در حالی که سرمایه‌گذاران خود را برای انتشار آمارهای اقتصادی کشورهای آسیایی در این هفته آماده کرده‌اند، قیمت نفت امروز با کاهش نسبی همراه بود.
کد خبر: ۸۲۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 17 February 2020

تابناک / در حالی که سرمایه‌گذاران خود را برای انتشار آمارهای اقتصادی کشورهای آسیایی در این هفته آماده کرده‌اند، قیمت نفت امروز با کاهش نسبی همراه بود.

 

کاهش قیمت نفت به زیر ۵۷ دلاربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۳ سنت کاهش به ۵۶ دلار و ۹۹ سنت رسید. هفته گذشته نفت برنت رشد ۵.۲ درصدی را تجربه کرد که بهترین عملکرد هفتگی از سپتامبر ۲۰۱۹ تاکنون بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از افزایش ۳.۴ درصدی در هفته گذشته، امروز با ۱۳ سنت کاهش به ۵۱ دلار و ۹۲ سنت رسید.

رشد هفتگی قیمت‌ها در هفته گذشته که اولین رشد از اوایل ماه ژانویه تاکنون بود پس از آن اتفاق افتاد که خوش بینی‌هایی در مورد اثربخشی سیاست‌های اتخاذ شده از سوی چین در مورد اقتصاد این کشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب سختی متحمل شده است ایجاد شد. ترمیم اقتصادی چین می‌تواند موجب تقویت تقاضا برای نفت از سوی این کشور شود.

 


اما آژانس بین‌المللی انرژی گفته، شیوع ویروس کرونا میزان تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳۵ هزار بشکه در روز کاهش یابد. این اولین کاهش فصلی تقاضا برای نفت از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۹ است.

تحلیلگران مؤسسه کپیتال اکونومیکس گفتند، خیلی زود است بخواهیم شروع به ارزیابی تبعات بلندمدت شیوع ویروس کرونا کنیم. از این هفته مجموعه‌ای از شاخص‌های مدیران خرید ماه فوریه به ویژه در منطقه آسیا مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا میزان تأثیرگذاری ویروس کرونا بر زنجیره‌های عرضه تولید جهانی مشخص گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار