مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به آمادگی این سازمان برای توسعه مراکز درمانی دانشگاهی در گیلان و تامین منابع آن‌ها گفت: ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پرداخت شد.
کد خبر: ۸۳۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 22 March 2020

 

مصطفی سالاری امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در گیلان ضمن تبریک سال نو و قدردانی از تلاشگران عرصه مقابله با کرونا و برنامه‌ریزی‌های مطلوب برای قطع زنجیره کرونا در گیلان اظهار داشت: بنده همچنان از مردم استان می‌خواهم که در خانه بمانند و هموطنان عزیز نیز به گیلان سفر نکنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در ورودی‌های گیلان گفت: مردم در این‌ روزها سختی‌های مختلفی را پشت سر گذاشتند و امیدواریم که زودتر شاهد ریشه‌کن شدن این بیماری باشیم و البته سازمان تامین اجتماعی نیز از همان روزهای نخست شیوع کرونا آمادگی خود را برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی در گیلان اعلام کرده است.

سالاری با اشاره به آمار مبتلایان در گیلان به عنوان یکی از استان‌های کانون شیوع این بیماری در کشور افزود: تلاش و فداکاری مجموعه کادر درمان و مدافعان سلامت در سراسر کشور و استان گیلان نیز ستودنی بوده و افرادی در این مسیر و در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند و مابقی نیز ضمن تحمل سختی‌ها حضور فداکارانه‌ای داشتند که قابل تقدیر است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ضرورت در اختیار قرار دادن امکانات کامل از سوی مدیران درمان استان‌ها به دانشگاه علوم پزشکی گیلان و لزوم ایجاد مدیریت واحد در شرایط بحرانی تصریح کرد: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا 200 میلیارد تومان منابع برای این‌ بخش در نظر‌گرفته شده بود.

سالاری با بیان اینکه 12 هزار و 600 میلیارد تومان از تیر ماه سال 98 جهت برطرف کردن مشکلات مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به این دانشگاه‌ها پرداخت شد عنوان کرد: بدهی‌های مراکز درمانی غیردولتی و غیردانشگاهی تا چهارماهه نخست سال 98 و همچنین صنوف مختلف نیز تا آبان ماه 98 تسویه شده است.

وی از پرداخت برخی بدهی‌های رسیدگی نشده وزارت بهداشت به صورت علی‌الحساب تا 60 درصد خبر داد و گفت: تفویض اختیار به بخش درمان استان‌ها برای خرید تجهیزات و جذب نیروهای تخصصی و غیر تخصصی و همچنین پرداخت بدهی‌های بررسی شده توسط وزارت بهداشت از جمله اقدامات مثبتی بوده که در طول این مدت انجام شده است.

سالاری افزود: کسانی که دفترچه‌های بیمه‌شان تا بهمن 98 مهلت داشت تا پایان بحران و عادی‌شدن وضعیت مهلت دفترچه‌شان تمدید شد و بازرسی‌های کارگاه‌ها نیز متوقف و بیمه بیکاری نیز در انجام توافقی با وزارت کار بدون حضور در کمیته تا سه ماه برقرار می‌شود و این اقدامات حمایتی تامین اجتماعی در کاهش مراجعان به مراکز این سازمان موثر بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آمادگی این سازمان جهت همکاری در تکمیل نیازمندی‌های تخصصی و توسعه تجهیزات و تامین منابع در مراکز درمانی دانشگاهی شهرستان‌ها در گیلان سخن گفت و افزود: برای این اقدام حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در سطح ملی در سال 99 پیش‌بینی کردیم و آمادگی داریم که در گیلان آن را اجرا کنیم.

سالاری با بیان اینکه تامین و ارسال امکانات مورد نیاز پلی کلینیک تامین اجتماعی در شهرستان بندر انزلی نیز در هفته جاری انجام می‌شود تصریح کرد: تلاش‌های لازم جهت توسعه بخش‌های سرمایه گذاری واحدهای مرتبط با سازمان تامین اجتماعی در گیلان و همچنین طرح توسعه بیمارستان رسول اکرم(ص) را با توجه به نیاز جمعیتی در دستور کار قرار دادیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار