در پی شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق کشور سردار سلامی در تماس تلفنی با وزیر بهداشت از آمادگی سپاه برای هرگونه کمک به دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی، در مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری خبر داد.
کد خبر: ۸۲۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ 25 February 2020
 
در پی شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق کشور سردار سلامی در تماس تلفنی با وزیر بهداشت از آمادگی سپاه برای هرگونه کمک به دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی، در مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری خبر داد.
 

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ روز چهارشنبه هفته گذشته (۳۰ بهمن) بود که ابتلا دو نفر در ایران به ویروس کرونا اعلام شد و از آن روز به بعد، اهتمام مسئولان برای جلوگیری از شیوع این ویروس در کشور بیشتر شد.

آنطور که علی ربیعی سخنگوی دولت گفته است، یکی از احتمالات بسیار بالا در مورد منبع کرونا در ایران این است که یک بازرگان دو بار در مدتی که ما پروازها را بسته بودیم با پروازهای کشورهای دیگر به ایران و چین آمده و رفت داشته است.

//

ربیعی که دیروز دوشنبه نشست خبری سخنگویی دولت را به موضوع بیماری کرونا اختصاص داده بود و برای این منظور از ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت نیز دعوت کرده بود تا پیرامون کرونا به اصحاب رسانه و افکار عمومی توضیح دهد،با انتقاد از اخبار غیرواقعی که در خصوص کرونا در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر می‌شود، گفت: اخبار منفی در کشور که اغلب برای لایک گرفتن است، ۷ برابر بیشتر از اخبار مثبت است.

امروز سه‌شنبه ۶ اسفند قرار است ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور تشکیل شود. ستادی که کمیته‌های مختلفی ذیل آن تشکیل شده است و تصمیمات و سیاست‌گذاری لازم برای مقابله با کرونا در این ستاد انجام می‌گیرد و بصورت رسمی به همه دستگاهها، ابلاغ می‌شود.

//

براساس تصمیمی که روز یکشنبه ۴ اسفند در هیئت دولت گرفته شد مقرر شد وزارت بهداشت، دستورالعملی برای تمامی استانداری‌ها و مراکز آموزشی مانند آموزش و پرورش تنظیم و ارسال کند تا متناسب با آن عمل کنند. در این زمینه هر استانی مستقل تصمیم می‌گرفت که موجب عدم وحدت رویه در امور می‌شد که مقرر شد متولی امر وزارت بهداشت باشد.

رئیس‌جمهور همچنین دیروز در تماس تلفنی با استانداران قم و گیلان، ضمن دریافت تازه‌ترین گزارش‌ها و اقدامات انجام شده برای کنترل و ریشه‌کنی بیماری کرونا در این دو استان، دستورات لازم را برای تسریع در پیشبرد روند برنامه‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ابلاغ کرد.

//

همچنین در پی شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق کشور که سلامت هموطنان را با تهدیداتی مواجه کرده است، روز گذشته سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» در تماس تلفنی با «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از آمادگی سپاه برای هرگونه کمک به دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی، در مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری خبر داد.

 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این تماس تلفنی از نقش‌آفرینی بسیج در اجرای طرح ملی واکسیناسیون فلج اطفال به‌عنوان الگو و تجربه‌ای بسیار موفق و راهگشا یاد کرد و گفت: علاوه بر انجام اقدامات آموزشی در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری، تمامی مجموعه‌های بهداشت و درمان سپاه اعم از دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بسیج جامعه پزشکی به‌منظور ادامه خدمات و کمک برای مقابله با ویروس کرونا تا بازگشت شرایط به وضع عادی آمادگی دارند.

//

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز با صدور دستوری به سازمان صنایع دفاع مأموریت داد که به منظور تأمین نیاز مردم به مایع ضدعفونی دست و صورت برای مقابله با ویروس کرونا، از صبح امروز سه‌شنبه خط تولید این مایع ضد عفونی‌کننده را به سرعت راه‌اندازی کند.

طبق این دستور قرار است از امروز روزانه ۲۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی‌کننده توسط وزارت دفاع تولید شود و در اختیار مردم قرار گیرد. با راه‌اندازی این خط تولید توسط وزارت دفاع، عمده نیاز کشور به مایع ضد عفونی‌کننده رفع خواهد شد.

//

همچنین روز گذشته، «محمدجواد ظریف» و «مولود چاووش اوغلو» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در گفتگویی تلفنی آخرین تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا در منطقه و راه‌های مقابله با آن و لزوم حفظ و تقویت مراودات مشترک با رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه را مورد بررسی قرار دادند.

ذبیح‌الله نیکفر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بعدازظهر دیروز به خبرنگار میزان گفت: جلسه اضطراری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیرو شیوع ویروس کرونا در کشور برگزار شد و در این جلسه درباره راهکار‌های کنترل شیوع این بیماری مباحثی مطرح شد. همچنین انتخاب چند نفر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان برای حضور در جلسات ستاد مقابله با ویروس کرونا در وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان عضو در این ستاد انتخاب شدند.

آنطور که این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به خبرنگار میزان گفت: با رایزنی علی نوبخت با سازمان برنامه و بودجه و محاسبات مقرر شد تا این سازمان برای مقابله با تبعات ناشی از ویروس کرونا ۵۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت منابع تخصیص دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار