چهار تیم از محققان دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک به طور مشترک داروهای ضد ویروسی و آنتی‌بادی‌های بالقوه‌ای را علیه کرونا ویروس تولید می‌کنند.
کد خبر: ۸۲۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 22 February 2020

 

به نقل از شینهوا، چهار تیم از محققان دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک به طور مشترک داروهای ضد ویروسی و آنتی‌بادی‌های بالقوه‌ای را علیه کرونا ویروس تولید می‌کنند.

محققان چهار روش مختلف را برای تولید داروها یا آنتی بادی‌هایی که می‌توانند از تکثیر ویروس جلوگیری کنند، دنبال خواهند کرد.

این دانشگاه در روز پنجشنبه اعلام کرد که هر رویکرد به دانش و تخصص قبلی که دانشمندان در حین کار بر روی درمان‌های ضد ویروس موفقیت آمیز علیه HIV و هپاتیت C بدست آورده‌اند، جلب می‌شود.

دیوید دی هو، مؤسس علمی مرکز تحقیقات ایدز الارون هارون و استاد پزشکی در کلمبیا گفت: چهار روش منجر به ایجاد داروی ضد ویروسی  یا آنتی بادی می‌شود که می‌تواند در برابر طیف گسترده‌ای از ویروس‌های فعلی و آینده موثر باشد.

وی گفت: ما به دلیل ماهیت شیوع فعلی کرونا ویروس این کار را بسیار فوری انجام می‌دهیم، اما در تلاش هستیم تا آمادگی برای مقابله با ویروس‌های احتمالی در‌ آینده را نیز کسب کنیم.

محقق ارشد این مطالعه ادامه داد: تیم‌های پژوهشی کلمبیا انتظار دارند حداقل یک مهارکننده پروتئاز، یک مهار کننده پلیمراز و یک آنتی بادی مونوکلونال را طی یک سال به آزمایش‌های بالینی منتقل کنند.

به عنوان بخشی از این پروژه، دانشمندان کلمبیا با محققان دانشگاهی در چین که برای کنترل شیوع این بیماری در حال مبارزه هستند همکاری می‌کنند.

دی هو در پایان گفت: دانشمندان ما برای خنثی کردن ویروسی که به سرعت به یک تهدید جهانی تبدیل شده در تلاش هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار