تابناک / امیر ارسلان فلاح حجت انصاری نماینده دور اول مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل و ازمبارزان دوران قبل از انقلاب اسلامی پس از دو سال تحمل بیماری در گذشت.
کد خبر: ۸۳۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ 21 March 2020
 
اولین نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای  اسلامی درگذشت

تابناک / امیر ارسلان فلاح حجت انصاری نماینده دور اول مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل و ازمبارزان دوران قبل از انقلاب اسلامی پس از دو سال تحمل بیماری در گذشت.

مرحوم حجت انصاری پس از دوسال تحمل بیماری سر انجام در آخرین روز سال ۹۸ بر اثر ایست قلبی در تهران دارفانی را وداع گفت.

 قرار است بعد از ظهر روز شنبه مراسم تدفین و خاکسپاری وی در شهر لاهیجان برگزار شود.

 منتخب اولین دوره مجلس شورای اسلامی  به سلامت نفس، پاکدامنی  و فضیلت اخلاقی معروف بود.

او  در زمان دانشجویی در رشته روانشناسی در دانشگاه تهران در مبارزات علیه استبداد پهلوی حضور داشت وبارها توسط سواک دستگیر و زندانی شد.

وی در زمان فعالیت های خود در شهرستان های لاهیجان، سیاهکل، آستانه اشرفیه و لنگرود به جرم تبلیغ علیه رژیم شاهنشاهی، فعالیت های مذهبی و تشکیل گروه ها و کانون های دینی مخالف رژیم دستگیر و به مدت هشت سال زندان محکوم شد.

مرحوم انصاری در اولین مرحله آزادی زندانیان سیاسی از زندان آزاد شد و از اعضای اصلی کانون بحث و انتقاد مذهبی به شمار می رفت که درشهرستان لاهیجان تشکیل و علاوه بر آن شهرستان های  آستانه اشرفیه، سیاهکل و لنگرود را نیز پوشش داشت.

وی در دوران قبل از انقلاب یکی از مراجع و محورهای مبارزات دانشجویی و دانش آموزی درشرق گیلان بویژه لاهیجان بود ومنزل وی پناهگاه دانشجویان مدرسه عالی مدیریت گیلان در این شهر محسوب می شد.

امیرارسلان فلاح حجت انصاری بعد از انقلاب به عنوان اولین فرمانده سپاه لاهیجان و مامور تشکیل سپاه در گیلان انتخاب شد وسپس نامزدی اولین دوره مجلس شورای اسلامی شد و به عنوان اولین نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل به مجلس راه یافت.

شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان  قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار