تابناک / مدیرعامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) از ورود این بیمارستان برای درمان بیماران مشکوک به ویروس کرونا و همراه شدن با مردم و حوزه درمان استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 25 February 2020
تابناک / مدیرعامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) از ورود این بیمارستان برای درمان بیماران مشکوک به ویروس کرونا و همراه شدن با مردم و حوزه درمان استان خبر داد.

 

گشایش درب بیمارستان قائم برای بیماران مشکوک به کرونا

دکتر علی‌رضا کریم‌زاد حق پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود ویروس کرونا در گیلان اظهار کرد: مقامات متولی بهداشت و مقامات امنیتی استان شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت کردند که با ایجاد آرامش در استان شرایط درمان بیماران مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا با اطمینان و اعتماد  درمان شوند.

وی با اشاره به تلاش‌های پزشکان و پرستاران فداکار گیلانی گفت: ازاین‌رو جامعه پزشکی و  بخش خصوصی درمان استان هم بااحساس مسؤولیت حرفه‌ای، ذاتی و اخلاقی خود در کنار مردم و مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی به بیماران آنفولانزا و مشکوک به کرونا کمک کردند.

مدیرعامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) با اشاره به اینکه بیشترین درصد بیماران مشکوک به کرونا بر اساس آمارهای موجود در قائم بستری‌شده‌اند، بیان کرد: خط قرمز قائم حفظ امنیت و سلامت جامعه بوده و چون مجموعه مدیریت بیمارستان قائم به رسالت اصلی خود که همان بهبود سلامت برای آحاد جامعه است اعتقاد دارد ازاین‌رو برای درمان بیماران مشکوک و دچار آنفولانزا ورود کرده و اطمینان دارد سربلند از این آزمایش الهی بیرون خواهد آمد.

پزشک فلوشیپ بیهوشی قلب با بیان اینکه این اقدام بیمارستان قائم رسالت ما به موضوعات اجتماعی و سلامتی مردم است، افزود: در بیمارستان قائم به همین منظور دوطبقه سوم و چهارم کاملاً ایزوله و قرنطینه شده و حتی رفت‌وآمدها محدود و ملاقات‌ها ممنوع شده است و از طرفی سایر طبقات برای زنان باردار و بیماران اورژانسی آماده ارائه خدمات بدون کوچک‌ترین خطر و نگرانی است.

کریم زاد حق با اشاره به اینکه بیمارستان قائم (عج) بیشترین مشارکت و همکاری را با مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص بیماری کرونا داشته است، گفت: از کل امکانات بیمارستان بیش از ۶۱ تخت بستری عادی و وی آی پی و ۲۸ تخت مراقبت‌های ویژه توسط قائم کاملاً قرنطینه و ایزوله شده است.

وی با بیان اینکه تقسیم‌کار درمان میان بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بهترین حالت برای کاهش فشار بار روانی از کادر درمانی و پزشکی است، افزود: ۸۵۰ نفر از پرسنل خادم در قالب ۹۰ درصد کادر درمانی و ۲۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص که در خط مقدم مبارزه با این بیماری همراه با استانداردهای بین‌المللی صرفاً برای بیماران مشکوک به آنفولانزا و کرونا دلسوزانه در تلاش هستند.

رئیس انجمن صنفی بیمارستان‌های خصوصی گیلان با اشاره به اینکه طبق قول معاون وزیر در گیلان ایجاد مرکز تشخیص درمان کرونا در گیلان ضروری است، گفت: هم‌اکنون تنها مرکز تشخیص این بیماری مرکز انستیتو پاستور ایران است و درخواست داریم هر چه سریع‌تر آزمایشگاه تشخیص این بیماری نوظهور و ناشناخته در دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کسی از روند رشد یا توقف این ویروس واگیردار در گیلان اطلاع دقیقی  ندارد، افزود: امکانات و تجهیزات حفاظت شخصی و پیشگیرانه هم می‌باید به نسبت بیمارستان‌هایی که اقدام به پذیرش بیماران کرده‌اند به همان نسبت  توزیع شود.

کریم زاد با تأکید بر اینکه مردم از حضور در اماکن عمومی پرجمعیت همانند جشن‌ها و همایش‌ها و غیره پرهیز کنند، بیان کرد: زمانی که با وسایل عمومی تردد می‌کنند بلافاصله دست خود را با آب و صابون شستشو دهند چون یکی از عوامل مقابله با این ویروس از طریق انتقال دست است و البته زدن ماسک هم برای افراد سالم غیرضروری است فقط برای افراد مبتلابه آنفولانزا و سرماخوردگی و کسانی در مکان‌های پر ارحام رفت‌وآمد می‌کنند ضروری است.

مدیرعامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) با اشاره به اینکه در حال حاضر بستن برخی اماکن عمومی غیرضروری به کنترل این بیماری کمک می‌کند، تصریح کرد: بستن بازار و اقتصاد کشور کمک‌کننده نیست چراکه این اتفاق در کشور ما فرصتی است تا دشمنان نظام بتوانند به اقتصاد کشور آسیب برسانند و ما باید با مدیریت و تلاش همگانی ضمن خنثی کردن اهداف دشمنان هم اقتصاد ما را سرپا نگهداریم و هم این ویروس را در کشور کنترل و ریشه‌کن کنیم و امیدوارم مردم ایران اسلامی نوروز امسال را با سلامتی و بهروزی جشن بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار