به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، جلسه ستاد مقابله با کرونا در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار و تمهیداتی برای کاهش اثرات کرونا ویروس اندیشیده شد.
کد خبر: ۸۲۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 24 February 2020

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، جلسه ستاد مقابله با کرونا در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار و تمهیداتی برای کاهش اثرات کرونا ویروس اندیشیده شد.

مصوبات این جلسه عبارت است از: مبارزه با گران‌فروشی اقلام مرتبط مقابله با کرونا تشدید می‌شود.

کارخانجات تولید ملزومات بهداشتی در جهت تأمین نیاز مردم شبانه‌روزی فعالیت نمایند. خرید تضمینی ماسک تولیدی توسط هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت انجام خواهد شد. تأمین قطعات و ملزومات مورد نیاز ماشین‌آلات تولید ملزومات بهداشتی واحدهای تعطیل بدون هیچ اتلاف وقت انجام شود.

ایران ستادهایی را برای کنترل شیوع کرونا ویروس ایجاد می کند
© AP Photo / Iranian Presidency Office
ایران ستادهایی را برای کنترل شیوع کرونا ویروس ایجاد می کند

سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه دارای ارباب رجوع تمهیدات لازم جهت رعایت بهداشت عمومی را در اسرع وقت به انجام برسانند. شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه مختار هستند در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی‌خود خرید و توزیع ملزومات بهداشتی را به‌ویژه در محیط کاری و پرسنل در دستورکار قرار دهند. فروشندگان مواد غذایی، نانوایی‌ها و رستوران‌ها ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان هستند.

بنا به گفته رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به 43 نفر و تعداد قربانیان به 8 نفر رسیده است. با جمع بندی آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، از 43 نفری که تا کنون به این ویروس مبتلا شده اند، 26 نفر در قم، 10 نفر در تهران، 4 نفر در گیلان، دو نفر در استان مرکزی و یک نفر در مازندران هستند. وزارت ارشاد ایران با انتشار اطلاعیه ای، از تعطیلی تمامی برنامه های هنری و سینمایی به مدت یک هفته خبر داد.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار