تابناک / دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: مسافرت و رفت‌وآمدها به گسترش ویروس کمک می‌کند و اگر مردم رعایت نکنند اوضاع خطرناک‌تر می‌شود.
کد خبر: ۸۳۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ 18 March 2020
 

تابناک / دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: مسافرت و رفت‌وآمدها به گسترش ویروس کمک می‌کند و اگر مردم رعایت نکنند اوضاع خطرناک‌تر می‌شود.

 

هلال احمر محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر دیشب ۲۷ اسفند با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی تدابیر کنترل ورودی و خروجی شهرها برای مقابله با کرونا پرداخت.

پیروی در ابتدا با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا مصوب کرد تا در ۱۳ استان اکیپ‌های بازرسی قرار داده شود گفت : در خروجی و ورودی شهرها غربالگری اولیه انجام می‌شود، اگر بعد از تشخیص احساس شود که فردی مشکوک است، به کمپ‌های بهداشتی هدایت می‌شود و اگر نیاز به ارجاع به مراکز درمانی باشد این امر صورت می‌گیرد و در صورت لزوم قرنطینه انجام می شود.

او با اشاره به اینکه به مردم توصیه می‌کنیم از سفر رفتن خودداری کنند، گفت: مردم با جان خودشان بازی نکنند، سفر برای افراد خطرساز است.

پیروی خاطرنشان کرد: در مبادی ورودی و خروجی شهرها از تب‌سنج‌های نوری استفاده می‌کنیم؛ لذا از فاصله ۰ تا ۵ سانتی‌متری تب افراد گرفته می‌شود، مراقبین سلامت این کار را با استفاده از ماسک و لباس‌های مخصوص و تجهیزات لازم انجام می‌دهند، لذا در شرکت نساجی به اندازه کافی لباس و تجهیزات مورد نیاز در حال تولید است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بیش از ۵۷۰ تیم در کشور داریم که مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: امروز این طرح با این مکانیزم شدید شروع شده و انسجام گرفته است، علاوه بر استان‌های هدف در تمام استان‌ها همکاران مشغول کار هستند، در این ۱۳ استان با تشکیلات جدید و دستورالعمل‌های در نظر گرفته شده کار دنبال می‌شود.

او با اشاره به اینکه امیدواریم مردم از رفتن به مسافرت خودداری کنند، گفت: ما نگران هستیم، زیرا پیک ابتلا در آینده نزدیک بالاتر از این خواهد رفت، با این وضعیتی که در تصاویر مشاهده می‌شود اوضاع خطرناک است زیرا بیماری در حال منتشر شدن است، مسافرت و رفت‌وآمدها به گسترش ویروس کمک می‌کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بیمارستان نورافشار در تهران که متعلق به هلال احمر است بیماران کرونایی را پذیرش کرده است، افزود: یک محموله از سوی ایرانیان مقیم انگلستان و محموله دیگر از سوی ایرانیان مقیم آمریکا در حال ارسال به کشور است، سازمان بین المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی غذا متعهد شدند مقدار قابل توجهی ماسک و گان‌های پزشکی را به ایران ارسال کنند اما اگر مردم رعایت نکنند اوضاع خطرناک‌تر می‌شود. همچنین از سوی کشور چین و ژاپن کمک‌هایی به ایران شده است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: خیلی چیز‌ها در حوزه سلامت در دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده ولی به تولید انبوه نرسیده است.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در ارتباط زنده تلویزیونی با بیان اینکه از ۳۰۰ هزار مسافر ورودی غربالگری و کنترل صورت گرفته است که از میان آنها ۱۸۰ نفر مبتلاء به کرونا بودند، افزود: بهتر است مردم در خانه بمانند و به توصیه‌ها گوش دهند، انشاءاللّه باید بتوانیم مبارزه فرهنگی را انجام دهیم، مردم با پشتوانه فرهنگی که دارند بهتر است در خانه بمانند.

همتی ادامه داد: در سال‌های گذشته در این ایام تدارک گسترده‌ای صورت می‌گرفت تا مردم بتوانند به استان ما سفر کنند، اما اکنون مردم باید باید بدانند که همه امکانات ما تعطیل است و امکان فعالیت نیست، لذا مردم و بخش خصوصی کار را تعطیل کردند، زیرا مجموعه شرایط مساعد نیست.

او افزود: به مردم توصیه جدی می‌کنیم تا از رفتن به مسافرت خودداری کنند و اکنون همه شهر‌های ما آلوده است، به طوری که کیش دومین شهر مبتلا به ویروس است لذا مردم رغبت و انگیزه‌ای برای پذیرش مهمان ندارند و شناور‌های ما در این ایام تعطیل هستند.

فاضل عبیات معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز در ادامه برنامه با اشاره به اینکه تمام ورود‌های استان خوزستان تحت کنترل و پایش است، گفت: نیروی انتظامی، هلال احمر، نیرو‌های بهداشت و درمان و سایر ضابطین در مبادی حضور دارند، به مردم توصیه می‌کنیم تا برای رعایت سلامت خود به استان خوزستان سفر نکنند، زیرا امکان استقبال در چنین شرایطی وجود ندارد، راه درست مقابله با ویروس قطع زنجیره انتقال است.

او با اشاره به اینکه کنترل به شدت در حال انجام است افزود: تمامی اقامتگاه‌ها، اماکن رفاهی، تفریحی، گردشگری و آثار باستانی همه تعطیل هستند، زیرا این تعطیلی خواست مردم است لذا باید مسافرت‌های نوروزی لغو شود.

حسین زادگان استاندار مازندران با اشاره به اینکه کادر درمانی استان محدود است و جوابگوی مسافرین نیست، گفت: باید در عمل ثابت کرد و به مسافرت نرویم تا برای استان‌ها مشکل ایجاد نکنیم، ما شرایط استان را به مردم اعلام می‌کنیم لذا مردم باید بدانند که استان ما امکان پذیرایی از مسافرین را ندارد.

او تصریح کرد: مردم عزیز کشورمان خودشان را به میزبان تحمیل نکنند، در استان مازندران بیمارستان‌ها با ۹۰ درصد ظرفیت کار می‌کند لذا فشار غیرقابل وصفی به پزشکان و کادر درمانی وارد شده است، امکان احداث چادر در اماکن عمومی وجود ندارد، استان ما هم نیز طرح غربالگری را شروع کرده است.

ارسلان زارع استاندار گیلان نیز در ادامه برنامه با اشاره به اینکه متاسفانه عده‌ای از هم‌وطنان نسبت به موضوع بی‌توجه هستند، افزود: همه مراکز اقامتی به صورت داوطلبانه در استان از هفته دوم از پذیرش مسافر خودداری کردند و به کمپین در خانه می‌مانیم پیوسته‌اند.

استاندار گیلان افزود: در سراسر استان ویروس گسترش پیدا کرده است، ما به دنبال این موضوع هستیم تا از انتقال ویروس جلوگیری کنیم لذا غربالگری در مبادی ورودی و خروجی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار