از هم گسسته شود.

 

فرماندار لنگرود، پرهیز جدی از تردد‌های غیرضروری در قطع زنجیره انتقال ویروس را بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: نسخه واحد برای شکست کرونا در سراسر دنیا قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است و در این بین نوروز تهدیدی برای اتصال دوباره این زنجیره محسوب می‌شود که باید مراقب بود و هشدارها را جدی گرفت.

 

 

ضدعفونی مستمر اماکن عمومی شهرستان لنگرود علیه ویروس کرونا تا زمان رفع خطر

 
 

خیابان‌ها، معابر و اماکن عمومی با بسیج تمام امکانات شهرستان علیه ویروس کرونا گندزدایی و ضدعفونی می شوند و این کار به صورت مستمر و تا زمان رفع خطر انجام خواهد شد.

جلسه ساماندهی گندزدایی اماکن عمومی شهرستان لنگرود به ریاست مهندس شفقی ،فرماندار لنگرود و با حضور معاونت هماهنگی سپاه گیلان، فرمانده سپاه ناحیه لنگرود و مدیرشبکه بهداشت ودرمان و سایر اعضا در دفتر فرماندار تشکیل شد.


در این نشست تقسیم بندی شهرستان به ۱۶ بلوک و تعیین تیم وسرتیم های این مناطق و چگونگی همکاری شبکه بهداشت ودرمان و سپاه برنامه ریزی و مقرر شد تمهیداتی با مشارکت شهرداری ها با شبکه بهداشت ، سپاه و تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان، بخشداری ها جهت بررسی وساماندهی بیشتر گندزدایی معابر شهری با محوریت فرمانداری لنگرود تشکیل شود.

 بسبج عمومی در شهرستان لنگرود نیز برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی تشکیل و  تمامی معابر روستایی و شهری علیه ویروس کرونا گندزدایی وضدعفونی می‌شود.

فرماندار لنگرود نیز از شهروندان خواست تا ضمن رعایت بهداشت فردی از حضور در اجتماعات و اماکن عمومی خودداری کنند و در این ایام بیشتر در منازل خود بمانند تا از شرایط خاص پیش‌رو با موفقیت عبور کنیم.

 

 

بازدید معاون استاندار گیلان و فرماندار لنگرود از بیمارستان درحال تکمیل شهید حسین پور

 
 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و فرماندار لنگرود از بیمارستان ۱۳۷ تختخوابی درحال تکمیل شهرستان لنگرود بازدید کردند.

" علی اوسط اکبری مقدم " در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بازدیدی که هفته گذشته از این مرکز درمانی صورت گرفت ، نواقصی در روند اجرای پروژه وجود داشت که برای رفع آن، یک هفته مهلت داده شد.

وی با بیان اینکه با گذشت یک هفته از بازدید قبلی، نواقص برطرف شده ، بیان کرد : دو طبقه از این بیمارستان با ظرفیت بیش از ۱۱۰ تخت قابل بهره برداری است که هم اکنون عملیات تجهیز آن آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه طبقه همکف این بیمارستان تا اردیبهشت ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد ، گفت: در صورت لزوم می توان از این ظرفیت درمانی برای بستری بیماران کرونا استفاده کرد البته هم اکنون ظرفیت خالی جهت بستری این بیماران در بیمارستان امینی لنگرود وجود دارد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار