صوت ضبط شده تدریس اینترنتی یکی از معلمان شریف کشور که در آن خطاب به دانش‌آموزان به جای واژه «آن لاین» از واژه «آیلاند» استفاده می‌کند، چند روزی است که خوراک برخی نابخردان در فضای مجازی شده است، فضایی که گویی هیچ حد و حصری نمی‌شناسد.
کد خبر: ۸۳۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ 17 March 2020
 
وقتی بداخلاقی در فضای مجازی حد و حصری نمی‌شناسد

 

صوت ضبط شده تدریس اینترنتی یکی از معلمان شریف کشور که در آن خطاب به دانش‌آموزان به جای واژه «آن لاین» از واژه «آیلاند» استفاده می‌کند، چند روزی است که خوراک برخی نابخردان در فضای مجازی شده است، فضایی که گویی هیچ حد و حصری نمی‌شناسد.

این معلم شریف خانم شهیمه صفایی از شهرستان آستارا در استان گیلان است که علاوه بر ۳۰ سال سابقه تدریس، ۱۷ سال نیز بعد از بازنشستگی با تمام ناملایماتی که در این شغل شریف وجود دارد، به تدریس پرداخته و از معلمان وظیفه شناس و توانمندی است که سال های سال با عشق در سنگر آموختن به مجاهدت مشغول است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
در این بین یک به اصطلاح هنرمند تلوزیونی کشور نیز که البته در ابتدای صحبت خود می گوی،د قصد تمسخر کسی را ندارد ادای این معلم را در می آورد و به نوعی این معلم وظیفه شناس خطه آستارا را با حرکات نمایشی به تمسخر می گیرد.
اما تماس روز گذشته محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با این معلم خوشنام آستارایی، آب سردی بود بر همه بداخلاقی ها و قدرناشناسانی که خود روزی بر سر کلاس این معلمان خواندن و نوشتن می آموختند.
محسن حاجی میرزایی در تماس تلفنی خود با معلم آستارایی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های این معلم گیلانی برای استمرار فعالیت‌های یادگیری در ایام تعطیلی مدارس، اظهارداشت:‌ کسی که در مسیر عشق معلمی و خدمت به دانش آموزان قدم برمی‌دارد؛ اگر سرزنشی شود، نباید اهمیت داشته باشد
وزیر آموزش و پرورش به این معلم که در پرونده کاری خود تقدیرنامه‌های فروانی دارد و پس از سه دهه تدریس در مدارس دولتی، هفت سالی می شود که همچنان به عنوان معلم پایه ششم دریکی از مدارس غیردولتی شهر آستارا مشغول خدمت است، در تماس تلفنی خود گفت که به‌عنوان همکار فرهنگی به شما افتخار می‌کنم و امیدوارم پس از گذر از دوره شیوع کرونا ملاقات حضوری با شما داشته باشم.
مسئولان شهر آستارا نیز روز گذشته یکشنبه از معلمی که حین تدریس مجازی در روزهای تعطیلی مدارس، از حیث لهجه، سوژه بداخلاقی شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته بود، دلجویی و به جهت ده‌ها سال سابقه و تجربه آموزشی قدردانی کردند.
از جمله فرماندار آستارا که در تماس تلفنی ضمن قدردانی از بانوی معلمه و همسر هنرمند وی، از بابت دهها سال سابقه علمی و تدریس در مدارس این شهر گفت: تفاوت لهجه به تناسب شهرها و استان ها امری عادی است و بداخلاقی و شیطنت برخی کاربران فضای مجازی، پشتوانه فکری و عقلی ندارد و عاملان اینگونه رفتارها در چشم مردم، منفور هستند.
هرچند این روزها موج جدیدی از بداخلاقی ها در جولانگاه فضای مجازی راه افتاده است که برخی روی کلیپ های طنز و یا کلیپ های موجود در فضای مجازی صداگذاری کرده و آن ها را منتشر می کنند و هیچ کس حتی مسوولان شناخته شده کشور نیز از این بی اخلاقی ها بی نصیب نمانده اند، اما این حرکت زشت و نابخردانه و توهین به ساحت و جایگاه معلم نشان داد که این جولانگاه گویی دیگر حدی و حصری نمی شناسد.
طی سالیان اخیر نیز با علاقه کاربران در این زمینه حتی نرم افزاری برای گوشی های هوشمند طراحی شده است که کاربران آنها می توانند با استفاده از آن ها تصاویر خود را بر روی صدای کلیپ های معروف و یا طنز منتشر شده در شبکه های اجتماعی قرار دهند و کلیپ خود را تولید کنند، نرم افزاری که بازهم شاهد آن هستیم که از آن استفاده نادرست می شود.
این تقلیدگرایی در جامعه امروز متاسفانه با ظهور انواع و اقسام نرم افزارها شکل پیشرفته تری به خود گرفته است و با گسترش شبکه های اجتماعی بسیار فراگیر شده است و می طلبد پلیس فتا برای حفظ آبروی افراد به شکل جدی تری به این حوزه ورود کند.
چراکه طبق قانون هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون برخورد می‌شود. به گونه‌ای که فصل پنجم قانون جرائم رایانه‌ای به موضوع هتک حیثیت ‌و نشر اکاذیب پرداخته است.
در ماده ۱۶ این قانون آمده است، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
بابا معلمه اول باید در باره هر کلمه ای که بر زبان می آورد تحقیق کند و به درستی آن پی ببرد بعد حرف بزند. انتقادها کاملا بجاست. یک فرد عادی که نبوده ناسلامتی معلم این مملکت است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار