تابناک / شایعات و اخباری مبنی بر آسیب دیدن ۷۰ درصدی موزه میراث روستایی و مکان تاریخی قلعه رودخان گیلان به‌خاطر برف هفته گذشته در گیلان، نگران‌کننده و تأثر آور است.
کد خبر: ۸۲۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 17 February 2020
تابناک / شایعات و اخباری مبنی بر آسیب دیدن ۷۰ درصدی موزه میراث روستایی و مکان تاریخی قلعه رودخان گیلان به‌خاطر برف هفته گذشته در گیلان، نگران‌کننده و تأثر آور است.
 
 

////اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تعطیلی موزه میراث روستایی و مکان تاریخی قلعه رودخان به‌دلیل بارش شدید برف اخیر خبر داده و نسبت به حضور گردشگران در مسیر این قلعه تاریخی و بالا رفتن به سمت آن هشدار داده است، اما این تعطیلی و هشدار به معنای آسیب دیدن نگران‌کننده آن‌ها نیست.

«ولی جهانی»، معاون میراث فرهنگی گیلان درباره موزه میراث روستایی و مکان تاریخی قلعه رودخان توضیحاتی ارائه کرده است که در ادامه می‌خوانید:

این دو مکان تا اطلاع ثانوی تعطیل است. بارش برف چند روز گذشته به تعدادی از آثار و بنا‌های تاریخی استان خساراتی زده که در دست بررسی است؛ یکی از این آثار، موزه میراث روستایی است که از ۳۶ بنایی که در آن موجود است ۳ بنا بین ۵ تا ۱۰ درصد آسیب دیده است.

فضا‌های جانبی این موزه مانند مسیر‌های رفت وآمد، چپرها، لانه پرندگان و طویله دام‌ها به‌دلیل اینکه سازه‌های سبک و موقتی دارد، خسارت جزئی دید که این سازه‌ها به‌دلیل سبک بودن هرساله احیاء می‌شود.

بازدید از این موزه تا زمان برف‌روبی کامل و بازگشایی مسیر‌های بازدیدکنندگان امکانپذیرنیست، ولی بازدید از سایر موزه‌های وابسته به میراث فرهنگی مانند موزه رشت و موزه چای لاهیجان برای بازدیدکنندگان فراهم است.

از ۳ پنل خورشیدی موجود که برق قلعه رودخان را تأمین می‌کند، یک پنل آسیب دیده است. دیگر سازه‌های غربی، شرقی و میانی قلعه هم سالم مانده است. تعداد زیادی درخت هم در مسیر قلعه به‌دلیل سنگینی برف شکست که درحال جابه‌جایی آن‌ها هستیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار