تابناک / عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: اگر شما دولتی‌ها دخالت خود در بازار را کم کنید وضعیت از لحاظ اقتصادی بر جامعه حاکم خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 15 February 2020

تابناک / عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: اگر شما دولتی‌ها دخالت خود در بازار را کم کنید وضعیت از لحاظ اقتصادی بر جامعه حاکم خواهد شد.

 

توصیه جدی نماینده لنگرود به دولت: دخالت بیجا نکنید اوضاع اقتصادی آرام می‌شود!

 

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با اشاره به اینکه متاسفانه ما چند سالی است که در اواخر هر سال شاهد جهش بی قید نرخ دلار را شاهد هستیم در توضیح دلیل این اتفاق گفت: با توجه به اینکه عرضه و تقاضای خریداران و مصرف کنندگان هیچ تناسبی ندارد به همین دلیل سوداگران به صورت سیستماتیک اقدام به ایجاد جو روانی برای افزایش قیمت دلار و در نهایت تاثیر گذاری چند برابری قیمت بر روی اجناس باشیم.

 

وی با توصیه به اینکه افزایش قیمت دلار صرفا یک حباب قیمتی در سایه جو روانی ساختگی است عنوان کرد: اخباری مبنی بر اینکه بانک مرکزی در این مقطع برنامه دارد تا جلوی تقاضا‌های غیر ضروری ارزی را گرفته و عملیات روانی بازار ارزی را کنترل کند دریافت کرده ایم که امیدواریم این روند بتواند فضای عمومی اقتصادی کشور را در حالت ایستایی قرار دهد.

 

نماینده مردم لنگرود در ادامه در توصیه‌ای به دولت عنوان کرد: دولت باید امور را بطور کلان نگاه کرده و استراتژی اجرایی برای آن ترسیم کند ضمن آنکه دلیل التهاباتی که این سال‌ها بلای جان اقتصاد کشور شده است دخالت‌های دولتی است بنابر این اگر شما دولتی‌ها دخالت خود در بازار را کم کنید وضعیت از لحاظ اقتصادی بر جامعه حاکم خواهد شد.

 

وی در تکمیل سخنان خود مبنی بر اینکه دولت باید کلان نگر باشد افزود: در حالت کنونی، جامعه نیازمند اعمال سیاست‌های خاص اقتصادی از سوی بانک مرکزی است و در این رابطه برای کنترل جامعه ارزی باید دولت با رفع نواقص عملکردی "عملیات بازار باز ارزی " را اجرایی کند.

 

لاهوتی در پایان تصریح کرد: برخی سیاست‌های اجرایی بانک مرکزی مانند تشکیل "بازار متشکل ارزی" یکی از تصمیمات خوبی بود که می‌توانست فضای ارزی کشور را کنترل کند، اما متاسفانه با یکسری تصمیمات نابهنگام و حضور سوداگران ارز این طرح به در بسته خورد و ما جهش بی رویه نوسانات دلار را لمس کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار