تابناک / نقی پور گفت: همه افراد قرار نیست بیمارستان بروند. ما هشدار داده بودیم مردم حتی الامکان در خانه ها بمانند و استراحت داشته باشند.
کد خبر: ۸۲۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 26 February 2020

تابناک / نقی پور گفت: همه افراد قرار نیست بیمارستان بروند. ما هشدار داده بودیم مردم حتی الامکان در خانه ها بمانند و استراحت داشته باشند.

 

ظهر امروز نشست خبری جمعی از اصحاب رسانه با هدف جلوگیری از رواج شایعات در خصوص «ویروس کرونا» مهمان ناخوانده این روزهای گیلان، با حضور دکتر محمدرضا نقی پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین دکتر آیدین پورکاظمی، متخصص بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

دکتر نقی پور در خصوص آمار بالای مبتلا به این بیماری و یا انفولانزای نوعB گفت: تعداد زیادی از افراد مبتلا به این بیماری بر اثر بار روانی بالا نسبت به ترس از این موضوع بیمار شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش مراجعات مردم به بیمارستانها اظهار کرد: ما در حال حاضر در بیمارستانی در این استان در یک بخش حدود ۲۰ نفر مریض داشته ایم که ۱۹ نفر آن ها مرخص شده اند.

وی هشدار داد: تنها مرجع اصلی هموطنان باید منابع رسمی باشد و به شایعات توجه نکنند و آن دامن نزند.

نقی پور در خصوص آخرین آمار مبتلایان و کشته شدگان این ویروس در گیلان گفت: در حاضر آمار جدیدی در دست ما نیست اما آخرین رقم همان ۲ نفر فوتی و ۲ نفر ثبت شده است. این آمار مبنی بر این نیست کل گیلان فقط دو نفر مبتلا شده اند بلکه شاهد بستری شدن تعداد زیادی از هموطنان در بیمارستان‌ها بوده ایم که خدا را شکر بهبود یافته و مرخص شده اند.

وی ادامه داد: همه افراد قرار نیست بیمارستان بروند. ما هشدار داده بودیم مردم حتی الامکان در خانه ها بمانند و استراحت داشته باشند. قرار نیست اورژانس بیمارستان‎ها پر باشد. کرونا ویروس سالها و قرن هاست بر روی این کره خاکی فعالیت دارد. خیلی از آدم ها متوجه حضور این ویروس در بدن خود نیستند و قطعا با رعایت موارد بهداشتی می‌توانید این بیماری را مهار کنید و جای نگرانی نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان درباره شایعه ابتلای محمدعلی رمضانی دستک منتخب آستانه در مجلس یازدهم و سردار آقازاده منتخب رشت اظهار کرد: مطمئنا این دو نفر کرونا ندارند چون حداقل از آنها تستی گرفته نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار