استاندار در نشست هم اندیشی هیأت های مذهبی و گروه های جهادی؛
تابناک / استاندار گیلان گفت: برای پیشگیری از بروز التهابات اجتماعی، در عین حال که امیدآفرینی می کنیم، باید به مردم انذارها و هشدارهای بهداشتی را نیز یادآور شویم.
کد خبر: ۸۳۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 18 March 2020
 
 
 

 

تابناک / استاندار گیلان گفت: برای پیشگیری از بروز التهابات اجتماعی، در عین حال که امیدآفرینی می کنیم، باید به مردم انذارها و هشدارهای بهداشتی را نیز یادآور شویم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع شامگاه دوشنبه در جلسه هم اندیشی هیأت های مذهبی، کانون های قرآنی، مساجد و گروه های جهادی استان، با اشاره به دستورات رهبر معظم انقلاب از همان روزهای نخستین مبنی بر ضرورت عزم همگانی و ملی و قرار گرفتن همه در یک صف برای مبارزه و مقابله با این بیماری طبق توصیه های کارشناسان یادآور شد: ایشان از همه سازمان ها و نیروهای مسلح خواستند ضمن پیروی از دستورالعمل های وزارت بهداشت برای مبارزه با این بیماری، همکاری و هماهنگی های کامل با دولت و ستاد ملی کرونا داشته باشند.

وی به رغم پیش بینی های لازم برای راه اندازی بیمارستانهای سیار ادامه داد: با وجود حجم بالای مبتلایان به این ویروس، تاکنون با کمبود تخت های بیمارستانی برای بستری کردن بیماران مواجه نشدیم،  به طور قطع؛ برای سربلندی در این آزمون بزرگ، با همدلی، وفاق و انسجام ملی و تلاش های فداکارانه و جهادگرانه مردم و کادر  ایثارگر درمانی و بهداشتی محقق می شود.

وی به برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که صبح دوشنبه به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شد، اشاره و اضافه کرد: وزیر بهداشت در این جلسه و در مطلع سخن از مردم گیلان قدرشناسی کرد که با اختلاف نسبت به دیگر استان ها در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا شرکت کرده اند و این توفیق، حاصل همدلی و همکاری مردم است.

دکتر زارع با بیان اینکه گیلان به لحاظ زیرساخت های بهداشت و درمان از متوسط کشوری پایین تر بوده است، گفت: بدیهی است در شرایط معمول کادر بیمارستانی و خدمات درمانی ما تا حدودی متناسب با شمار بیماران استان باشد ولی به یکباره با شیوع این ویروس و حجم زیادی از بیماران در تمامی شهرستان ها مواجه شدیم.

دکتر زارع به توصیه همه پزشکان بر پیشگیری از ارتباطات نزدیک برای عدم انتقال این ویروس اشاره و اضافه کرد:

 گروه های جهادی ، هیئات مذهبی و سازمان های مردم نهاد در فضای مجازی و تولید محتوا، به کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد مدیریت کرونا استان کمک کنند تا مردم عزیز همچنان توصیه های پزشکی را جدی بگیرند و حتی المقدور در خانه بمانند.

استاندار گیلان با بیان اینکه لازم است برای موفقیت در مبارزه با کرونا، طرح بسیج ملی را به 100 درصد برسانیم، افزود: تاکنون حدود دو میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان در این طرح مشارکت کرده اند و باید تبلیغ کنید تا مردم وارد سامانه مربوطه شده و ثبت نام کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به سبب گستردگی گیلان برای انجام اقدامات بهداشت محیطی و گندزدایی ، نسبت به تقسیم استان به سه بخش مرکزی، شرق و غرب اقدام نموده ایم و بر این اساس اجرای این فرآیند در شرق گیلان با کمک تیپ میرزاکوچک سپاه،  بخش غربی گیلان با همکاری سپاه در کنار دهیاری ها و شهرداری ها صورت می گیرد .

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با نزاجا گفت: بر این اساس مقرر شد از فردا پنج شهرستان از سوی اکیپ های نیروی زمینی ارتش ضدعفونی شوند و این اقدام مستمر باشد ضمن آنکه اماکن آموزشی و دانشگاه ها نیز از سوی این گروه، از حدود نیمه فروردین ماه ضدعفونی خواهد شد.

دکتر زارع به پیگیری های صورت گرفته برای جلوگیری از آمد و شد به استان جهت جلوگیری از شیوع ویروس اشاره کرد و گفت: لازم است با سیاست های ملی هماهنگ باشیم البته همواره از نخستین روزهای مشاهده نمونه ابتلا به کرونا در استان، از هموطنان خواسته شد تا از سفر به گیلان خودداری کنند و این امر در رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی مورد تاکید قرار گرفت.

دکتر زارع یا یادآوری فراز و نشیب های مختلف در ایران اسلامی طی چهار دهه گذشته گفت: این ملت مقاوم همان طور که دوران دفاع مقدس را با سربلندی پشت سر گذشته اند، همراه و همدل در کنار خدمتگزاران هستند تا آسیب ها کمتر شود.

استاندار گیلان افزود: هموطنان ما در شرایط مختلفی همچون وقوع سیل، زلزله‌ و بسیاری دیگر از دشواری ها با روحیه مقاومت و همدلی در کنار خدمتگزاران خود همراه بوده اند و توانسته اند با این مودت و همکاری ، در بسیاری از شاخص‌ها موفق باشند.

در این نشست صمیمی که چهار ساعت به طول انجامید حدود ۱۰ نفر از گروه های جهادی و هیات های مذهبی شهرستان های مختلف استان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار