رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی استان، گفت: مهمترین کار در جلوگیری از سرقت خودرو، به کار بستن روش‌های پیشگیرانه و استفاده از ابزار پیشگیری است تا خطر سرقت اتومبیل به کمترین حد برسد.
کد خبر: ۸۳۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ 17 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:کارمند رتبه ۱۵ مهدی نعمایی اظهار داشت: بعضاً مشاهده می‌شود که به دلایل مختلف، سلب مالکیت از صاحبان اموال توسط افرادی تحت عنوان سارق به روش‌های مختلف صورت می‌پذیرد، بنابراین به منظور ناکام گذاشتن سارقان برای رسیدن به نیات پلیدشان، همواره بایستی هشدار‌ها و تذکرات پلیسی که نشان دهنده تجربیات و دانش حرفه‌ای پلیس می‌باشد را مدنظر قرار داد.

او افزود: عمدتاً وقوع سرقت‌ها و از جمله سرقت خودرو نشات گرفته از بی توجهی به هشدار‌های پلیسی است که با رعایت کردن آن می‌توان در کاهش سرقت‌ها پیشگیری کرد.

این مقام انتظامی به دارندگان وسایل نقلیه هشدار داد: روشن گذاشتن و رها کردن خودرو برای لحظاتی اندک، زمینه را برای وسوسه سارقان فراهم می‌کند؛ پس حتی در ثانیه هم نبایستی آن را رها کرد.

نعمایی توصیه کرد: یکی دیگر از وقوع سرقت‌ها، پائین بودن شیشه‌های خودرو در هنگام رها کردن آن است که بایستی رانندگان و سرنشینان همواره به این امر مهم توجه کنند، در معابر عمومی و ... حتی با داشتن پارکینگ ایمن برای پارک خودرو نباستی از خودرو خود غافل شوند و بایستی گاهاً کنترل شود.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس اظهار داشت: عدم استفاده از وسایل بازدارنده و تاخیری در افزایش وقوع سرقت‌ها از قبیل قفل پدال، قفل فرمان و... قطعاً تاثیرگذار است و حتی رها کردن کیف و وسایل قیمتی در داخل خودرو نیز می‌تواند زمینه سرقت را برای سارقان فراهم کند.

نعمایی بیان کرد: رانندگان عزیز بایستی همواره از قفل شدن درب خودروی خود اطمینان حاصل و سعی کنند خودرو خود را در مناطق خلوت، پرت، بدون نور و روشنایی کافی پارک و یا رها نکنند.

برچسب ها: پلیس ، پلیس فارس ، سرقت ، خودرو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار