ستاد انتخابات گیلان رأی‌گیری از مردم در شعبات روستایی را پایان و در شعبات شهری فرایند اخذ رأی را یک ساعت دیگر تمدید کرد.
کد خبر: ۸۲۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷ 21 February 2020

تمدید رأی‌گیری در شعبات شهری گیلان/ شمارش آرا نامزدها در روستاها آغاز شد

 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان با حضور ۱۰۷ نامزد انتخاباتی در دو هزار ۵۵۹ شعبه اخذ رأی استان از ساعت ۸ صبح امروز آغاز و تا ساعت ۲۲ ادامه یافت.

زمان اخذ رأی‌گیری در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ به مدت چهار ساعت توسط وزیر کشور تمدید شد. با اتمام فرصت ۱۴ ساعته در گیلان برای جمع‌آوری آرای گیلانیان بنا بر تفویض اختیار وزارت کشور به استانداران، ستاد انتخابات گیلان پایان زمان رأی‌گیری در شعبات روستایی را اعلام اما فرصت رأی‌گیری از واجدین شرایط را در شعبات شهری به مدت یک ساعت دیگر تمدید کرد.

هم‌زمان با اتمام رأی‌گیری در شعبات روستایی گیلان، فرایند شمارش آرای نامزدهای انتخابات یاز همین دوره مجلس شورای اسلامی آغازشده است.

در این استان یک‌میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر واجد شرایط رأی دادن بودند که بنا بر گفته مسئولان ستاد انتخابات گیلان ۹۱ هزار و ۹۴۸ نفر رأی اولی‌ بودند.

گیلان با داشتن ۱۶ شهرستان و ۱۱ حوزه انتخابیه، ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که اسدالله عباسی، مهرداد بائوج لاهوتی، ذبیح‌الله نیکفر، محمدحسین قربانی، جبار کوچکی‌نژاد، غلامعلی جعفرزاده، محمدصادق حسنی، حسن خسته بند، منوچهر جمالی، محمدمهدی افتخاری، کاظم دل‌خوش، محمود شکری و ولی داداشی مجمع نمایندگان گیلان در مجلس دهم را تشکیل می‌دهند.

از بین نمایندگان فعلی مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، غلامعلی جعفرزاده و محمدمهدی افتخاری توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند و محمدحسین قربانی نیز از ادامه حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس انصراف داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار