برخی از مبتلایان کووید ۱۹ پس از بهبود و ترخیص از بیمارستان، نتیجه آزمایش آنها دوباره مثبت می‌شود.
کد خبر: ۸۳۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 21 March 2020

برخی از مبتلایان کووید ۱۹ پس از بهبود و ترخیص از بیمارستان، نتیجه آزمایش آنها دوباره مثبت می‌شود.

 

 

 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  ویروس کرونا با شیوع گسترده خود در جهان همچنان قربانی می‌گیرد. تاکنون بیش از ۲۰۱ هزار نفر در جهان به این ویروس میتلا شده و بیش از ۸ هزار تن جان باخته و البته ۸۲ هزار مبتلا هم بهبود یافته‌اند. اما برخی از بیمارانی که به نظر می‌رسد بهبود یافته و از بیمارستان مرخص می‌شوند، دوباره نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت می‌شود. این پدیده پزشکانی را که سعی در مبارزه با این بیماری دارند، سردرگم کرده است.

یک مورد خاص که برجسته است مردی از ووهان است که در ۲ مارس از بیمارستان ترخیص شد، اما به طرز عجیبی در ۳۶ همین ماه درگذشت. به نظر می‌رسید او قبل از مرگ بهبود یافته است. به گفته لس آنجلس تایمز علت مرگ او انسداد دستگاه تنفسی و به دنبال آن نارسایی تنفسی تشخیص داده شده است. در این گزارش آمده است که بیش از ۱۰۰ بیمار چینی پس از بهبودی دوباره مبتلا شده‌اند. دو مورد دیگر نیز در ژاپن و کره جنوبی گزارش شده که بیمار دوم پس از ۵ بار آزمایش منفی ترخیص شده است. ایتالیا هم این پدیده را تجربه کرده است.


بیشتر بخوانید: روسیه تست واکسن کرونا را آغاز کرد


متخصصان می‌گویند: در این موارد طبیعی است که نوسانات مثبت و منفی در آزمایش مشاهده شود. طبق گزارش‌ها، این بیماری در سایر عفونت‌ها نیز شایع است. آخرین اطلاعات بیان می‌کند که بدن بعد از عفونت، ایمنی به دست می‌آورد و آزمایش مثبت دیگر لزوماً به معنای ابتلای مجدد نیست.

دکتر کیجی فوکودا مدیر دانشکده بهداشت دانشگاه هنگ کنگ در این باره معتقد است اگر به عفونت مبتلا شوید سیستم ایمنی بدن شما در برابر آن ویروس تجدید می‌شود. اگر مجدداً در چنین شرایطی باشید و برای بار دیگر دچار عفونت شوید بسیار غیر عادی خواهد بود مگر اینکه سیستم ایمنی بدن شما درست کار نکند.

قطعات خفته ویروس ممکن است در بیمار بهبود یافته نیز وجود داشته باشد که می‌تواند در طی واکنش شیمیایی آزمایش کووید -۱۹ نیز شناسایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار