با گذشت نزدیک به دو ماه از انتشار اخبار مربوط به اولین مبتلایان به این ویروس در ووهان، شمار کل مبتلایان در استان بین ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر است که عمده آن‌ها نیز از اهالی شهر ووهان هستند.
کد خبر: ۸۲۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸ 18 February 2020

 

 با گذشت نزدیک به دو ماه از انتشار اخبار مربوط به اولین مبتلایان به این ویروس در ووهان، شمار کل مبتلایان در استان بین ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر است که عمده آن‌ها نیز از اهالی شهر ووهان هستند.

شروع شیوع موجب شد درصد ابتلا در شهر ووهان به حدود ۴۰ درصد برسد، اما با گذشت دو ماه از آن زمان این میزان به ۱۸ درصد کاهش یافته است که هنوز رقم نگران کننده‌ای است.

خانم جیایاخویی معادن اداره پزشکی کمیسیون بهداشت ملی چین در مصاحبه‌ای با تلویزیون چین درباره چرایی ابتلای گسترده مردم در ووهان به کرونا می‌گوید: این موضوع دلایل بسیاری دارد که از آن جمله شناسایی دیرهنگام ویروس بوده است.

او می‌گوید که اولین مبتلایان به این بیماری در این شهر بعد از نزدیک به ۱۰ روز شناسایی شدند و این زمانی بسیار طولانی بود و باعث شد تا شمار دیگری از کسانی که با آن‌ها در ارتباط بودند به کرونا آلوده شوند.

او دیر دلیل شیوع گسترده ویروس در ووهان را نبود تجهیزات و خدمه درمانی کافی در بیمارستان‌های این شهر دانسته است.

جیا گفت که اولین بیماران زمانی که در بیمارستان بستری شدند، تجهیزات و خدمه کافی برای رسیدگی به بیماری آن‌ها وجود نداشت.

وی تاکید کرد که وضعیت در روز‌های نخست بسیار پیچیده بود. تدابیر ما برای متوقف کردن ویروس و کنترل آن به هیچوجه کافی نبود.

این کارشناس امور پزشکی و بهداشتی تصریح کرد که ما فاقد تجهیزات و بیمارستان‌هایی برای رسیدگی به وضعیت این گونه بیماران بودیم.

وی می‌گوید که بخصوص درمورد بیمارانی که شرایط وخیمی داشتند مشکلات بیشتر بود، زیرا هم تجهیزات نداشتیم و هم کسانی که باید آن‌ها را درمان می‌کردند، کم بودند.

جیا گفت که در آن زمان فقط ۱۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی برای آی سی یو استفاده می‌شد، اما الان تقریبا همه تخت‌های بیمارستانی مانند آی سی یو عمل می‌کنند، اما باز هم کافی نیست.

وی تاکید کرد که حتی اگر بیماران بستری می‌شدند و خدمه درمانی هم بود، باز هم نبود کپسول‌های اکسیژن کافی برای همه آن‌ها باعث می‌شد تا مشکلات دوچندان شود.

او اذعان کرد که پس از اعزام هزاران پزشک و پرستار و کادر درمانی و تجهیزات وضعیت به مراتب بهتر شده است، اما هنوز کمبود‌های تجهیزاتی به طور کامل برطرف نشده است.

خانم جیا گفت که برای درمان بیمارانی که شرایط وخیمی دارند تنها پاک کردن آن‌ها از ویروس کافی نیست بلکه باید تمامی ارگان‌های دیگری که به طور غیرمستقیم به ویروس مرتبط می‌شده اند، پاکسازی شود تا درمان کامل روی بیمار انجام شود.

از میان بیش از ۷۳ هزار نفری که به این ویروس مبتلا شده اند تاکنون یکهزار و ۸۷۳ نفر درگذشته اند و ۱۲ هزار و ۶۷۷ نفر درمان شده اند و ضریب مرگ و میر نزدیک به ۲/۵ درصد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار