در روزهای گذشته تغییر تابلوهای شرکت سامسونگ و ال‌جی خبرساز شد، اما این داستان حواشی دیگری هم داشت.
کد خبر: ۸۲۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ 16 February 2020

 

اردیبهشت ماه امسال مطالبی مبنی بر خروج برخی برندهای لوازم خانگی کره‌ای از ایران منتشر شد،‌ اما یک مقام مسئول در این شرکت‌ها آن را تکذیب کرد. البته چند روز بعد مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نیز اعلام کرد که خطوط تولید شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی (در ایران) فعال است و این دو شرکت برای خروج از ایران برنامه‌ای ندارند. اما گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که در روزهای گذشته تابلوهای سامسونگ و ال‌جی از سطح شهر و فروشگاه‌ها در حال جمع‌آوری و قرار است از این به بعد برندهای سام و جی‌پلاس جایگزین آن‌ها شود.

البته آن طور که حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی می‌گوید،‌ شرکت‌های کره‌ای نزدیک به دو سال است که به تبعیت از تحریم‌های آمریکا شرکت‌های ایرانی را تحریم کرده‌اند و در این مدت از ارائه مواد اولیه، قطعات و اجازه استفاده از لایسنس برند به شرکت‌هایی که بر اساس قرارداد با شرکت‌های کره‌ای ال‌جی و سامسونگ در بخش لوازم خانگی سرمایه گذاری کرده بودند، خودداری کردند،‌ "اما به امید اینکه بازار جذاب ایران را از دست ندهند،‌ به امیدی روزی که تحریم‌ها برداشته شود و دوباره به ایران برگردند، همچنان برای تبلیغات هزینه می‌کردند".

در این میان سید مرتضی میری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به اینکه چرا طی این مدت تصمیم به تغییر نام این شرکت‌ها و اعلام رسمی قطع همکاری شرکت‌های کره‌ای با ایران گرفته نشده بود، می‌گوید که حضور ناو کره‌ای در خلیج فارس از حدود دو ماه پیش منجر به این تصمیم شده است.

البته به نظر می‌رسد افزایش قاچاق محصولات کره‌ای به ایران و مشکلاتی که در زمینه ارائه خدمات پس از فروش این کالاها ایجاد شده هم در این تصمیم  بی‌تاثیر نبوده است. به‌طوری‌که رئیس هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی نیز در این باره می‌گوید: "وقتی شرکت‌های طرف قرارداد برندهای کره‌ای محصولی برای عرضه رسمی ندارند، قاچاقچیان برندهای شناخته شده را از طریق مرزها و از مناطق مثل بانه و گناوه به کشور وارد می‌کند".

اما آنچه همه مقامات صنفی بر آن تاکید دارند، تداوم خدمات پس از فروش و گارانتی این شرکت‌ها است؛ تا جایی که در آخرین واکنش‌ها به انتشار اخبار تغییر تابلوهای شرکت‌های کره‌ای، شرکت سامسونگ طی بیانیه‌ای اعلام کرده که "تعهد خود برای پشتیبانی و ارایه خدمات پس از فروش به محصولات سامسونگ در بازار ایران را بصورت کامل ادامه خواهد داد".

همچنین در این بیانیه آمده: "شرکت سامسونگ همواره نهایت احترام را برای خانواده هواداران و مصرف کنندگان خود در ایران قایل بوده و حضور و ارتباطی قوی با بازار بزرگ ایران داشته است. با وجود تحولات اخیر و مشکلات ایجاد شده در مسیر تبادلات مالی و کالایی، سامسونگ همچنان متعهد به حفظ دسترسی کاربران وهوادارن خود به جدیدترین محصولات و فناوری‌های خود است. سیاست ما مبتنی بر حفظ حضور در بازار ایران در سال‌های اخیر و با وجود تمای تحولات تغییر نکرده است. در همین راستا و با وجود همه مشکلات، سامسونگ رسما اعلام کرده که تعهد خود برای پشتیبانی و ارایه خدمات پس از فروش به محصولات سامسونگ در بازار ایران را بصورت کامل ادامه خواهد داد. در نتیجه کاربران محصولات این شرکت هیچ نگرانی در زمینه پشتیبانی و تامین قطعات در آینده نخواهند داشت."

حالا باید منتظر ماند و دید که این وعده‌ها تا چه حد در عمل محقق خواهد شد!

منبع: ایسنا
برچسب ها: سامسونگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار