مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود موارد مشکوک از بیماری کرونا ویروس در استان، گفت: تا این لحظه مورد مثبتی از ‌ وجود این بیماری در استان نداشتیم.
کد خبر: ۸۲۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 23 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،مهدی محمدی  در خصوص آخرین اطلاعات و اخبار بیماری کرونا ویروس در استان، اظهار داشت: خوشبختانه تا این لحظه موارد مثبت از ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمانشاه نداشته‌ایم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به موارد مشکوک در استان، ادامه داد: بالاخره موارد مشکوک پیش می‌آئید نمونه‌ها را برای آزمایش تایید به تهران می‌فرستیم و تاکنون جواب‌ها در این رابطه منفی بوده است.

وی تصریح کرد: این به این معنا نیست که کرمانشاه مصون است این بیماری ممکن است با توجه به سرعت شیوع آن به استان ما هم برسد.

محمدی اضافه کرد: برای ایجاد تسریع در کار کرمانشاه به عنوان مرکز آزمایشگاهی در غرب و شمال غرب کشور معرفی شده‌، به زودی با استقرار کیت‌های آزمایشگاهی، نمونه‌ها این بیماری از استان‌های دیگر به کرمانشاه ارسال و در همین جا بررسی می‌شود.

وی از مردم خواست مقداری ترددهای روزانه خود را کم کنند و گفت: اساسی‌ترین موضوع الان در خصوص این بیماری ابتلا از طریق سطوح است چون ویروس روی سطوح زنده می‌ماند تماس با سطوح آلوده و دست زدن به چشم‌ها، بینی و دهان خطرناک است.

محمدی همچنین از مردم خواست، برای استفاده از ماسک خیلی حساسیت نداشته باشند، استفاده از ماسک برای افراد بیمار توصیه می‌شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان به طور پیوسته بیماری ویروس کرونا را در استان رصد و پیگیری می‌کند با آموزش پرورش، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و... در ارتباط هستیم هر ضرورتی پیش آید در راستای تعطیلی مدارس و دانشگاه اعلام می‌کنیم.

محمدی در پایان در خصوص وضعیت فعالیت مراکز آموزشی در اسفندماه، اضافه کرد: هر موردی در خصوص وضعیت آموزشی باشد اعلام می‌کنیم، خانواده‌ها نگرانی نداشته باشند، سلامتی شهروندان در اولویت است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار