تابناک / یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در لایحه بودجه ۹۹ افزایش حقوق کارمندان دولت، آبخیزداری، مقابله با ریزگردها و تقویت بنیه دفاعی مورد توجه بوده است.
کد خبر: ۸۲۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 24 February 2020

تابناک / یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در لایحه بودجه ۹۹ افزایش حقوق کارمندان دولت، آبخیزداری، مقابله با ریزگردها و تقویت بنیه دفاعی مورد توجه بوده است.

 

مهراد لاهوتی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ بیان کرد: این که عده‌ای در صحبت‌های خود پیشنهاد می‌دهند تا با کلیات مخالفت کرده و بودجه را به صورت سه دوازدهم تصویب کنیم مشکلی از مردم حل نخواهد شد، بلکه مشکل ایجاد می‌شود. در بودجه تصویب شده، منابع درآمدی دولت کاملا مشخص است. از نظر بنده بودجه براساس واقعیت تنظیم شده است. دولت فروش نفت را روزانه یک میلیون بشکه و با قیمت ۵۰ دلار پیش بینی کرده است اگر دوستان راهکاری برای افزایش فروش و قیمت دارند می‌تواند در جریان بررسی بودجه ارائه دهند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که دولت اموال مازاد زیادی دارد و در این بودجه پیش بینی شده دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد خود را واگذار کند. در سال گذشته حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی اعلام وصول شده است. امسال نیز پیش بینی شده ۱۷۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی اعلام وصول شود. علم اقتصاد حکم می‌کند در شرایط کنونی وصول مالیات را تسهیل کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در لایحه بودجه، ۷۰۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر خانه‌های خالی پیش بینی شده است و از سوی دیگر خانه‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان نیز باید مالیات بدهند. خودروهای لوکس نیز مشمول مالیات می‌شوند.

لاهوتی در پایان تاکید کرد: سهم صندوق توسعه ملی از ۳۶ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است و ۱۶ درصد باقی مانده به عنوان استقراض از سهم صندوق نزد دولت است یعنی دولت بدهکار صندوق می‌شود. در بودجه نیز منابعی برای آبیاری تحت فشار آبخیزداری، مقابله با ریزگردها و دفاع پیش بینی شده است. توجه به تولید و معیشت مردم در بودجه مدنظر بوده است. از سوی دیگر کف حقوق کارمندان دولت از ۱.۵ میلیون به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار